Модната търсачка GLAMI придобива италианската платформа Stileo

GLAMI

Модната търсачка GLAMI придобива италианската платформа Stileo

Сделката ще даде на свързаните онлайн магазини към GLAMI достъп до атрактивния италиански моден пазар за е-търговия

Мария Динкова
747 прочитания

GLAMI


Модната търсачка GLAMI обяви придобиването на един от най-големите модни уебсайтове за онлайн пазаруване в Италия - Stileo. През годините и двете компании се разрастват и се превръщат в ключови играчи в сектора на съответните им пазари. Докато GLAMI успя да се утвърди в Централна и Източна Европа, Stileo се налага на силно конкурентния италиански пазар. Сега като част от GLAMI Stileo ще продължи да работи под марката Stileo на италианския пазар и планира да интегрира своята технологична платформа с GLAMI през юли.

Двете компании обединиха усилията си още в началото на годината, създавайки една от най-големите платформи за модни открития в Европа. С присъствие на 14 пазара, GLAMI и Stileo генерират повече от 500 хиляди месечни поръчки към свързаните си електронни магазини и амбицията им е да увеличат този брой до 1 милион.

"Някои чешки компании на този етап търсят инвеститори, вместо да инвестират. Гордея се, че GLAMI върви в обратна посока и расте чрез придобивания", казва съоснователят и главен изпълнителен директор на GLAMI Томаш Ходбод. "С това придобиване ще комбинираме силните страни на двата екипа в една компания с повече от 130 служители. Ние създаваме силен технологичен екип, който играе важна роля в онлайн търговията в Европа. Също така това ще позволи по-големи икономики, още по-задълбочено споделяне на знания, обединени ресурси и много по-силна сила за преговори с рекламодатели и партньори."

Stileo е създадена през 2014 г. с визията да събира и организира модни оферти в "модната Мека" на света - Италия. Компанията е базирана във Вроцлав, Полша, и в момента има екип от 30 професионалисти, занимаващи се с всичко - от бизнес развитие до маркетинг. Stileo разполага със 7 милиона посетители месечно, които могат да открият модни продукти от повече от 220 партньорски електронни магазина. Сред най-важните партньори са Amazon, Farfetch, Escarpe, Luisaviaroma, Mec Shopping и Maxi Sport.

С придобиването GLAMI ще се възползва от опита на екипа на Stileo, който има обширни познания за италианския пазар. Освен това сделката ще позволи на настоящите свързани онлайн магазини към GLAMI да имат достъп до атрактивния италиански моден пазар за електронна търговия. "Нашият план за следващите месеци е да прехвърлим Stileo към нашата технологична платформа и да ускорим допълнително растежа на този пазар. Развълнувани сме от тази стъпка, която е в съответствие с нашата дългосрочна стратегия - да изградим най-добрата и най-признатата онлайн платформа за откриване на мода в Европа", коментира Ян Кешелак, главен директор по приходите на GLAMI.

Е-търговията на модни артикули в цифри:

  • През миналата година глобалните приходи от е-търговия на мода достигнаха 759 млрд. долара, като се очаква да се увеличат до 1 трлн. долара до 2025 г.
  • Китай и САЩ са най-големите пазари за модна е-търговия, като постигат приходи съответно от 284 млрд. долара и 181 млрд. долара през 2021 г.
  • През миналата година мобилното пазаруване отговаря за 66% от онлайн продажбите в модната индустрия и за 76% от онлайн трафика.
  • Дрехите са топ сегментът за онлайн пазаруване както локално, така и презгранично, отбелязват потребителите през 2021 г.
  • 70% от потребителите показват по-голяма лоялност към брандове, които прилагат добавена реалност в своето изживяване.
  • 61% от онлайн потребителите по света купуват модни артикули през интернет.


От своя страна Игор Смолни, главен изпълнителен директор на Stileo, коментира, че ставайки част от GLAMI, компанията започва нова глава. Той отбелязва, че съединяването на двете организации ще позволи както на италианските потребители, така и на партньорските онлайн магазини скоро да могат да се възползват от нови технологии.

"Развълнувани сме да се присъединим към модерната технологична платформа на GLAMI с нейните най-нови функции и вътрешни продукти и ресурси за разработка. През последните няколко години GLAMI инвестира сериозно във внедряването на технологии за машинно обучение в своя технологичен стек и постигна страхотни резултати в персонализирането на продуктови препоръки, сходство и мащабируеми модели за управление на съдържанието", споделя Смолни.

GLAMI е основана през 2013 г. в Чехия като модна търсачка и през годините свързва своята платформа с повече от 3200 онлайн магазина за мода. Компанията инвестира значително в изкуствен интелект, което позволява интелигентна категоризация и модна селекция, съобразена с всеки потребител.

Тенденции при модните платформи

Пандемията ускори не само онлайн пазаруването, но и модната индустрия, която исторически разчита на физическите магазини. Затова брандовете в сектора търсят все повече начини да въвеждат иновации, така че да отговорят на новите изисквания на потребителите. Ето кои са водещите тенденции, с които трябва да се съобразяват платформите за е-търговия на модни артикули:

Социална е-търговия

Използването на социалните мрежи за откриване и пазаруване на модни стоки значително се увеличи по време на пандемията. 74% от потребителите признават, че сега те са по-склонни да пазаруват през социалните мрежи, отколкото преди COVID-19.

Например 86% от жените търсят съвети или препоръки в социалните мрежи, които да им помогнат да вземат решение за покупка. Затова модните брандове все повече се стремят да създават свои онлайн общности, чрез които да получават достъп до потребителски данни, за да предлагат персонализирано изживяване.

Омниканално присъствие

Омниканалното изживяване е следващата ключова тенденция, която отново наблюдаваме да се появява вследствие от пандемията. Все повече водещи модни търговци предлагат т.нар. фигитално изживяване (комбинация от физическо и дигитално), при което елементи от пазаруването в магазини се съчетават с взаимодействие и през други канали като мобилни, социални мрежи и т.н.

Днес потребителите очакват безпроблемно, свързано и безконтактно изживяване при пазаруване, както и възможност да си комуникират с дадена марка през много канали. За да реализират своята омниканална стратегия компаниите в сектора все повече пускат приложения, провеждат виртуални събития или създават други онлайн услуги, с които да привлекат потребителите.

Киберустойчивост

След като потребителите прекараха последните две години толкова време онлайн, включително пазарувайки, не е изненадващо, че киберпрестъпленията също бележат ръст. През 2020 г. модната търговия се превръща в четвъртия най-атакуван сектор. Една успешна кибератака няма да доведе само до загуба на данни, но и до значително намаляване на клиентското доверие, което е трудно да бъде възстановено на днешния силно конкурентен пазар.

Именно и затова гарантирането на киберустойчивост се явява ключова тенденция за много платформи и е-магазини за мода, които събират и обработват все повече лични данни. Задължително компаниите в сектора трябва да разполагат с добра киберзащита, осигурена от външен доставчик или чрез вътрешен ресурс.

Модната търсачка GLAMI обяви придобиването на един от най-големите модни уебсайтове за онлайн пазаруване в Италия - Stileo. През годините и двете компании се разрастват и се превръщат в ключови играчи в сектора на съответните им пазари. Докато GLAMI успя да се утвърди в Централна и Източна Европа, Stileo се налага на силно конкурентния италиански пазар. Сега като част от GLAMI Stileo ще продължи да работи под марката Stileo на италианския пазар и планира да интегрира своята технологична платформа с GLAMI през юли.

Двете компании обединиха усилията си още в началото на годината, създавайки една от най-големите платформи за модни открития в Европа. С присъствие на 14 пазара, GLAMI и Stileo генерират повече от 500 хиляди месечни поръчки към свързаните си електронни магазини и амбицията им е да увеличат този брой до 1 милион.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК