Гейминг технологиите ще са водещ двигател за матавселената

Pixabay.com
mohamed_hassan

Гейминг технологиите ще са водещ двигател за матавселената

VR и AR хардуерът ще позволи на потребителите да се възползват от възможностите на виртуалния свят в личния и професионалния си живот

Мария Динкова
233 прочитания

Pixabay.com

© mohamed_hassan


Гейминг технологиите ще бъдат най-големият двигател за развитието и еволюцията на метавселената. Причината за това е фактът, че VR и AR хардуерът ще позволи на потребителите да се възползват от възможностите на виртуалния в личния и професионалния си живот.

Това показват данните на нов доклад на S&P Global Market Intelligence за технологичната, медийната и телекомуникационната индустрия. Според авторите дигитализацията на глобалната икономика, която протича вече повече от десетилетие и беше ускорена от пандемията, продължава. Това на свой ред създава огромни възможности за ново създаване на стойност и трансформации.

Според доклада използването на AR и VR устройства ще премине през стабилен растеж през следващите пет години, докато технологичните гиганти развиват потенциала на хардуера като мост към метавселената. По данни към края на 2021 г. съществуват 28,5 млн. AR и VR хедсета, инсталирани глобално за потребителски и търговски цели. Очаква се обаче техният брой да достигне 73,6 млн. до 2026 г., а едно от водещите приложения на този тип хардуер със сигурност ще бъде в сферата на гейминга и 3D игровото изживяване.

Поглъщащо изживяване за геймърите

Макар метавселената да е все още в ранен етап на развитие, геймърите са убедени, че тя ще определи бъдещето на индустрията. Светлина по въпроса хвърля проучване на компанията за технологични услуги Globant и анализаторската фирма YouGov. Проведената от тях анкета показва, че според 53% от американските геймъри метавселената ще промени видеоигрите, а за 41% тя ще има положително влияние върху сектора.

В допълнение 40% са убедени, че популярността на гейминга в метавселената е оправдана, макар че само 39% очакват новото виртуално пространство да достигне етап на зрялост за по-малко от пет години. Почти същият брой запитани (38%) смятат, че ще е нужно повече време.

"В това проучване ние виждаме, че макар развитието на метавселената да е все още в ранен етап на еволюция, американските геймъри вече виждат технологията като позволяваща разширяване на възможностите в гейминга", посочва Николас Авила, главен технологичен директор в Globant за Северна Америка. "След като разбирането на метавселената и това, на което тя е способна, стане по-широко известно, ние ще очакваме подобни възгледи да споделят повече хора в други индустрии."

Нови бизнес модели

Разбира се, потребителите на виртуалните светове са само едната страна на монетата. От другата са разработчиците, които вече инвестират значително в технологията, като почти половината влагат средства в решения, свързани с виртуална, добавена или смесена реалност. Това показват данните от изследване на EY за гейминг индустрията в новото измерение.

97% от мениджърите в сектора смятат, че метавселената още днес е в центъра на гейминг индустрията и очакват в близко бъдеще да създадат свое присъствие там. На въпрос какви ще са ползите от прехода към новото виртуално пространство почти половината анкетирани (48%) посочват, че то ще създаде възможности за нови бизнес модели, докато според 40% от запитаните ще позволи по-близки отношения между брандовете и потребителите. Анкетираните отбелязват като предимства също така въвеждането на нови продукти и услуги, подобрено привличане на потребители и създаване на нови общности.

Като цяло гейминг компаниите очакват метавселената не само да предложи напълно нови начини на взаимодействие, но и да им помогне да привлекат нови приходи. Отделно тя ще наложи и промяна на бизнес моделите на организациите в сектора, а също така максимално използване на редица технологии като добавена и виртуална реалност, 3D функционалности и прилагането на концепцията за уеб 3.0.

Гейминг технологиите ще бъдат най-големият двигател за развитието и еволюцията на метавселената. Причината за това е фактът, че VR и AR хардуерът ще позволи на потребителите да се възползват от възможностите на виртуалния в личния и професионалния си живот.

Това показват данните на нов доклад на S&P Global Market Intelligence за технологичната, медийната и телекомуникационната индустрия. Според авторите дигитализацията на глобалната икономика, която протича вече повече от десетилетие и беше ускорена от пандемията, продължава. Това на свой ред създава огромни възможности за ново създаване на стойност и трансформации.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК