Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията планира да плати 1 млрд. долара до 2022 на потребителите, които създават съдържание за социалните мрежи Facebook и Instagram, пише CNBC.
По този начин компанията се надява да привлече инфлуенсъри, които да публикуват в нейните платформи, за да се конкурира по-успешно с други популярни услуги като TikTok.
"Искаме да изградим най-добрите платформи, за да могат милиони създатели на съдържание да изкарват своята прехрана. Затова създаваме нови програми, чрез които да инвестираме над 1 млрд. долара, за да наградим създателите за страхотното съдържание, което пускат във Facebook и Instagram до края на 2022. Инвестирането в създателите на съдържание не е ново за нас, но съм развълнуван да разширя тези инициативи", написа Зукърбърг.
Като част от инициативата компанията ще пусне нови програми за бонуси до края на годината, по които да плаща на създателите, когато достигнат конкретни цели.
От социалната мрежа също така планират пускането на специални секции в приложението на Instagram през лятото и в това на Facebook през есента, където създателите на съдържание ще могат да научат за бонусите, към които ще имат възможност да се стремят.
През последните няколко месеца Facebook стартира нови инициативи, по които да плаща на създателите на съдържание, като тактика да привлече повече влиятелни потребители от социалните мрежи към своите услуги.
През юни например компанията обяви, че няма да вземе част от приходите, генерирани от създателите за платени онлайн събития, абонаменти на фенове и предстоящи независими новинарски продукти на Facebook поне до 2023. Освен това през април социалната мрежа обяви редица нови програми за създалите на съдържание, чрез които да могат да изкарват пари през Instagram.
Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията планира да плати 1 млрд. долара до 2022 на потребителите, които създават съдържание за социалните мрежи Facebook и Instagram, пише CNBC.
По този начин компанията се надява да привлече инфлуенсъри, които да публикуват в нейните платформи, за да се конкурира по-успешно с други популярни услуги като TikTok.