Британската агенция за защита на конкуренцията и пазарите стартира второ разследване на рекламните практики а Google. В случая фокусът ще бъде върху редицата услуги, които улесняват продажбата на онлайн рекламно пространство между рекламодателите и продавачите като онлайн доставчици на съдържание. Според регулаторните органи гигантът има силни позиции на всички нива и таксува и две страни - както рекламодателите, така и издателите, пише Engadget.
За целта ще се разследват практиките на Google при платформите за търсене, които дават на рекламодателите и медийните агенции начин да купуват пространство на издателите за рекламиране от много източници. Също така ще бъдат разгледани практиките на компанията, свързани с обмена на реклами, които могат да автоматизират продажбата на инвентара на издателите. На последно място регулаторът ще разгледа рекламните сървъри на издателя на Google, който управлява инвентара на издателя, за да реши коя реклама да покаже в даден момент на база на директни сделки за пространството и оферти.
Властите изразяват притеснение, че Google може незаконно да дава приоритет на своите собствени услуги. "Отслабването на конкуренцията в тази област може да намали приходите на реклами за издателите, които могат да бъдат принудени да направят компромис с качеството на своето съдържание, за да намалят разходите, или да въведат такси за своето съдържание. Това също така може да увеличи разходите за рекламодателите заради по-високите цени за рекламираните стоки и услуги", коментира Андреа Кочели изпълнителен директор на британската агенция.
Властите във Великобритания и Европейския съюз разследват също така дали Google и Meta тайно си сътрудничат по отношение на рекламите. Регулаторните органи искат да установят подробностите около това споразумение с кодово име Jedi Blue и да разберат дали сделката нарушава конкуренцията в сферата на онлайн рекламирането.
Британската агенция за защита на конкуренцията и пазарите стартира второ разследване на рекламните практики а Google. В случая фокусът ще бъде върху редицата услуги, които улесняват продажбата на онлайн рекламно пространство между рекламодателите и продавачите като онлайн доставчици на съдържание. Според регулаторните органи гигантът има силни позиции на всички нива и таксува и две страни - както рекламодателите, така и издателите, пише Engadget.
За целта ще се разследват практиките на Google при платформите за търсене, които дават на рекламодателите и медийните агенции начин да купуват пространство на издателите за рекламиране от много източници. Също така ще бъдат разгледани практиките на компанията, свързани с обмена на реклами, които могат да автоматизират продажбата на инвентара на издателите. На последно място регулаторът ще разгледа рекламните сървъри на издателя на Google, който управлява инвентара на издателя, за да реши коя реклама да покаже в даден момент на база на директни сделки за пространството и оферти.