Walmart и Nike се готвят да продават в метавселената

Walmart и Nike се готвят да продават в метавселената

Walmart планира да създаде и собствена криптовалута, както и колекция от токъни NFT

Мария Динкова
293 прочитания

Метавселената отваря нови възможности за всички брандове, особено за тези в сферата на търговията на дребно. Редица компании вече правят своите първи крачки, за да подсигурят бъдещето си във виртуалната реалност и да не изпуснат възможността за добиването на нови парични приходи.

Последният пример за тази тенденция е американската верига магазини Walmart, която вече планира да продава стоките си в метавселената, а за целта предвижда да създаде собствена криптовалута и колекция от незаменими токени или NFT-та.

NFT-та представляват дигитални активи или виртуални стоки - които могат да обхващат всичко от изображения до песни и видеа - верифицирани чрез блокчейн технологията. Когато някой купи NFT, то той купува уникален токен (вход) за блокчейн регистръра, с което доказва, че е собственик на дигитален актив.

Според доклад на CB Insight пускането на NFT позволява на компаниите да токенизират физически продукти и услуги, за да помогнат да се намалят разходите за онлайн транзакции. Същевременно за луксозни марки като Gucci и Louis Vuitton, NFT-та могат да са форма на удостоверяване за материалните и по-скъпи стоки.

Walmart и Nike

В края на миналия месец Walmart е подала няколко нови заявки за марки, което подсказва, че в момента тече подготовка за създаването и продажбата на виртуални стоки, включително електроника, домашни декорации, играчки, спортни артикули и продукти за лична грижа.

По данни на Службата за патенти и търговски марки на САЩ, Walmart е подала седем отделни заявки за марки на 30 декември. В изявление от компанията уточняват, че "продължават да изследват как новите технологии могат да оформят бъдещото изживяване при пазаруване".

"Ние тестваме нови идеи през цялото време. Някои от тях стават продукти или услуги, които стигат до клиентите. А други ние тестваме, повтаряме и се учим от тях", допълват от организацията, цитирана от CNBC.

Nike също се нарежда сред организациите, които подават заявки за търговски марки с планове да продава виртуално брандирани обувки и дрехи. През ноември компанията също така съобщи, че ще работи с Roblox, за да създаде онлайн свят, нарече Nikeland. Освен това през декември Nike купи компанията за виртуални маратонки RTFKT.

Други големи компании, които се подготвят за възможностите на метавслената, включват Adidas, Under Armour, Ralph Lauren и Urban Outfitters.

Скритият риск

Според прогнозите колкото повече потребители се запознаят с метавселената и стоките, съхранявани в блокчейн, толкова повече търговци на дребно ще искат да създадат своя собствена екосистема във виртуалния свят.

Като всяка иновация и тази крие своите рискове. Според експертите обаче компаниите няма да загубят много, ако се впуснат в тези нови възможности.

За онези организации, които все още изчакват, е важно да открият своето място в този нов виртуален свят и да намерят правилния баланс в уравнението риск-награда. Брандовете пионери ще се превърнат в добър пример какво е възможно да се направи и какво не работи в метавселената.

Ако не знаете откъде да започнете, ето няколко съвета откъде да започнете:

  • Изберете аудиторията - Преценете колко време вашата аудитория и клиенти ще прекарват в метавселената. Ако вашите потребители са представители на милениал и Z поколението, то не можете да изчаквате твърде дълго. В зависимост от демографията и поведението на настоящите ви и бъдещите потенциални потребители трябва да прецените колко бързо трябва да навлезете в метавселената
  • Наблюдавайте конкуренцията - Следете какво правят компаниите във вашия сегмент, за да почерпите вдъхновение. Техният напредък ще даде нужния тласък и на вашата организация да започне да се поготвя за новия непознат виртуален свят, който тепърва трябва да бъде изследван.
  • Потърсете приложения - Разгледайте дали метавследената ви дава възможности като компания не само да опитате нови неща, но също така да ускорите постигането на дългосрочните си цели - като например устойчивото развитие. Какъв пилотен проект можете да направите в новото виртуално пространство, който ще ви позволи да тествате по-устойчиви подходи при обслужването на клиентите си?

В крайна сметка експериментирането с новите технологии и решения, няма да навреди съществено на имиджа на бранда ви, дори и да се окаже, че метавселената е просто поредната нашумяла тенденция. А ако нейният потенциал, е реален и вие сте уловили момента, то съвсем скоро ще сте на крачка пред всички останали.

Снимка: Pixabay

Метавселената отваря нови възможности за всички брандове, особено за тези в сферата на търговията на дребно. Редица компании вече правят своите първи крачки, за да подсигурят бъдещето си във виртуалната реалност и да не изпуснат възможността за добиването на нови парични приходи.

Последният пример за тази тенденция е американската верига магазини Walmart, която вече планира да продава стоките си в метавселената, а за целта предвижда да създаде собствена криптовалута и колекция от незаменими токени или NFT-та.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК