Според Ericsson, потребителският 5G пазар ще достигне $31 трилиона до 2030 г.

Доставчиците на комуникационни услуги могат да спечелят до $3.7 трилиона от 5G потребителски приходи след 10 г.

Владимир Владков

Доставчиците на комуникационни услуги могат да спечелят до $3.7 трилиона от кумулативните 5G потребителски приходи след 10 години.

Пазарът на 5G потребление от крайните клиенти може да генерира $31 трилиона до 2030 г. , показва нов доклад "Harnessing the 5G Consumer Potential" на Ericsson ConsumerLab. Докладът изчислява, че доставчиците на комуникационни услуги (операторите) могат да спечелят до $3.7 трилиона от тази сума, като тя ще се увеличава още повече с нарастване на възможностите за нови цифрови услуги.

Докладът посочва още, че операторите могат да генерират до $131 млрд. до 2030 г само от цифрови услуги, като активно създават пакетни решения за използването на 5G. Около 40 на сто от тези приходи ще бъдат причислени към разходите на потребителите за подобрено видео, добавена и виртуална реалност (AR/ VR) и облачни игри през 5G мрежи. Докладът прогнозира, че AR ще стимулира поне половината от разходите, направени от крайните потребители за "поглъщащи" медии през 2030 г., започвайки от игрите, но разширявайки се и в други области като пазаруване, образование и дистанционно сътрудничество.

Ключовите изводи подчертават значението на пандемията COVID-19 върху личните финанси и финансовите приоритети на крайните потребители, които имат все по-малко желание да плащат бонус за 5G абонамент. В началото на 2019 г. средният потребител имаше желание да плати около 20 на сто премия за 5G. През 2020 г. този дял спада до под 10%. Все пак един от всеки трима ранни потребители на 5G, продължава да смята, че е честно да плаща поне 20% премия за новата услуга.

Докладът прогнозира, че чрез активното стимулиране на проникването на 5G сред крайните потребители операторите могат да постигнат 34 % по-високи средни приходи на потребител (ARPU) към 2030 г. Това би довело до 2,7% средногодишен темп на растеж на постъпленията от абонатите в сравнение с почти нулевия растеж от 0.03 на сто годишно при възприемане на пасивен подход през това важно десетилетие.

"За първи път Ericsson представя прогноза за приходите от потребителския 5G пазар, който остава основният бизнес на доставчиците на комуникационни услуги. Чрез нашето изследване подчертахме ролята на разработването на сценариите на използване, тарифните иновации, качественото 5G покритие и екосистемните партньорства, за да отключим истинския потенциал на този пазар. Ясно е, че 5G ще стимулира огромни възможности за операторите през десетилетието. Тъй като това пътешествие вече е в ход, тези оператори, които бързо и активно развиват своите потребителски предложения, вероятно ще бъдат победители", смята Джасмийт Сингх Сети, ръководител на ConsumerLab в Ericsson Research.

Докладът подчертава важната роля на технологии като периферни изчисления и мрежовите разрези, които ще помогнат на доставчиците на услуги да си осигурят приходи от 5G потребители. Те могат да дойдат от основни цифрови услуги като облачни игри и приложения за добавена реалност или придружаващи цифрови услуги, като свързаност в автомобила и асоциираните с него функции за безопасност.

Доставчиците на комуникационни услуги могат да спечелят до $3.7 трилиона от кумулативните 5G потребителски приходи след 10 години.

Пазарът на 5G потребление от крайните клиенти може да генерира $31 трилиона до 2030 г. , показва нов доклад "Harnessing the 5G Consumer Potential" на Ericsson ConsumerLab. Докладът изчислява, че доставчиците на комуникационни услуги (операторите) могат да спечелят до $3.7 трилиона от тази сума, като тя ще се увеличава още повече с нарастване на възможностите за нови цифрови услуги.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК