5688709

Поколението Z и милениалите променят драматично потребителските навици

Мария Карашанова

© 5688709


Технологичният пейзаж през следващото десетилетие ще бъде напълно трансформиран от представителите на поколението Z и милениалите. Те ще променят драматично начина, по който се изкарват и харчат пари, както и иновациите, които се използват за тази цел, показват резултатите от проучването на IDC - Consumer Pulse, проведено сред потребители в седем държави.

48% от всички анкетирани домакинства отбелязват, че имат поне един източник на доходи, включващ използване на технологии през 2022 г., сред които водещо място заема създаването на съдържание, P2P търговията и споделеното пътуване. Тази тенденция се задвижва от домакинствата от поколение Z и милениалите, където 60% от запитаните посочват, че са получил подобен доход през миналата година.

"Може би е изненадващо, че почти половината от домакинствата отбелязват онлайн дейност, носеща доходи. Важно е да се започни, че това включва продажбата на стоки в eBay или Facebook Marketplace, поемане на смени в Lyft или Uber от време на време, както и публикуване на съдържание в сайтове като YouTube. В момента има разнообразни възможности за потребителите за генериране на нови източници на приходи и те се възползват от тях", посочва Дейвид Мирер, вицепрезидент на изследвания в сферата на потребителските стратегии в IDC.

Глобалните разходи за независимо създадено съдържание, купени продукти през платформи за P2P търговия и услугите за споделено пътуване ще достигнат 294 млрд. долара до 2026 г., показва Consumer Market Model на IDC. Анализаторите предвиждат сериозен и продължаващ ръст на разходите за създадено от потребители съдържание, стоки и услуги.

Например, до 2026 г. потребителите по света ще похарчат 15 млрд. долара за независимо съдържание, създадено от други потребители. Р2P пазарите също ще регистрират увеличение от 33 млрд. долара до 117 млрд. долара за периода 2021 г. - 2026 г. На последно място, споделянето на пътуване ще генерира 85 млрд. долара нови разходи по света през следващите 4 години.

Така представителите на двете млади поколения ще променят значително досега познатите модели. Анализаторите от IDC изтъкват, че тези групи търсят активно нови алтернативи как да изкарват и съответно как да харчат своите доходи.

Начинът, по който потребителите харчат този допълнителен доход, обаче също бързо се променя. Изследването разкрива, че онлайн транзакциите (50%) са надскочили покупки на живо (43%) през изминалата година, с което се обръща и тенденцията от преди пандемията. Любопитно е да се отбележи освен това, че се наблюдава промяна на продуктите, които се купуват. "Когато става дума за онлайн пазаруване на хранителни стоки, виждаме ръст в дела на доставките по домовете от 25% на 35%. Това, което е най-интересно е, че увеличението е задвижвано от поколение Z, по-младите милениали и в този случай изненада бейби бумарите", посочва още Мирер.

Друга тенденция, която все повече се наблюдава е масовото пренасочване към мобилните устройства. Според данните на IDC 64% от онлайн транзакциите ще бъдат извършвани от преносими устройства до 2026 г. "Онлайн преди всичко" е начин на мислене, който вече е възприет от три четвърти от милениалите и вече достига до две трети от поколение X. "Това е само един пример как навиците на тези по-млади потребители създават сеизмични промени", подчертава Мирер.

Технологичният пейзаж през следващото десетилетие ще бъде напълно трансформиран от представителите на поколението Z и милениалите. Те ще променят драматично начина, по който се изкарват и харчат пари, както и иновациите, които се използват за тази цел, показват резултатите от проучването на IDC - Consumer Pulse, проведено сред потребители в седем държави.

48% от всички анкетирани домакинства отбелязват, че имат поне един източник на доходи, включващ използване на технологии през 2022 г., сред които водещо място заема създаването на съдържание, P2P търговията и споделеното пътуване. Тази тенденция се задвижва от домакинствата от поколение Z и милениалите, където 60% от запитаните посочват, че са получил подобен доход през миналата година.

Най-новото


Пощите ще доставят електронни и телемедицински услуги

Пощите ще доставят електронни и телемедицински услуги

  • 0





AMD Zen 5 обещава 15% повече производителност

AMD Zen 5 обещава 15% повече производителност

  • 0



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК