Amazon Care увеличи конкуренцията при телемедицината

Amazon Care увеличи конкуренцията при телемедицината

Владимир Владков
667 прочитания

Миналата седмица Amazon обяви ход, който мнозина очакват, след като технологичният гигант стартира преди 18 месеца пилотен проект за виртуално здравеопазване. Amazon планира да разшири виртуалната си здравна услуга, наречена Amazon Care, за всички свои служители в САЩ това лято, като същевременно я направи достъпна и за други компании, които да я предлагат като бонус на свои служители. Персоналната услуга на Amazon Care ще се предлага вече във Вашингтон, в Балтимор и други градове през следващите месеци, казаха от компанията. Това бележи първото "нахлуване" на Amazon в директната грижа за пациентите в национален мащаб, като с тези стратегически ходове тя се стреми да се утвърди на пазара за здравни грижи в САЩ, който е на обща стойност 3 трилиона долара.

"Amazon вярва, че здравеопазването е пространство, което те могат да подобрят и вероятно да бъдат печеливши", твърди анализаторът Натан Рей от консултантската фирма West Monroe. Според него, това ще повдигне "летвата" за изживяване и удобства на пазара на телездравеопазване и виртуални грижи. За останалите в здравната екосистема това може да допълни или стане предизвикателства за собствените им стратегии, допълва Рей, посочвайки вертикалната интеграция на плащащите и разработването на вътрешни инструменти.

Amazon все повече се фокусира върху дома като място за персонална грижа. Amazon Care се присъедини към Intermountain Healthcare and Ascension, заедно с други здравни системи и компании за домашни грижи, сформирайки коалицията Moving Health Home, чиято цел е да лобира в Конгреса, за да направи постоянни промени в политиките за реимбурсиране на разходите за домашно здравеопазване.

Компанията се стреми да адресира разходите за здравеопазване на служителите чрез модели за първична грижа. Amazon се обедини с модерната технологична група за първична грижа Crossover Health, за да стартира здравни центрове в 5 големи региона в САЩ.

Въздействие надолу по веригата

Ходът на Amazon за телездравеопазване ще подсили конкуренцията на пазара, на който работят компанията за виртуални грижи Teladoc и технологичната компания за първична помощ One Medical, според ИТ анализатора от Canaccord Genuity Healthcare Ричард Клоуз. "Играта започна! Знаехме, че този ден ще дойде под някаква форма - Amazon сериозно насочва здравните услуги като друг стълб на растеж", пише Клоуз в бележка до инвеститорите.

Акциите на Teladoc и 1Life Healthcare, компания-майка на One Medical, се сринаха в сряда след новините за разширяване на телездравните услуги на Amazon. Акциите на Teladoc поевтиняха с 2,3% в следобедната търговия в четвъртък, след като се понижиха с 4,4% в сряда, а акциите на 1Life "се свлякоха" с 4,1%, след като загубиха 0,8% през предишния ден, съобщи MarketWatch.

"Очевидно е, че конкуренцията се е увеличила и ние не отхвърляме потенциала на Amazon за успех, пише Клоуз. - Отразяваме здравните технологии и услуги от 2004 г. и в исторически навлизането на по-големи конкуренти не е било изключително успешно начинание. Здравеопазването е трудно. Ще отнеме време, преди Amazon да успее да спечели доверието на потребители, доставчици, платци и работодатели. Но Amazon се доказа като страхотен конкурент във всички останали области, в които компанията е навлязла."

Анализаторите все още са уверени в потенциалния растеж на Teladoc. В сравнение с предлаганото от Amazon телездравеопазване, Teladoc предлага и решения за управление на хронични състояния чрез дистанционно наблюдение на пациентите, благодарение на придобиването на Livongo миналата година. Представители на Teladoc заявиха, че компанията разполага с много "работно пространство, като има над 65 милиона потенциални потребители на телездравеопазване, които да добави към настоящите си клиенти.

"Amazon Care се насочва само към пазара на работодателите, така че тепърва ще се разбере дали пазарът на плащащите за здраве е в окончателните им планове, пише Клоуз. - Teladoc няколко години разработваше глобална мрежа от клинични специалисти, които са вече над 50 000, така че Amazon ще трябва да положи доста усилия, за да "възпроизведе" подобна схема".

One Medical обслужва 8000 работодатели, така че може да усети пряката конкуренция на Amazon при директната грижа за пациентите. Но нейният модел на партньорство с местна здравна система на всеки пазар в САЩ може да помогне на компанията да се справи с конкуренцията в бъдеще, пише Клоуз.

Потенциална синергия от здравните ходове на Amazon

Amazon бързо разширява обхвата си в здравното пространство, най-вече с придобиването през 2018 г. на онлайн аптеката PillPack. През миналата есен технологичният гигант обяви Amazon Pharmacy, нов магазин на Amazon, който ще позволи на клиентите да извършат цялата аптечна транзакция чрез своя настолен компютър или мобилно устройство, използвайки приложението Amazon. Amazon също направи сериозен ход и на пазара за носими устройства за здравето с пускането на фитнес тракера Amazon Halo. Така че технологичният гигант има потенциал да създаде синергии с различните си ходове в здравеопазването.

"Amazon може да предложи неща, които други играчи не могат, и това я прави толкова мощна компания. Може да предлага виртуални посещения в здравеопазването, да доставя лекарства с рецепта, а също така може да доставя всички продукти без рецепта и дори медицинско оборудване. В допълнение, те могат да предложат посещения на място при пациента", обяснява анализаторът.

С усъвършенстванията на комплектите за тестване у дома, Amazon може да интегрира диагностични лаборатории и други спомагателни услуги, казва Рей. Компанията може да използва своите умения за Alexa, съвместими с HIPAA, и своите носими устройства Halo за дистанционно наблюдение.

"Устройството Halo може да наблюдава жизнените показатели на някого с хронични заболявания, след което Alexa може да напомни, че е време да си уговорят среща с лекаря, да направи виртуално посещение и да получи тестов комплект по пощата за лабораторно тестване. Всичко това създава силна синергия", казва Абрамс.

Това увеличава възможностите за болници и медицински практики, тъй като потребителите могат да изберат да получават повече здравни услуги, предоставяни дистанционно, без да напускат дома си. Но пазарът на здравни грижи е огромен и е готов за ново разтърсване, като има място за много компании, които да бъдат успешни и да продължат да растат стабилно, пише още Клоуз.

Успехът на Amazon с Amazon Care не е гарантиран. Нейното партньорство с JPMorgan и Berkshire Hathaway, доведе до създаването на съвместното дружество Haven през 2018 г., но през януари 2021 г. то "хлопна вратите". Въпреки това Amazon никога не изпуска от фокус своите стратегии в здравеопазването.

Най-голямата сила на Amazon е стратегията й за електронна търговия. "Ако може да внесе същата "изтънченост" при предоставяне на виртуална и лична медицинска помощ по заявка, това би могло да осигури убедителна добавена стойност. Amazon се доказа като много приспособима и иновативна компания", обяснява Абрамс.

Миналата седмица Amazon обяви ход, който мнозина очакват, след като технологичният гигант стартира преди 18 месеца пилотен проект за виртуално здравеопазване. Amazon планира да разшири виртуалната си здравна услуга, наречена Amazon Care, за всички свои служители в САЩ това лято, като същевременно я направи достъпна и за други компании, които да я предлагат като бонус на свои служители. Персоналната услуга на Amazon Care ще се предлага вече във Вашингтон, в Балтимор и други градове през следващите месеци, казаха от компанията. Това бележи първото "нахлуване" на Amazon в директната грижа за пациентите в национален мащаб, като с тези стратегически ходове тя се стреми да се утвърди на пазара за здравни грижи в САЩ, който е на обща стойност 3 трилиона долара.

"Amazon вярва, че здравеопазването е пространство, което те могат да подобрят и вероятно да бъдат печеливши", твърди анализаторът Натан Рей от консултантската фирма West Monroe. Според него, това ще повдигне "летвата" за изживяване и удобства на пазара на телездравеопазване и виртуални грижи. За останалите в здравната екосистема това може да допълни или стане предизвикателства за собствените им стратегии, допълва Рей, посочвайки вертикалната интеграция на плащащите и разработването на вътрешни инструменти.

Най-новото



Microsoft готви ултралека операционна система

Microsoft готви ултралека операционна система

  • 0
  • 234







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК