Великобритания отваря нов фронт в битката с монопола на Google и Facebook

Великобритания отваря нов фронт в битката с монопола на Google и Facebook

Новосформираното звено Digital Markets Unit ще разследва антиконкурентните практики на американските технологични гиганти

Иван Гайдаров
769 прочитания

Правителството на Обединеното кралство създава ново звено, наречено Digital Markets Unit, чиято задача е да се справи с нарастващия проблем, свързан с американските технологични гиганти, които използват своите мащаби, за да ограничават конкуренцията в много сектори.

По модел на Competition and Markets Authority (CMA), DMU ще се фокусира единствено върху дигиталните гиганти, които доминират в интернет пространството и по този начин по дефиниция ограничават конкуренцията. Въпреки че ще анализира предимно общата конкуренция и поверителността на данните, изглежда, че новото звено е било инструктирано също така да разгледа динамиката, с която традиционните медии губят приходи заради Google и Facebook.

"Днес е важен крайъгълен камък по пътя към създаването на най-конкурентните онлайн пазари в света, чиито сърца са потребителите, предприемачите и създателите на съдържание", казва дигиталният секретар Оливър Даудън и добавя: "Със старта си новото звено за дигиталните пазари ще започне да анализира връзките между платформи и доставчиците на съдържание от една страна и платформи и дигитални рекламодатели - от друга".

По думите му това ще проправи пътя за развитието на нови дигитални услуги и по-ниски цени, ще даде на потребителите по-голям избор и контрол върху техните данни и ще подкрепи новинарската индустрия, "която е жизненоважна за свободата на изразяване и нашите демократични ценности."

Други неотложни въпроси в списъка със задачи на DMU включват Amazon - както търговията на дребно на компанията, така нейния публичен облак - и цензурата в социалните медии.

Правителството на Обединеното кралство създава ново звено, наречено Digital Markets Unit, чиято задача е да се справи с нарастващия проблем, свързан с американските технологични гиганти, които използват своите мащаби, за да ограничават конкуренцията в много сектори.

По модел на Competition and Markets Authority (CMA), DMU ще се фокусира единствено върху дигиталните гиганти, които доминират в интернет пространството и по този начин по дефиниция ограничават конкуренцията. Въпреки че ще анализира предимно общата конкуренция и поверителността на данните, изглежда, че новото звено е било инструктирано също така да разгледа динамиката, с която традиционните медии губят приходи заради Google и Facebook.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК