Каквото и да ти говорят, става дума за потребителско преживяване

Каквото и да ти говорят, става дума за потребителско преживяване

Деница Дженева
494 прочитания

Всички сме чували максимата "Каквото и да ти говорят, става дума за пари". В света на бизнеса обаче парите са предшествани от друг голям бог, на който всички се кланят - потребителското преживяване. Всеки вдигнат нагоре или обърнат надолу палец има значение, особено в конкурентни сектори като електронната търговия. За щастие точно в тази област изкуственият интелект може да помогне с интересни и работещи идеи. Ето 7 начина да дадете повече на своите клиенти.

Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г.
Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.

1. Гласово търсене

Потребителите вече са свикнали с Alexa, Siri или някой друг от гласовите асистенти. Обвързването им с онлайн магазин може да направи процеса на пазаруване по-приятен за клиентите и доходоносен за търговците.

2. Автоматично генерирани описания

В света на електронната търговия продуктовите описания са особено важни, но и доста трудоемки. Написването на описания за 10 хил. артикула може да отнеме 18 месеца, но с помощта на инструменти за създаване на съдържание с ИИ това време може да се сведе до няколко часа.

3. Разпознаване на изображения

Потребителите на Pinterest са добре запознати с тази функция. Разпознаването на изображенията и предлагането на подобни продукти би подобрило значително потребителското преживяване на всеки електронен магазин.

4. Интелигентни препоръки

Това е сред основните приложения на ИИ в е-търговията. Благодарение на интелигентния анализ на големи данни може да се генерират подходящи предложения на база на предходни покупки, търсени продукти или навици на потребителя.

5. VR и AR

Виртуалната и добавената реалност позволяват да се осигури изживяване, подобно на пазаруването във физически магазин. Възможността потребителят да "види" как ще изглежда с даден продукт ще му помогне по-лесно да вземе решение за покупка.

6. Премахване на фалшиви ревюта

Във време, в което подвеждащата информация се разпространява наравно с реалната, инструмент за разпознаването на фалшиви ревюта е необходимост за всяка eCommerce платформа. ИИ помага при разпознаването на подобни публикации и отстраняването им.

7. Улеснена поръчка и плащане

Според проучване на Baymard Institute 21% от пазаруващите онлайн в САЩ се отказват преди плащането заради сложен процес. Намаляването на стъпките може да гарантира по-добро преживяване.

Всички сме чували максимата "Каквото и да ти говорят, става дума за пари". В света на бизнеса обаче парите са предшествани от друг голям бог, на който всички се кланят - потребителското преживяване. Всеки вдигнат нагоре или обърнат надолу палец има значение, особено в конкурентни сектори като електронната търговия. За щастие точно в тази област изкуственият интелект може да помогне с интересни и работещи идеи. Ето 7 начина да дадете повече на своите клиенти.

Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г.
Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК