Microsoft очевидно подкрепя оказването на натиск върху Facebook и Google, които са изправени пред избора или да плащат за новинарско съдържание, или да го блокират, пише Engadget. Софтуерната фирма ще си партнира с Европейския съвет на издателите, за да открие начин медиите да получават пари, когато технологичните гиганти споделят тяхното съдържание. Те призовават ЕС и националните правителства да приложат възможност за арбитраж по примера на Австралия, чрез който да се определят цените на база на ползите за всяка от страните.
Според вицепрезидента на компанията Каспър Клиндж добре функциониращият пазар на новини е "критичен за успеха" на демокрацията и плащането за новини ще подпомогне постигането на това. Той напомня, че Microsoft пусна инициатива за инвестиране в местни новини през октомври и че Microsoft News споделя "голяма част" от своите приходи с издателите.
Няма никакви гаранции, че ЕС и неговите държави членки ще предприемат действия. Участието на Европейския съвет на издателите обаче може да би ще има своето значение и със сигурност се създаде прецедент за това, когато Испания за кратко наложи такса за новини в резултатите от търсачките. Може обаче да се очаква поне някаква съпротива. Все пак Facebook и Google първоначално се противопоставиха на усилията на Австралия и новото законодателство, изискващо от тях да плащат за новинарско съдържание.
Microsoft очевидно подкрепя оказването на натиск върху Facebook и Google, които са изправени пред избора или да плащат за новинарско съдържание, или да го блокират, пише Engadget. Софтуерната фирма ще си партнира с Европейския съвет на издателите, за да открие начин медиите да получават пари, когато технологичните гиганти споделят тяхното съдържание. Те призовават ЕС и националните правителства да приложат възможност за арбитраж по примера на Австралия, чрез който да се определят цените на база на ползите за всяка от страните.
Според вицепрезидента на компанията Каспър Клиндж добре функциониращият пазар на новини е "критичен за успеха" на демокрацията и плащането за новини ще подпомогне постигането на това. Той напомня, че Microsoft пусна инициатива за инвестиране в местни новини през октомври и че Microsoft News споделя "голяма част" от своите приходи с издателите.