Netflix предвижда мерки срещу 100 млн. домакинства, използващи чужди пароли

Pixabay.com
Jade87

Netflix предвижда мерки срещу 100 млн. домакинства, използващи чужди пароли

След първата загуба на потребители от над десетилетие компанията планира промени при абонаментите

Мария Динкова
300 прочитания

Pixabay.com

© Jade87


Netflix отдавна игнорира практиката потребителите да споделят със свои приятели и близки паролите за достъп до стрийминг услугата. От компанията обаче предупреждават, че това ще се промени, след като през първото тримесечие на тази година за първи път от над 10 години беше отчетена загуба на абонати. Според прогнозите на платформата тя ще загуби още два милиона през второто тримесечие.

От Netflix установяват, че над 30 млн. американски и канадски домакинства използват общи пароли и потребителски имена за достъп до съдържанието. Също така над 100 млн. допълнителни домакинства е вероятно да споделят пароли по света, пише CNBC.

В писмо до акционерите компанията обяснява, че щедро е позволявала подобни практики досега, тъй като те са улеснявали привличането на нови потребители към услугата. Но с настоящата голяма конкуренция от Disney+, Apple TV+, Paramount Global, Warner Bros. Discovery и други, които влияят на ръста на Netflix, домакинствата трябва да започнат да плащат.

"Споделянето на профили като процент от нашите плащащи членове не се е променило особено през годините", пише компанията в своето писмо. Но в комбинация с конкуренцията за нея става по-трудно да разширява потребителската си база на много пазари. Към момента платформата има 222 млн. абонати по света, като по време на пандемията тя се радваше да растеж, който обаче сега става отрицателен с отпадането на ограничителните мерки.

По-рано тази година Netflix започна да тества различни начини за справяне с проблема в Латинска Америка и по-конкретно в Чили, Коста Рика и Перу. Потребителите в тези страни могат да добавят по два профила за допълнителни членове за около 2-3 долара на месец към обичайната такса. Според изчисления на Cowen & Co., ако Netflix пусне програмата глобално, може да постигне увеличение с 1,6 млрд. долара приходи годишно, пише Variety.

"Споделянето вероятно помогна да задвижим нашия растеж, като позволим на повече хора да използват и да се радват на Netflix. И ние винаги сме опитвали да направим споделянето между членовете на едно домакинство лесно чрез опции като профили и множество стриймове", отбелязват от компанията. Според платформата обаче това води и до объркване кога и как може Netflix да се споделя с други домакинства.

Засега стрийминг услугата не представя конкретна стратегия за налагането на глобални мерки, но те могат да бъдат въведени още през 2023.

Netflix отдавна игнорира практиката потребителите да споделят със свои приятели и близки паролите за достъп до стрийминг услугата. От компанията обаче предупреждават, че това ще се промени, след като през първото тримесечие на тази година за първи път от над 10 години беше отчетена загуба на абонати. Според прогнозите на платформата тя ще загуби още два милиона през второто тримесечие.

От Netflix установяват, че над 30 млн. американски и канадски домакинства използват общи пароли и потребителски имена за достъп до съдържанието. Също така над 100 млн. допълнителни домакинства е вероятно да споделят пароли по света, пише CNBC.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК