Въпреки първоначалния спад заради пандемията от Covid-19 разходите за дигитални реклами са се увеличи с 12,2% през 2020. Това показват данните от нов доклад, който е поръчан от Бюрото за интерактивна реклама и е подготвен от PwC. Проучването също така разкрива, че най-големите играчи в екосистемата са разширили своето влияние и дял на пазара на дигитална реклама в САЩ, пише CNBC.
Пандемията доведе до незабавно намаляване на бюджетите за реклами през миналата година, като определени сфери като туризма забавиха сериозно своето развитие през годината. Но през втората половина на 2020 разходите за политически реклами и продажбите за почивния сезон помогнаха да се компенсират загубите през първите шест месеца, достигайки общо 139,8 млрд. долара за цялата година. Отчетеният ръст все пак е по-бавен в сравнение с периода 2018-2019, когато разходите постигнаха увеличение от 15,9%.
От Бюрото за интерактивна реклама коментират, че значителното увеличение при свързаната телевизия, е-търговията и доставките по домовете са помогнали на сектора да продължи своето развитие въпреки турбулентния период в началото на годината.
Разходите обаче са предимно концентрирани при основните рекламни играчи, дори повече отколкото в предходните години. Топ 10-те компании държат 78,1% от дела на приходите през 2020, като общите приходи само на тази група надскачат 109 млрд. долара. За сравнение първите 10 компании са отговаряли за 75,9% от приходите при 2018 и за 76,6% през 2019. От Бюрото допълват, че компаниите, класирани от 11-то до 25-то място, имат само 6,2% от приходите, докато по-малките организации разполагат с 15,7%.
От Бюрото не разкриват колко голяма част от приходите отива при гиганти като Facebook, Google и Amazon. В нов доклад тази седмица eMarketer посочва, че делът на Amazon от американския пазар за дигитални реклами за първи път през 2020 надхвърля 10%. Делът на Google обхваща 28,9%, а този на Facebook е 25,2%.
Дигиталните реклами в цифри
Ръстът на годишна база бележи спад от 5,2% през второто тримесечие, а разходите постигат ръст през трето и четвъртото съответно с 11,7% и 28,7%. Освен това през последните три месеца на 2020 се отчитат най-високите приходи от дигитална реклама за повече от 20 години. Отчасти това се дължи на рекламите, свързани с изборите, а също така трябва да се има предвид, че именно тогава рекламодателите са похарчили бюджетите за 2020, които са били стопирани по-рано през годината заради пандемията.
Приходите от реклами в социалните медии достигат 41,5 млрд. през 2020 , което е около 30% от всички приходи от интернет реклами.
В доклада също така се посочва, че промените в моделите за идентифициране на потребителите, обявени от Google и Apple, не са имали отражение през изминалата година. Очаква се обаче те да окажат своето влияние в течение на времето, когато участниците в екосистемата и потребителите се адаптират към тях.
Въпреки първоначалния спад заради пандемията от Covid-19 разходите за дигитални реклами са се увеличи с 12,2% през 2020. Това показват данните от нов доклад, който е поръчан от Бюрото за интерактивна реклама и е подготвен от PwC. Проучването също така разкрива, че най-големите играчи в екосистемата са разширили своето влияние и дял на пазара на дигитална реклама в САЩ, пише CNBC.
Пандемията доведе до незабавно намаляване на бюджетите за реклами през миналата година, като определени сфери като туризма забавиха сериозно своето развитие през годината. Но през втората половина на 2020 разходите за политически реклами и продажбите за почивния сезон помогнаха да се компенсират загубите през първите шест месеца, достигайки общо 139,8 млрд. долара за цялата година. Отчетеният ръст все пак е по-бавен в сравнение с периода 2018-2019, когато разходите постигнаха увеличение от 15,9%.