Всички сме чували максимата "Каквото и да ти говорят, става дума за пари". В света на бизнеса обаче парите са предшествани от друг голям бог, на който всички се кланят - потребителското преживяване. Всеки вдигнат нагоре или обърнат надолу палец има значение, особено в конкурентни сектори като електронната търговия. За щастие точно в тази област изкуственият интелект може да помогне с интересни и работещи идеи. Ето 7 начина да дадете повече на своите клиенти.
Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека. |
1. Гласово търсене
Потребителите вече са свикнали с Alexa, Siri или някой друг от гласовите асистенти. Обвързването им с онлайн магазин може да направи процеса на пазаруване по-приятен за клиентите и доходоносен за търговците.
2. Автоматично генерирани описания
В света на електронната търговия продуктовите описания са особено важни, но и доста трудоемки. Написването на описания за 10 хил. артикула може да отнеме 18 месеца, но с помощта на инструменти за създаване на съдържание с ИИ това време може да се сведе до няколко часа.
3. Разпознаване на изображения
Потребителите на Pinterest са добре запознати с тази функция. Разпознаването на изображенията и предлагането на подобни продукти би подобрило значително потребителското преживяване на всеки електронен магазин.
4. Интелигентни препоръки
Това е сред основните приложения на ИИ в е-търговията. Благодарение на интелигентния анализ на големи данни може да се генерират подходящи предложения на база на предходни покупки, търсени продукти или навици на потребителя.

5. VR и AR
Виртуалната и добавената реалност позволяват да се осигури изживяване, подобно на пазаруването във физически магазин. Възможността потребителят да "види" как ще изглежда с даден продукт ще му помогне по-лесно да вземе решение за покупка.
6. Премахване на фалшиви ревюта
Във време, в което подвеждащата информация се разпространява наравно с реалната, инструмент за разпознаването на фалшиви ревюта е необходимост за всяка eCommerce платформа. ИИ помага при разпознаването на подобни публикации и отстраняването им.
7. Улеснена поръчка и плащане
Според проучване на Baymard Institute 21% от пазаруващите онлайн в САЩ се отказват преди плащането заради сложен процес. Намаляването на стъпките може да гарантира по-добро преживяване.
Всички сме чували максимата "Каквото и да ти говорят, става дума за пари". В света на бизнеса обаче парите са предшествани от друг голям бог, на който всички се кланят - потребителското преживяване. Всеки вдигнат нагоре или обърнат надолу палец има значение, особено в конкурентни сектори като електронната търговия. За щастие точно в тази област изкуственият интелект може да помогне с интересни и работещи идеи. Ето 7 начина да дадете повече на своите клиенти.
Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г. Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека. |