Правителството на Обединеното кралство създава ново звено, наречено Digital Markets Unit, чиято задача е да се справи с нарастващия проблем, свързан с американските технологични гиганти, които използват своите мащаби, за да ограничават конкуренцията в много сектори.
По модел на Competition and Markets Authority (CMA), DMU ще се фокусира единствено върху дигиталните гиганти, които доминират в интернет пространството и по този начин по дефиниция ограничават конкуренцията. Въпреки че ще анализира предимно общата конкуренция и поверителността на данните, изглежда, че новото звено е било инструктирано също така да разгледа динамиката, с която традиционните медии губят приходи заради Google и Facebook.
"Днес е важен крайъгълен камък по пътя към създаването на най-конкурентните онлайн пазари в света, чиито сърца са потребителите, предприемачите и създателите на съдържание", казва дигиталният секретар Оливър Даудън и добавя: "Със старта си новото звено за дигиталните пазари ще започне да анализира връзките между платформи и доставчиците на съдържание от една страна и платформи и дигитални рекламодатели - от друга".
По думите му това ще проправи пътя за развитието на нови дигитални услуги и по-ниски цени, ще даде на потребителите по-голям избор и контрол върху техните данни и ще подкрепи новинарската индустрия, "която е жизненоважна за свободата на изразяване и нашите демократични ценности."
Други неотложни въпроси в списъка със задачи на DMU включват Amazon - както търговията на дребно на компанията, така нейния публичен облак - и цензурата в социалните медии.
Правителството на Обединеното кралство създава ново звено, наречено Digital Markets Unit, чиято задача е да се справи с нарастващия проблем, свързан с американските технологични гиганти, които използват своите мащаби, за да ограничават конкуренцията в много сектори.
По модел на Competition and Markets Authority (CMA), DMU ще се фокусира единствено върху дигиталните гиганти, които доминират в интернет пространството и по този начин по дефиниция ограничават конкуренцията. Въпреки че ще анализира предимно общата конкуренция и поверителността на данните, изглежда, че новото звено е било инструктирано също така да разгледа динамиката, с която традиционните медии губят приходи заради Google и Facebook.