Руските власти планират да разработят своя собствена система за резервации в хотели. Това съобщава "Комерсант", където са се запознали с проект на първия етап от стратегията за развитие на туризма в Русия до 2035 г. Проектът има общо 116 точки, включително създаването и въпросната функционирането на вътрешна система за резервации за туристически услуги. Новата ИТ платформа, която ще управлява помещенията за настаняване в руските хотели, се планира да бъде внедрена до края на 2024 г.
Изданието отбелязва, че проектът за създаване на руски аналог на Booking.com бе включен в стратегията за развитие на туризма до 2020 г., но досега не получи развитие.
Създаването на собствена услуга за резервации е актуализирано на фона на прехвърлянето на системите за резервиране на самолетни билети на руски сървъри, отбелязва изданието. Със проекта се занимава Ростех - вече създадената от нея Национална система за резервации е фокусирана предимно върху въздушните превозвачи, но съдържа и предложения за хотелиери. По-специално, системата предлага пълна интеграция на счетоводното отчитане на хотелските стаи. Услугата обещава обратни обаждания, SIP телефония и в бъдеще чат бот за клиенти, базиран на изкуствен интелект.
Експерти, на чието мнение се позовава Комерсант", обаче се съмняват в способността на подобна резервационна услуга да се конкурира с Booking.com, която контролира до 80% от този пазар.
Редно е да се допълни обаче, че в края на 2020 г. Федералната антимонополна служба на Руската федерация обвини Booking, че налага неблагоприятни условия за сътрудничество на хотелите поради доминиращата си пазарна позиция. Платформата изискваше от тях да спазват паритета на цените - хотелиерите не могат да определят по-цени за услугите си в други канали и платформи за продажби, отколкото в Booking.
Руските власти планират да разработят своя собствена система за резервации в хотели. Това съобщава "Комерсант", където са се запознали с проект на първия етап от стратегията за развитие на туризма в Русия до 2035 г. Проектът има общо 116 точки, включително създаването и въпросната функционирането на вътрешна система за резервации за туристически услуги. Новата ИТ платформа, която ще управлява помещенията за настаняване в руските хотели, се планира да бъде внедрена до края на 2024 г.
Изданието отбелязва, че проектът за създаване на руски аналог на Booking.com бе включен в стратегията за развитие на туризма до 2020 г., но досега не получи развитие.