Google отлага премахването на бисквитките на трети страни за 2024

Pixabay.com
Tumisu

Google отлага премахването на бисквитките на трети страни за 2024

Компанията изтъква нуждата на рекламодателите от повече време за реализиране на трансформацията

Мария Динкова
212 прочитания

Pixabay.com

© Tumisu


Google обяви, че отлага премахването на бисквитките на трети страни за проследяване за втората половина на 2024 г. Като причина от компанията посочват получената обратна връзка за нуждата от повече време за оценяване и тестване на новите технологии, преди да се въведат промените в Chrome.

Бисквитките представляват малки части от код, които уебсайтовете доставят в браузъра на потребителя и остават там, докато човекът посещава други страници. На тази практика разчита голяма част от екосистемата за дигитално рекламиране и нейната способност да се следят потребителите в множество сайтове с цел таргетиране на реклами.

Първоначално поддръжката за бисквитките трябваше да приключи в началото на тази година, но срокът беше отложен, давайки на потребителите, издателите и рекламодателите повече време, за да намерят нови инструменти, които да гарантират повече неприкосновеност.

"Подобряването на неприкосновеността на хората, докато даваме на компаниите инструментите, от които те се нуждаят, за да успеят онлайн, е ключово за бъдещето на отворената мрежа. Затова ние започнахме Privacy Sandbox инициативата, за да си сътрудничим с екосистемата в разработката на запазващи неприкосновеността алтернативи на бисквитките на трети страни и други форми на междусайтово следене", посочва в блог публикация Антъни Чавез, вицепрезидент на Google за стартира през 2019 г. инициатива Privacy Sandbox.

Според компанията този подход за отказване от бисквитките на трети страни гарантира, че мрежата може да продължи да процъфтява, без нарушаващи неприконовеността практики. В тази връзка гигантът обяви и разширяването на прозореца за тестване на API-та на Privacy Sandbox.

"Разработчиците вече могат да тестват тези API-та днес и от началото на август тестването на Privacy Sandbox ще се разшири до милиони потребители глобално. Също така ние постепенно ще увеличим участниците в тестовете през останалата част на годината и през 2023 г.", разкрива още Чавез. Той допълва, че преди да се включат потребителите ще бъдат уведомени, като ще им бъде дадена опция да управляват своето участие в тестването.

Освен това се очаква до третото тримесечие на 2023 г. Privacy Sandbox API-та да бъдат пуснати и достъпни в Chrome. Подробна и актуална информация за времевите срокове може да се намери на сайта на инициативата, стартирана през 2019.

Всъщност това второ забавяне се случва на фона на удара, който понесоха компаниите за реклами и е-търговия вследствие от промените, свързани с неприкосновеността, в операционната система на Apple. В резултат на това рекламодателите имат по-малко възможностите за проследяване на потребителите, тъй като се ограничава достъпа до iPhone идентфикаторите. По-рано тази година Facebook например отбелязва, че тези промени ще струват на компанията 10 млрд. долара.

Google обяви, че отлага премахването на бисквитките на трети страни за проследяване за втората половина на 2024 г. Като причина от компанията посочват получената обратна връзка за нуждата от повече време за оценяване и тестване на новите технологии, преди да се въведат промените в Chrome.

Бисквитките представляват малки части от код, които уебсайтовете доставят в браузъра на потребителя и остават там, докато човекът посещава други страници. На тази практика разчита голяма част от екосистемата за дигитално рекламиране и нейната способност да се следят потребителите в множество сайтове с цел таргетиране на реклами.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК