Всеки десети потребителски кредит е бил сключен онлайн, разкриват данните на "УниКредит Булбанк" за началото на тази година. Този метод предлага повече бързина и удобство, а също така подпомага опазването на околната среда, пестейки от хартия и пътуване до банковите офиси.
Според данните дигиталното кандидатстване се предпочита при суми до 5000 лева, докато при по-големи, в порядъка на над 18 000 лева, се запазва тенденцията за физическа консултация с експерт и посещение на банков офис. В същото време онлайн одобрението на индивидуалната оферта при повече от 50% от заявките се финализира до третия час на подаването, а изискваните лични данни от потребителите са намалени до 90%.
Спрямо профила на клиентите не се наблюдават съществени различия при дистанционно кандидатстване за потребителски кредит. Съотношението между мъже и жени е почти равнопоставено, като 58% от мъжете предпочитат дигиталния процес пред 54% за традиционния.
При дамите също се установява сходство в предпочитанията като 42% от жените кандидатстват дистанционно, а 46% в офис на банката. Относно тенденциите във възрастовото разпределение 40% от клиентите на банката до 37 години предпочитат традиционния процес при придобиване на потребителски кредит, а 50% в същата възрастова група избират дигиталния. Перспективата пред дигиталните услуги е този процент да се покачва все повече.
На последно място, макар не и по значение, от финансовата институция подчертават и ползите за околната среда, които носи дигиталното кандидатстване за потребителски кредит. "За един потребителски кредит средно се употребяват 10 листа хартия, което е 130 литра вода, които реално спестяваме", коментира Ивайло Главчовски, изпълнителен директор на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг".
Възможността за заявяване и получаване на потребителски кредит изцяло дистанционно през приложението на банката е резултат от новата платформа Omnichannel, а проектът за нейното разработване е сред кандидатите и за Digitalk&A1 Awards.
От "УниКредит Булбанк" очакват дигиталните възможности при кредитите да се търсят от повече потребители в бъдеще. "Наблюдаваме промяна в нагласата на клиентите, които искат бърз и удобен процес, а благодарение на новите изцяло дигитални възможности за сключване на потребителски кредит очакванията са ни за съществена промяна в процента на дигитални сделки. Целим всеки 5-и клиент да използва дигиталните възможности при нуждата от кредити", допълва Борислав Генов, директор "Банкиране на дребно" и член на управителния съвет на "УниКредит Булбанк".
Всеки десети потребителски кредит е бил сключен онлайн, разкриват данните на "УниКредит Булбанк" за началото на тази година. Този метод предлага повече бързина и удобство, а също така подпомага опазването на околната среда, пестейки от хартия и пътуване до банковите офиси.
Според данните дигиталното кандидатстване се предпочита при суми до 5000 лева, докато при по-големи, в порядъка на над 18 000 лева, се запазва тенденцията за физическа консултация с експерт и посещение на банков офис. В същото време онлайн одобрението на индивидуалната оферта при повече от 50% от заявките се финализира до третия час на подаването, а изискваните лични данни от потребителите са намалени до 90%.