Pixabay.com
PhotoMIX-Company

50% от потребителите напускат уебсайт след първата страница

Новият доклад на Contentsquare показва как се променя дигиталното изживяване

Мария Динкова

Pixabay.com

© PhotoMIX-Company


50% от потребителите напускат уеб или мобилен сайт след преглеждане само на една страница. Най-силно това се проявява при В2В сектора (65%), следван от фармацевтичния (60%) и медийния (59%). Съответно с най-добри показатели са енергийната сфера (37%), туризмът и хотелиерството (42%), търговията с мебели и стоки за дома (44%).

Това показват резултатите от новия доклад 2022 Digital Experience Benchmark на анализаторската компания Contentsquare. На база на анализ на 46 млн. уеб сесии по света сред 14 индустрии проучването разкрива какво е дигиталното изживяване по сектори и къде могат да се въведат подобрения. Според експертите причината за изоставането на компаниите често се крие в тяхното неразбиране какво точно прави клиентите им щастливи и какво ги ядосва.

С увеличената онлайн активност през последните години потребителските очаквания за по-безпроблемно и възнаграждаващо дигитално пътуване се увеличават. Организациите, които са направили значителни подобрения в дигиталното изживяване, бързо виждат отплащането за своите усилия както по отношение на бизнес целите, така и за създаването на силни връзки със своите аудитории и потребители.

"Contentsquare осигурява на компаниите уникални прозрения за това как хората се държат онлайн и защо. С нашия 2022 Digital Experience Benchmark доклад ние правим достъпни тенденциите, които наблюдаваме през последните 12 месеца, при потребителското изживяване, на нивото на игралното поле за организации с всякакъв размер, независимо от техния достъп до данни и аналитични възможности", коментира Джонатан Черки, основател и изпълнителен директор на Contentsquare, цитиран от ITBrief.

Резултатите от тазгодишния доклад разкриват още, че повечето потребители не достигат до средата на дадена уеб страница (54%). Тези стойности трябва да бъдат ясен знак за компаниите да се фокусират повече върху логичното съдържание структурирано, което носи добавена стойност и помага на потребителите да намерят търсеното от тях.

В изследването също така се посочва, че средното време за зареждане на страница е по-добро при мобилните устройства, отколкото при десктоп - 1,52 секунди спрямо 1,61 секунди. След като средно 58% от онлайн трафика през 2021 идва от мобилни устройства, това е добра новина за бизнеса, който се стреми да постави като приоритет изживяването на смартфон потребителите.

В допълнение от проучването става ясно, че според 80% от потребителите изживяването, което компанията осигурява, е също толкова важно, колкото са предлаганите от нея продукти и услуги. Например 1 секунда забавяне при зареждането на страницата води до намаляване на удовлетвореността на клиентите с 16%.

Да подобрим дигиталното изживяване

Какво обаче могат да направят брандовете, които искат да подобрят своите показатели, като привличат и задържат повече потребители на своите сайтове? Експертите дават няколко съвета как да се предложи дигитално потребителско изживяване на ново ниво:

  • Дигитална стратегия спрямо устройството - Макар много потребители да предпочитат мобилните устройства, все още използването на десктоп остава високо (42%). С други думи, тези сесии също трябва да бъдат оптимизирани като част от дигиталната стратегия на компанията. Мобилното и десктоп сърфирането не трябва да се конкурират, напротив, трябва да се избере подход, който да позволява те да работят заедно.
  • Инвестиране на време и ресурси в клиентското изживяване - 51% от потребителите са се връщали на даден сайт през 2021, което означава, че изграждането на лоялност с настоящите клиенти е също толкова важно, колкото и привличането на нови. А като се има предвид, че задържането излиза по-евтино от намирането на нови, то инвестициите в доставяне на страхотно дигитално изживяване са ключови. Разбирането как и защо клиентите се държат по даден начин онлайн на всяка стъпка от своето пътуване е тайната съставка за създаването на перфектното дигитално изживяване.
  • Различни устройства - различни цели - Средното време, прекарано за сесия при мобилно сърфиране, е само 2 минути и 39 секунди спрямо 5 минути и 55 секунди на десктоп. С други думи, потребителите предпочитат повече да разглеждат и обмислят при десктоп устройствата. От друга страна, тези данни подсказват, че при мобилно изживяване трябва по-бързо да се дава на потребителите това, което искат, за да се отговори на техните очаквания. Затова експертите препоръчват дигиталната стратегия на компанията да бъде съобразена спрямо различните намерения и цели на потребителите при отделните устройства.
  • Не губете време на клиентите - Според Google вероятността потребителите да напуснат даден сайт се увеличава с 32% между 1-ата и 3-ата секунда, т.е. брандовете нямат много време да ги впечатлят. Посетителите искат резултати, и то веднага, особено на фона на общата дигитална умора вследствие на пандемията. В този смисъл експертите съветват максимално да се намали времето за зареждане, което е един от основните фактори за клиентската удовлетвореност.

50% от потребителите напускат уеб или мобилен сайт след преглеждане само на една страница. Най-силно това се проявява при В2В сектора (65%), следван от фармацевтичния (60%) и медийния (59%). Съответно с най-добри показатели са енергийната сфера (37%), туризмът и хотелиерството (42%), търговията с мебели и стоки за дома (44%).

Това показват резултатите от новия доклад 2022 Digital Experience Benchmark на анализаторската компания Contentsquare. На база на анализ на 46 млн. уеб сесии по света сред 14 индустрии проучването разкрива какво е дигиталното изживяване по сектори и къде могат да се въведат подобрения. Според експертите причината за изоставането на компаниите често се крие в тяхното неразбиране какво точно прави клиентите им щастливи и какво ги ядосва.

Най-новото


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

  • 0


Кои са новите функционалности на чатбота Bard

Кои са новите функционалности на чатбота Bard

  • 0

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

  • 0

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК