Китай затяга регламентите за профилиране на потребители в интернет

Китай затяга регламентите за профилиране на потребители в интернет

Властите в страната задължават компаниите да информират потребителите на каква база ги профилират и да им предоставят опция за отказ

Иван Гайдаров
545 прочитания

Китайската администрация по киберсигурност (CAC) представи подробни проекторегламенти за използването на алгоритми за профилиране в интернет. По този начин правителството се стреми да затегне контрола, като задължи компаниите да информират потребителите на каква база точно им препоръчват съдържание и продукти, както и да предоставят опция за отказ. В изявлението на CAC се посочва, че компаниите трябва да предоставят на потребителите начин за "избор, промяна или изтриване на потребителски тагове", когато използват алгоритми за персонализиране на съдържанието.

Според администрацията потребителите смятат, че използването на алгоритми от страна на доставчиците на услуги има "значително въздействие върху техните права и интереси" и те имат право да изискват от доставчика да обяснява как точно се случва това и да имат възможност да налагат промени.

Доставчиците също така са задължени да осигурят защита на непълнолетните потребители, избягвайки да "дават препоръки, които биха могли да ги доведат до онлайн пристрастяване".

Кендра Шафер, ръководител на изследванията на технологичните политики в Trivium China, пише в Twitter: "Има ясна загриженост от страна на китайското правителство, че алгоритмите ще бъдат използвани в ущърб на социалистическите основни."

Китайската администрация по киберсигурност (CAC) представи подробни проекторегламенти за използването на алгоритми за профилиране в интернет. По този начин правителството се стреми да затегне контрола, като задължи компаниите да информират потребителите на каква база точно им препоръчват съдържание и продукти, както и да предоставят опция за отказ. В изявлението на CAC се посочва, че компаниите трябва да предоставят на потребителите начин за "избор, промяна или изтриване на потребителски тагове", когато използват алгоритми за персонализиране на съдържанието.

Според администрацията потребителите смятат, че използването на алгоритми от страна на доставчиците на услуги има "значително въздействие върху техните права и интереси" и те имат право да изискват от доставчика да обяснява как точно се случва това и да имат възможност да налагат промени.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК