До момента над 5 милиона граждани са се идентифицирали електронно и над 200 хиляди профила са създадени в Системата за сигурно електронно връчване. Това заяви заместник-министърът на електронното управление Атанас Мазнев по време на работна закуска, организирана от Оперативна програма "Добро управление".
Освен удобство обаче е-услугите предлагат и спестяване на разходи, като от ведомството представиха обобщените резултати на общо четири проекта по приоритетна ос 1 "Административно обслужване и е-управление".
Чрез реализацията на проекта "Надграждане на хоризонталните и централните системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги" само за 2021 г. МЕУ е реализирало спестявания за над 210 милиона лева.
За периода 2019 - 2022 г. по същия проект са спестени разходи за администрацията от минимум 5,3 милиона лева, разкри Николай Минев, директор "Системи и компоненти на електронното управление" в МЕУ. В допълнение чрез автоматизираната информационна система "Електронни обществени поръчки" за периода 2020 - 2021 г. са спестени 47 милиона лева.
От ведомството изтъкнаха също така, че надграждането на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи е спестило и на бизнеса разходи, като те са в размер на 99,8 милиона лева за година.
До момента над 5 милиона граждани са се идентифицирали електронно и над 200 хиляди профила са създадени в Системата за сигурно електронно връчване. Това заяви заместник-министърът на електронното управление Атанас Мазнев по време на работна закуска, организирана от Оперативна програма "Добро управление".
Освен удобство обаче е-услугите предлагат и спестяване на разходи, като от ведомството представиха обобщените резултати на общо четири проекта по приоритетна ос 1 "Административно обслужване и е-управление".