Резултатите на Disney за Q3 хвърлят светлина какво се случва на стрийминг пазара

Pixabay.com
solarismutabor

Резултатите на Disney за Q3 хвърлят светлина какво се случва на стрийминг пазара

Компанията достигна 221 млн. абонати и успя да изпревари досегашния лидер Netflix

Мария Динкова
400 прочитания

Pixabay.com

© solarismutabor


Последните месеци несигурността беше обгърнала и пазара на стрийминг услуги, като изглеждаше, че техният пик по време на пандемията вече е приключил. Netflix обяви спад на своите абонати, като компанията е загубила почти един милион потребители, а Warner Bros. Discovery съобщи за промяна в своята стратегия за съдържанието. И макар Netflix да очаква да се възстанови ръстът на потребителите, все още има риск от сътресения в индустрията и доза неизвестност за бъдещето.

Резултатите на Disney за последното тримесечие обаче хвърлят светлина върху пазара и носят известна надежда. Общите абонати на услугата Disney+ са се увеличили до 152,1 милиона. по време на фискалното трето тримесечие, което е значително повече спрямо очаквания ръст от 147 милиона. Като добавим в сметките и другите две абонаментни услуги на компанията - Hulu с 46,2 млн. абонати и ESPN+ с 22,8 милиона, то общият брой потребители на гиганта достига 221 милиона. С други думи, Disney най-после успява да задмине дългогодишния лидер Netflix, който разполага с 220 милиона абонати според последните данни.

Пазарът за стрийминг услуги

  • Индустрията за стрийминг услуги продължава да се разраства, като се очаква тя да достигне 330 млрд. долара до 2030 г. в сравнение с 60 млрд. долара през 2021 г.
  • 85% от американските домакинства имат поне един абонамент за видео стрийминг, а 60% разполагат с поне един платен абонамент за музика.
  • Netflix продължава да е лидер по процент часове, прекарани в гледане на услугата - 29% от общо 10, 5 млрд. часа за март 2022 г. На второ място се нарежда YouTube с 21%, следван от Hulu (12%), Amazon Video (9%) и Disney+ (4%).
  • До 2027 г. броят на абонаментите на стрийминг услуги ще се увеличи с 485 млн., за да достигне 1.7 млрд. души.


В допълнение Disney представи и нова ценова структура на своите услуги в опит да превърне своя стрийминг бизнес в наистина печеливш, пише CNBC. Средните приходи за потребител за Disney+ са се понижили с 5% през тримесечието в САЩ и Канада, тъй като повече потребители избират по-евтини предложения.

В тази връзка през декември компанията ще пусне Disney+ с реклами за 7,99 долара на месец, колкото е сега таксата без реклами. След това потребителите, които не искат търговско съдържание ще дължат 10,99 долара на месец, което представлява 38% увеличение. Извън САЩ новата услуга с реклами ще стане достъпна през следващата година, а към момента абонамента за Disney+ у нас остава 7,99 евро на месец или 79,90 евро за година.

В резултат на промяната не се очаква оттегляне на потребителите, коментират от гиганта. Освен това той вече отчита и силен интерес от страна на компании, които искат да рекламират в новата услуга, пише BBC. Според експертите Disney е в напълно различна фаза на растеж в сравнение с Netflix, тъй като все още може да привлече повече потребители, докато се разширява в нови пазари и пуска нови продукции.

В допълнение Disney понижи своята дългосрочна прогноза за Disney+ до края на 2024 г. с 15 млн. абонати - от между 230-260 милиона на между 215-245 милиона. Също така компанията потвърди своето очакване услугата да стане печеливша в края на фискалната 2024 г.

Като цяло общите приходи на компанията надскачат очакванията на анализаторите, достигайки 21,5 млрд. долара спрямо прогнозираните 20,96 млрд. долара. Особено доходоносни през това тримесечие се оказват тематичните паркове на компанията, които повишават приходите си със 72% до 7,4 млрд. долара от 4,3 млрд. за същия период миналата година.

Топ 4 тенденции, които ще оформят пазара на стрийминг услуги

  • Навлизане на рекламите

    Наличието на множество услуги води до така наречената "умора от стрийминг абонамент" сред потребителите, които нямат желание да плащат пълни такси за няколко различни доставчика на видео съдържание. Въвеждането на реклами обещава да промени това, като може да намали значително цената за абонаментите или дори да предложи безплатни такива.
  • Tрадиционните играчи

    Много традиционни телевизионни мрежи и медийни компании вече също се опитват да запазят своето място сред аудиторията на стрийминг услуги. Един от скорошните пример е услугата Peacock на NBC, но тя не е единствена. CBS също има своя собствена услуга Paramount+, която стартира като CBS All Access още през 2014 г.
  • По-добро качество и скорост

    През март 2020 YouTube, Amazon и Netflix обявиха, че ще намалят качеството на своите услуги в Европа, за да избегнат претоварване на интернет инфраструктурата по време на пандемията, когато почти всички останахме затворени в домовете си. Благодарение на развитието на технологиите обаче това вече вероятно няма да се налага. Новият H.266 видео кодек позволява скоростта за стрийминг на 8K видео да се намали на половина на само 43 мегабита в секунда. Отделно навлизането на 5G обещава да даде увеличена пропускателна способност и 20 пъти повече бързина спрямо 4G.
  • Чуждестранни продукции

    Все повече стрийминг услугите започват да предлагат съдържание, което не е създадено в Холивуд. Например Netflix пуска немски, френски, испански и японски предавания. Prime Video на Amazon върви по същия път, като продуцира 17 нови оригинални сериала от Великобритания, Италия, Германия, Испания, Индия, Япония и Мексико.


Последните месеци несигурността беше обгърнала и пазара на стрийминг услуги, като изглеждаше, че техният пик по време на пандемията вече е приключил. Netflix обяви спад на своите абонати, като компанията е загубила почти един милион потребители, а Warner Bros. Discovery съобщи за промяна в своята стратегия за съдържанието. И макар Netflix да очаква да се възстанови ръстът на потребителите, все още има риск от сътресения в индустрията и доза неизвестност за бъдещето.

Резултатите на Disney за последното тримесечие обаче хвърлят светлина върху пазара и носят известна надежда. Общите абонати на услугата Disney+ са се увеличили до 152,1 милиона. по време на фискалното трето тримесечие, което е значително повече спрямо очаквания ръст от 147 милиона. Като добавим в сметките и другите две абонаментни услуги на компанията - Hulu с 46,2 млн. абонати и ESPN+ с 22,8 милиона, то общият брой потребители на гиганта достига 221 милиона. С други думи, Disney най-после успява да задмине дългогодишния лидер Netflix, който разполага с 220 милиона абонати според последните данни.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК