Twitter планира да основе юридическо дружество в Турция, за да продължи да работи в страната според изискванията на противоречивия закон за интернета, който влезе в сила миналата година, пише The Verge. Според разпоредбите социалните мрежи, които имат повече от 1 млн. ползватели трябва да съхраняват данните на турските потребители в страната.
Също така тези компании трябва да назначат официален представител в Турция, който да отговаря на исканията на властите за сваляне на съдържание, нарушаващо неприкосновеността, в рамките на 48 часа. Ако организациите откажат да се съобразят с изискванията, те могат да бъдат изправени пред глоби, забрана за реклами и в крайна сметка намаляване на честотната лента, което може да направи платформите неизползваеми.
"Ние оставаме ангажирани с защитаването на гласовете и данните на хората в Турция, които използват Twitter. Ще продължим да поддържаме прозрачност за това как обработваме исканията на правителството и правоприлагащите органи", коментираха от компанията.
Властите в Турция глобиха Twitter, Facebook, YouTube, Instagram и TikTok с 40 млн. лири (около 5,1 млн. долара) всяка през 2020, тъй като не са назначили местен представител. След това Facebook, TikTok и YouTube се съобразиха със законовото изискване и основаха юридически лица в страната. По-рано тази година Twitter беше сред социалните мрежи, на които беше забранено да рекламират в Турция според новото законодателство.
Турското правителство отбелязва, че изискванията са необходими, за да се защитят правата на потребителите на социални мрежи в страната и да се противодейства на онлайн престъпната активност. Същевременно от организациите за защита правата на човека определиха закона като цензура, която може да наруши достъпа до информация.
Twitter планира да основе юридическо дружество в Турция, за да продължи да работи в страната според изискванията на противоречивия закон за интернета, който влезе в сила миналата година, пише The Verge. Според разпоредбите социалните мрежи, които имат повече от 1 млн. ползватели трябва да съхраняват данните на турските потребители в страната.
Също така тези компании трябва да назначат официален представител в Турция, който да отговаря на исканията на властите за сваляне на съдържание, нарушаващо неприкосновеността, в рамките на 48 часа. Ако организациите откажат да се съобразят с изискванията, те могат да бъдат изправени пред глоби, забрана за реклами и в крайна сметка намаляване на честотната лента, което може да направи платформите неизползваеми.