Британските власти ще разследват мобилния дуопол на Google и Apple

Pixabay.com
StockSnap

Британските власти ще разследват мобилния дуопол на Google и Apple

Регулаторът също разследва изискването на Play Store разработчиците да използват разплащателната система на Google

Мария Динкова
680 прочитания

Pixabay.com

© StockSnap


Органът за конкуренцията и пазарите на Великобритания заключи, че Google и Apple "държат всички карти", когато става дума за мобилните телефони, година след като разглежда подробно техния дуопол. Сега властите ще се консултират за стартирането на пазарно разследване за влиянието на двата технологични гиганта при мобилните браузъри, както и ограниченията при облачните игри на Apple. В допълнение се води и отделно разследване на правилата на Play Storе, което изисква определени разработчици на приложения да използват разплащателната система на Google за покупки в приложението, пише Engadget.

След година проучване властите публикуваха днес своя доклад, в който заключават, че технологичните гиганти наистина показват "ефективен дуопол" в мобилните екосистеми. 97% от цялото мобилно уеб търсене във Великобритания се случва благодарение на Googel и Apple. Обикновено iPhones и Android устройствата идат с предварително инсталирани Safari и Chrome браузъри, което означава, че те имат предимство от самото начало. Освен това Apple изисква от разработчиците да се уверят, че техните iOS и iPadOS приложения използват WebKit за браузване в мрежата. Това ограничава мотивацията на Apple да инвестира в Safari.

Също така властите посочват, че Apple налага политики, които не позволяват на облачните гейминг приложения да бъдат достъпни за сваляне от App Store. Според правилата на компанията облачните гейминг услуги трябва отделно да подадат всяка игра за преглед и одобрение, ако искат да бъде включена. Компанията в крайна сметка въвежда и изключения, но само за да направи услуги като Xbox Cloud Gaming достъпни за iOS устройства през браузър.

"Без намеса и двете компании е вероятно да продължат и дори да засилят своя хват над сектора, допълнително ограничавайки конкуренцията и лимитирайки стимула за иновации", посочват властите. В този смисъл техният дуопол се разпростира не само върху мобилните браузъри, но и при мобилните операционни системи и магазини за приложения.

Това е поредният пример за затягането на регулациите и мерките по отношение на технологичните гиганти. Определено може да се каже, че тон в това начинание дава Европейският съюз, който неведнъж е глобявал Google, Apple, Meta, Amazon и Microsoft за нарушаване правилата на конкуренцията, кражби на медийно съдържание, избягване на данъци, неправилно съхранение на потребителски данни и т.н.

Сега предстои да влезе в сила и новият "Законодателен акт за цифровите пазари" (DMA), който има за цел да ограничи технологичните корпорации и да позволи на по-малките компании успешно да се конкурират с тях онлайн. Досега блокът се справяше с анитръстовите въпроси случай по случай, но новите разпоредби ще въведат реформи за целия пазар и ще помогнат за създаването на равни условия за бизнеса,

Освен това през април тази година ЕС постигна съгласие и по отношение на общите условия на Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), който ще изисква от технологичните компании да поемат по-голяма отговорност за съдържанието на своите платформи. Това ще включва премахване на нелегално съдържание и стоки по-бързо, обясняване на потребители и изследователи как работят използваните алгоритми и по-строги действия срещу разпространението на дезинформация.

Макар и двете регулации да са насочени само към гражданите на блока, техният ефект ще се усети навсякъде. Технологичните компании например могат да решат, че за тях е по-изгодно да приложат една стратегия глобално и по този начин изискванията на ЕС ще се превърнат в тяхна отправна точка. От друга страна, властите в останалите държави могат да се вдъхновят от европейския опит и също да въведат подобни изисквания към организациите в сектора.

Органът за конкуренцията и пазарите на Великобритания заключи, че Google и Apple "държат всички карти", когато става дума за мобилните телефони, година след като разглежда подробно техния дуопол. Сега властите ще се консултират за стартирането на пазарно разследване за влиянието на двата технологични гиганта при мобилните браузъри, както и ограниченията при облачните игри на Apple. В допълнение се води и отделно разследване на правилата на Play Storе, което изисква определени разработчици на приложения да използват разплащателната система на Google за покупки в приложението, пише Engadget.

След година проучване властите публикуваха днес своя доклад, в който заключават, че технологичните гиганти наистина показват "ефективен дуопол" в мобилните екосистеми. 97% от цялото мобилно уеб търсене във Великобритания се случва благодарение на Googel и Apple. Обикновено iPhones и Android устройствата идат с предварително инсталирани Safari и Chrome браузъри, което означава, че те имат предимство от самото начало. Освен това Apple изисква от разработчиците да се уверят, че техните iOS и iPadOS приложения използват WebKit за браузване в мрежата. Това ограничава мотивацията на Apple да инвестира в Safari.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК