САЩ пак пробват да разделят Google на по-малки компании

Unsplash.com
Alex Dudar

САЩ пак пробват да разделят Google на по-малки компании

Основанието е огромният дял на гиганта от рекламния бизнес

Владимир Владков
641 прочитания

Unsplash.com

© Alex Dudar


Google обяви, че призивите на правителството на САЩ компанията да бъде "разбита" на по-малки фирми, са опит на властите да повлияят върху сектора, като допълни, че сегашните нови атаки срещу нейния рекламен бизнес вече са били разгледани при предишно съдебно дело.

Гигантът в интеренет търсачките отхвърли твърденията, направени в съдебно дело, заведено от Министерството на правосъдието на САЩ и осем щата, че е "монополизирал пазара на рекламни технологии". Този ход включва и призиви към Google да отдели поне своята онлайн рекламна борса.

На практика това е опит на Министерството на правосъдието да определи кой печели и кой губи на силно конкурентния сектор на рекламните технологии, а сегашното дело до голяма степен дублира делото, заведено от главния прокурор на щата Тексас, по което като голяма част от обвиненията са били отхвърлени от федералния съд през септември 2022 г.

Министерството на правосъдието твърди, че Google е "вреди на законната конкуренция" чрез опити да контролира инструментите за цифрова реклама. От ведомството твърдят още, че Google използва "антиконкурентни, изключващи и незаконни средства", за да премахне от пътя си потенциалната конкуренция.

Google обаче оспорва тези аргументи, като заяви, че с този ход Министерството на правосъдието ще "забави иновациите, ще повиши таксите за реклама" и като цяло ще затрудни живота на малкия бизнес и на издателите.

В блога на компанията вицепрезидентът на Google за глобалните реклами Дан Тейлър обясни, че Министерството на правосъдието настоява за отмяна на две придобивания, одобрени преди 12 години повече, като същевременно отбеляза, че компанията е изправена пред конкуренция от конкуренти като Apple, Amazon и Microsoft.

Той привежда редица примери за растящата конкуренция при онлайн рекламите, отбелязвайки и значителни сделки по придобивания от конкурентите. "През миналата година Microsoft придоби Xandr - рекламна платформа, която подобно на Google и много от конкуренти разполага с пълен набор от рекламни технологии, който обслужва рекламодатели и издатели. Това придобиване позволи на Microsoft да подпише забележителна сделка за изграждане на рекламния бизнес на Netflix. Правителството не оспори това придобиване", заявява Тейлър. Той добавя, че рекламният бизнес на Amazon се разраства по-бързо от този на Google и Meta. Според Тейлър бързо развива своя рекламен бизнес и Apple, като се очаквало той да достигне над 30 милиарда долара през следващите четири години.

Тейлър посочва и конкуренцията, идваща от Китай. "Само пет години след стартирането си извън континентален Китай TikTok има близо 10 милиарда долара приходи от реклама и продължава да расте бързо", твърди още Тейлър, добавяйки към картината и инвестициите в собствени услуги за онлайн реклами на медийни компании като Comcast и Disney и търговци на дребно като Walmart и Target.

През 2020 г. Министерството на правосъдието и 35 американски щата настояваха за разделянето на Google на отделни бизнеси чрез поредица от съдебни дела.

Google обяви, че призивите на правителството на САЩ компанията да бъде "разбита" на по-малки фирми, са опит на властите да повлияят върху сектора, като допълни, че сегашните нови атаки срещу нейния рекламен бизнес вече са били разгледани при предишно съдебно дело.

Гигантът в интеренет търсачките отхвърли твърденията, направени в съдебно дело, заведено от Министерството на правосъдието на САЩ и осем щата, че е "монополизирал пазара на рекламни технологии". Този ход включва и призиви към Google да отдели поне своята онлайн рекламна борса.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК