Digitalk&A1 Awards: BIODERMA дигитализира кампанията си "Заедно сме в борбата срещу акнето"

Digitalk&A1 Awards: BIODERMA дигитализира кампанията си "Заедно сме в борбата срещу акнето"

Kомпанията превръща физическите прегледи, част от инициативата, в изцяло онлайн през платформата за телемедицина Healee

Иван Гайдаров
680 прочитания

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: BIODERMA дигитализира кампанията си "Заедно сме в борбата срещу акнето"

Възложител: NAOS България/BIODERMA

Изпълнител: Healee

Дата на стартиране/дата на приключване: 2020/2021

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Технологичното развитие през последното десетилетие и навлизането на мрежови технологии като 5G дадоха сериозен тласък на развитието на телемедицината. Пандемията от COVID-19 на свой ред се превърна в допълнителен катализатор на тази тенденция и тя започна да се налага в голяма част от здравните направления.

Дерматологията от своя страна е едно от тези направления, в които телемедицината може да има най-голямо приложение с оглед на спецификите на симптомите, с които се занимава тя. Лидерите в сферата прегръщат и развиват с готовност новите възможности, които им осигурява тази технологична концепция, а българският пазар не прави изключение.

"Насочеността на компанията е към инициативи, които се развиват с времето и имат дългосрочен принос. Затова и не искахме да отменяме кампанията "Заедно сме в борбата срещу акнето", без значение какви са условията. За нас е важно да останем свързани с пациентите и дерматологичната общност. Специално тази инициатива също така е ангажимент към обществото. Затова и потърсихме решение как тя да продължи", разказва Кристина Чолакова, ПР мениджър на NAOS България, отговарящ за марките NAOS и BIODERMA.

"NAOS България" и платформата Healee

"NAOS България" е филиал на NAOS, една от водещите независими козметични компании в света, с над 40-годишна история и три бранда - BIODERMA, ESTHEDERM и ETAT PUR. През последните 10 години компанията реализира редица иновативни проекти в България, насочени към здравните общности, клиентите на своите брандове и широката публика. През 2016 г. например BIODERMA е първата дермокозметична марка в България, която създава лоялна програма за партньори фармацевти, обединяваща над 2500 специалисти от цялата страна с цел онлайн обучения и повишаване на квалификацията по отношение на дермокозметичните продукти.

Избухването на световната пандемия от COVID-19 принуждава компанията да се адаптира бързо към новата ситуация, за което са нужни креативни решения. Така през април 2020 г., три седмици след началото на първия национален локдаун, "NAOS България" преформатира традиционното си събитие "Дерматологични срещи с BIODERMA" и го провежда под формата на поредица от уебинари. Новите възможности разширяват значително обхвата на научната конференция, която е посетена от над 1500 дерматолози от 25 държави.

Това е първият опит на компанията с изцяло онлайн събитие и той се оказва изключително успешен, защото формата на уебинар позволява да бъдат включени много повече специалисти от различни държави. Ако преди това конференцията е насочена основно към региона на Балканите, в последното издание се включват хора дори от Виетнам, което разширява обсега на посланието ѝ.

BIODERMA дигитализира кампанията "Заедно сме в борбата срещу акнето"

Условията на пандемия през последните две години се превръщат в предизвикателство и за осъществяването на един от ключовите компоненти от дългогодишната информационна кампания на BIODERMA "Заедно сме в борбата срещу акнето". Проектът обединява усилията на различни специалисти в борбата с акнето, а на фокус е пациентът - неговата информираност и обучение. Кулминацията на годишните активности в рамките на кампанията е организирането на безплатен преглед за акне при дерматолог.

Кампанията "Заедно сме в борбата срещу акнето" е дългосрочна инициатива на BIODERMA, стартирала преди седем години, която се развива с всяка изминала година. Тъй като за акнето има много битуващи митове, тя цели, от една страна, да се покаже, че това е лечимо заболяване, което се лекува от дерматолог, а от друга, да предостави информация на пациентите, която да е професионална и проверена и да оформи един холистичен подход към решаването на проблема. "Насочеността на компанията е към инициативи, които се развиват с времето и имат дългосрочен принос. Затова и не искахме да отменяме кампанията "Заедно сме в борбата срещу акнето", без значение какви са условията. За нас е важно да останем свързани с пациентите и дерматологичната общност. Специално тази инициатива също така е ангажимент към обществото. Затова и потърсихме решение как тя да продължи", разказва Кристина Чолакова, ПР мениджър на "NAOS България", отговарящ за марките NAOS и BIODERMA.

За да се случи това, от компанията трансформират традиционните прегледи на живо в изцяло онлайн прегледи, организирайки първата по рода си мащабна кампания за безплатни прегледи. За партньор в тази си трансформация компанията избира създадената през 2017 г. платформа Healee. Приложението може да се използва от всякакво устройство и позволява лекари и пациенти да си разменят всевъзможни видове изображения, в това число и динамични като ядрено-магнитен резонанс, медицински изследвания и др. В добавка, то има функционалности за чат, видео- и аудиовръзка, които покриват всички условия за пълноценна консултация, като едновременно се гарантира безопасната дистанция.

Създадена е специално посветена на проекта "Заедно сме в борбата срещу акнето" страница в платформата, където за времето на кампанията (септември-октомври 2021 г.) желаещите за безплатен преглед получават код за безплатна консултация след попълване на входяща анкета. Пациентите получават възможност да изберат специалист от списъка със 100 включили се дерматолози и да се свържат и консултират с него за своя проблем.

"Осъществяването на прегледите изцяло онлайн е първата мащабна инициатива от този тип у нас - насочена кампания в областта на телемедицината и общественото здраве. Безплатните онлайн прегледи в проекта "Заедно сме в борбата срещу акнето" предлагат решение както на лекарите, така и на пациентите, свързвайки ги в здравна платформа на бъдещето", категорични са от BIODERMA.

Предизвикателства и резултати

Като всяка промяна, дигиталната трансформация на проекта "Заедно сме в борбата срещу акнето" среща своите предизвикателства. Едно от тях е възприемането на телемедицината като възможност за пълноценен преглед - за голяма част от пациентите, възползвали се от безплатните консултации в "Заедно сме в борбата срещу акнето" в пандемията, това e първи досег с дистанционни прегледи. Начинанието се оказва не по-малко предизвикателно и за лекарите, тъй като те трябва да инкорпорират един изцяло нов метод за преглед в работата си и да станат част от света на телемедицината.

"Към крайния пациент мащабната комуникация на проекта беше основното средство, което използвахме. Комуникационната кампания се разви през онлайн, печатни и социални медии. За улеснение на пациентите създадохме специални видеа, които разясняват стъпка по стъпка работата с платформата след получаването на код за безплатен преглед. За лекарите организирахме визити на медицинския екип, посветени на проекта, както и - визити и обучителни уебинари за работа и мениджмънт на профилите им в платформата със съдействието на екипите от Healee", обрисуват стратегията си за справяне с трудностите от компанията за дерматологични продукти.

В крайна сметка обаче резултатите са обещаващи. Комуникацията на кампанията през 2021 г. достига до близо 1 500 000 души. Свързалите се със страницата за код за преглед са над 300. Лекарите, открили възможностите на телемедицината, са над 100, което е изключително висок процент от общия брой действащи дерматолози в страната. Много от тях продължават да поддържат профилите си и след края на активната кампания, което пък е показателно за тяхната оценка относно новооткритите възможности.

"Вярваме, че и за лекарите, и за пациентите е полезно да открият предимствата на телемедицината, дори не само в рамките на дерматологията. Пациентите вече знаят, че могат да получат консултация от разстояние, и така заменихме изчакването и отлагането на прегледа във времето във възможност да се получи мнение от специалист. По отношение на лекарите и дерматолозите пък телемедицината е възможност да разширят обсега на своята дейност - един лекар от София може да направи преглед на пациент в която и да било част на страната, а и на света", обобщава в заключение Кристина Чолакова.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: BIODERMA дигитализира кампанията си "Заедно сме в борбата срещу акнето"

Възложител: NAOS България/BIODERMA

Изпълнител: Healee

Дата на стартиране/дата на приключване: 2020/2021

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Технологичното развитие през последното десетилетие и навлизането на мрежови технологии като 5G дадоха сериозен тласък на развитието на телемедицината. Пандемията от COVID-19 на свой ред се превърна в допълнителен катализатор на тази тенденция и тя започна да се налага в голяма част от здравните направления.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК