Рекорден брой участници се включиха в третия Български гейминг маратон

Рекорден брой участници се включиха в третия Български гейминг маратон

Предстоящото четвърто издание на фестивала за видеоигри ще бъде посветено на познанието

Иван Гайдаров
1300 прочитания

Рекорден брой участници се включиха в най-големия до момента Български гейминг маратон, чието трето издание се проведе онлайн на 19 септември. Събитието, което е единственият по рода си онлайн фестивал за видео игри у нас, продължава да се разраства. В маратона се включиха 42 от най-популярните български гейминг стриймъри, влогъри и инфлуенсъри, а в рамките на фестивала се проведоха 5 състезания, сред които и два турнира на крипто тематика по DOTA 2 и Starcraft II в партньорство с българската иновативна компания Nexo.

"Днес пред очите ни израства едно поколение, което възприема видеоигрите като основна среда за комуникация, развлечение, а все по-често и за учене. Модни брандове вече пускат свои модели във виртуалните светове на популярни гейм заглавия, а знакови имена от спорта се включват в турнири по електронни спортове. Във време, в което видеоигрите се превръщат във все по-значима част от популярната култура за малки и големи, се радвам, че Българският гейминг маратон се позиционира като събитие, обединяващо тази голяма общност у нас", сподели Мартин Кадинов, съосновател на компанията TDB Play, която организира проявата.

"Малко хора са очаквали, че криптовалутите и гейминга ще станат темата на деня. Реалността днес е друга - от хоби на технологични ентусиасти, днес това са индустрии на гребена на вълната, които променят начина ни на живот, работата ни и са ясно отражение на ценностите и стремежите на нашето "дигитално" поколение", споделя на свой ред Владимир Йорданов, продуктов дизайнер в Nexo.

Третото издание на Маратона се отличи с редица нови форми на забавление, които привлякоха сериозен интерес. В единственото по рода си състезание Easter Egg Hunt за търсене на "великденски яйца" се включиха над 1000 души. Наградата - видеокарта RTX 3090 - отиде при съобразителния участник с псевдоним rabuf. Фестивалът завърши с куиз на тема видеоигри, крипто и обща култура, който бе спечелен от популярния ютюбър Dido_D.

Образованието и познанието са новата голяма тема в света на видеоигрите. Затова и като партньор в маратона се включва организацията "Заедно в час" - неправителствена организация, чиято мисия е да осигури на всяко дете в страната достъп до качествено образование - независимо от това къде живее, кое училище посещава и какви са финансовите възможности на родителите му. Организацията работи за каузата, като развива нови учители, подкрепя училищни екипи и изгражда партньорства за въвеждането на добри практики в образователната система.

Следващото издание на Маратона, което ще се проведе през декември, ще бъде с благотворителна насоченост и ще премине под надслов "Знанието е сила". Под това мото ще се обединят множество прояви и организации, фокусирани върху формалното и неформално образование, както и други форми на достъп до познание.

*Терминът "великденско яйце" се е превърнал във фраза, използвана за описване на умишлено скрита улика или шега във филм или видеоигра.

Рекорден брой участници се включиха в най-големия до момента Български гейминг маратон, чието трето издание се проведе онлайн на 19 септември. Събитието, което е единственият по рода си онлайн фестивал за видео игри у нас, продължава да се разраства. В маратона се включиха 42 от най-популярните български гейминг стриймъри, влогъри и инфлуенсъри, а в рамките на фестивала се проведоха 5 състезания, сред които и два турнира на крипто тематика по DOTA 2 и Starcraft II в партньорство с българската иновативна компания Nexo.

"Днес пред очите ни израства едно поколение, което възприема видеоигрите като основна среда за комуникация, развлечение, а все по-често и за учене. Модни брандове вече пускат свои модели във виртуалните светове на популярни гейм заглавия, а знакови имена от спорта се включват в турнири по електронни спортове. Във време, в което видеоигрите се превръщат във все по-значима част от популярната култура за малки и големи, се радвам, че Българският гейминг маратон се позиционира като събитие, обединяващо тази голяма общност у нас", сподели Мартин Кадинов, съосновател на компанията TDB Play, която организира проявата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК