Apple, изглежда, е на път да сложи край на дуопола на Google и Facebook при дигиталните реклами. Това показват резултатите от ново изследване на Appsumer, базирано на анализ на онлайн рекламните бюджети на над 100 различни компании за потребителски приложения. Според данните Apple е спечелила от промяната в политиката за неприкосновеност на iOS през 2021 г., заради която вече е по-трудно компании като Facebook да проследяват потребителите в интернет.
Така Applе се присъединява към Meta и Google като популярност сред рекламодателите. В числа тази тенденция изглежда по следния начин: за второто тримесечие производителят на iPhone се е изкачил с почти 4% спрямо предходната година до 94,8%, докато Facebook пада с 3% до 82,8%. Същевременно Google също бележи понижение от 2% до 94,8%.
От Appsumer разкриват, че подобрените позиции на Apple се дължат на увеличения брой разработчици на приложения, готови да платят, за да повишат свалянията. В същото време актуализацията на App Tracking Transparency (ATT) ограничава количеството данни, които рекламни приложения като Facebook могат да използват, за да помогнат на брандовете с техните онлайн рекламни кампании.
В момента увеличената популярност на Apple сред разработчиците за онлайн реклами отразява позицията на Amazon в е-търговията, където търговците харчат повече пари, за да промотират своите продукти на сайта, на който разчитат за клиенти, пише CNBC.
Данните показват още, че при общите разходи на разработчиците за онлайн реклами, определяни като дял от портфейла, Google остава на челна позиция с 34%, следвана от Facebook с 28% и от Apple с 15%. Amаzon не участва в класацията, тъй като не е платформа за разработчици.
В долната част на класацията има разместване между TikTok и Snap, чиито пазарни дялове са съответно 3% и 2%. Макар че TikTok изпревари Snap, компанията регистрира спад от почти 7 процентни точки през второто тримесечие при използването от рекламодателите. От Appsumer обясняват числата с факта, че разработчиците на приложения все още се опитват да разберат кои реклами работят при услугата за кратки видеоклипове.
От гледна точка на рекламодателите
Докладът също така разкрива, че малките рекламодатели продължават да се борят с увеличената сложност на рекламирането в множество канали. Не се наблюдават особени промени в броя на използваните канали, но тази година данните хвърлят повече светлина върху това как различните компании се адаптират. По-големите рекламодатели например са увеличили каналите, които използват на годишна база, със средно 1,4 канала до общо 10,7. За сравнение - по-малките рекламодатели са намалили броя на използваните канали средно с 1,1% на годишна база до 2,5.
Това показва, че големите рекламодатели вероятно са увеличили броя на каналите, за да поддържат обемите, когато представянето се е понижило в някои от тях. По-малките, от друга страна, често се сблъскват с липсата на ресурси за креативност, данни и оптимизация, за да диверсифицират бързо между каналите, посочват от Appsumer.
В тази връзка експертите съветват по-малките играчи да обмислят създаването на процес за експериментиране, който да им помогне да диверсифицират каналите, както и икономична инфраструктура за данни, която да им помогне да осигурят ценни знания за сложността при измерването на успеваемостта при множество канали в света след ATT.
Apple, изглежда, е на път да сложи край на дуопола на Google и Facebook при дигиталните реклами. Това показват резултатите от ново изследване на Appsumer, базирано на анализ на онлайн рекламните бюджети на над 100 различни компании за потребителски приложения. Според данните Apple е спечелила от промяната в политиката за неприкосновеност на iOS през 2021 г., заради която вече е по-трудно компании като Facebook да проследяват потребителите в интернет.
Така Applе се присъединява към Meta и Google като популярност сред рекламодателите. В числа тази тенденция изглежда по следния начин: за второто тримесечие производителят на iPhone се е изкачил с почти 4% спрямо предходната година до 94,8%, докато Facebook пада с 3% до 82,8%. Същевременно Google също бележи понижение от 2% до 94,8%.