YouTube с нови правила за споделяне на рекламни приходи в Shorts

Pixabay.com
Kaufdex

YouTube с нови правила за споделяне на рекламни приходи в Shorts

Притежаваната от Google компания се опитва да догони лидера в сектора на кратките видеа TikTok

Мария Динкова
164 прочитания

Pixabay.com

© Kaufdex


YouTube продължава да се опитва да догони TikTok при пазара за кратки видеоклипове, като този път притежаваната от Google компания обещава да споделя повече рекламни приходи със създателите на съдържание.

От следващата година YouTube ще плаща част от приходите от Shorts, разпределени на база да клиповете, които са постигнали най-много гледания. Засега обаче не е ясно доколко новите правила ще позволяват на създателите на съдържание да печелят наистина.

Компанията уточнява, че всеки месец ще събира рекламните приходи от услугата за кратки видеа и необявен процент ще бъде пренасочван към създателите, а YouTube ще им плати 45% от тази сума.

От 2007 г. и началото на програмата YouTube Partner Program (YPP) създателите на съдържание можеха да печелят от основния сайт на YouTube, пускайки реклами в своите клипове и задържайки 55% от приходите. Досега от Shorts те можеха да изкарват пари единствено чрез фонда Shorts Fund за 100 млн. долара, който стартира миналата година.

Това обаче съвсем скоро ще се промени. "Започвайки от началото на 2023 г., фокусираните върху Shorts създатели могат да кандидатстват за YPP, като отговорят на изискването за 1000 абонати и 10 млн. гледания на Shorts за период от 90 дни", посочва още от компанията. За разлика от YouTube в Shorts рекламите не са прикачени към конкретни видеа, а се пускат между отделните клипове и в новинарския поток на услугата.

"Очакваме мнозинството от нашите получатели на Shorts Fund да изкарат повече пари при този нов модел, който е създаден за дългосрочна устойчивост", отбелязват още от YouTube. През второто тримесечие YouTube регистрира най-бавните темпове на растеж на приходите за тримесечие от 2019 г. насам. По последни данни на компанията Shorts имат 30 млрд. ежедневни гледания, което ясно показва колко силно се разрасна този пазар, и YouTube определено се стреми да се адаптира към тези промени в потребителското поведение.

TikTok доминира на пазара за кратки видеа и беше първото приложение извън притежаваните от Meta, което достигна 3 млрд. сваляния глобално. Този растеж принуди платформи като Instragram и YouTubе да преосмислят своя бизнес модел и да се адаптират към новата мода.

Също така това лято TikTok даде ясен знак, че продължава да разширява своите услуги, като този път се опитва да навлезе и на музикалния пазар. Компанията майка ByteDance през юли подаде заявка за марка в САЩ за услуга, наречена TikTok Music. Предполага се, че новият бранд ще се използва за мобилно приложение, което да позволи на потребителите да купуват, слушат, споделят и свалят музика.

YouTube продължава да се опитва да догони TikTok при пазара за кратки видеоклипове, като този път притежаваната от Google компания обещава да споделя повече рекламни приходи със създателите на съдържание.

От следващата година YouTube ще плаща част от приходите от Shorts, разпределени на база да клиповете, които са постигнали най-много гледания. Засега обаче не е ясно доколко новите правила ще позволяват на създателите на съдържание да печелят наистина.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК