Pixabay.com
Gerd Altmann

4 европейски телекома създават съвместно дружество за рекламни технологии

Vodafone Group, Orange, Telefonica и Deutsche Telekom ще се опитат да се конкурират при рекламите с Facebook и Google

Владимир Владков
446 прочитания

Pixabay.com

© Gerd Altmann


Четири от големите операторски групи в Европа обявиха плановете си за създаване на съвместно предприятие, което ще е съсредоточено върху рекламните технологии. Европейската комисия даде зелена светлина за проекта. В съвместно изявление Vodafone Group, френската Orange, испанската Telefonica и германската Deutsche Telekom обясниха, че всяка от групите ще притежава 25 процента дял в новосъздадена компания, която ще е базирана в Белгия.

Новосъздадената фирма ще се управлява от независим мениджърски екип под надзора на борд, избран от подкрепящите проекта телекоми. Компанията ще се съсредоточи върху внедряването на това, което партньорите наричат "платформа за дигитална маркетингова технология", която ще бъде защитена още на етап проектиране.

Разработената технология ще е достъпна не само за телекомуникационните компании от групите, участващи в проекта, но и за партньори и дори конкуренти от цяла Европа. Четирите оператора твърдят, че това ще бъде от полза както за потребителите, така и за рекламодателите и издателите.

Платформата ще се основава на технология, която вече е изпробвана в Германия от Vodafone, като тестовете са проведени с различни партньори, включително рекламодатели, издатели и Deutsche Telekom за система за целенасочена реклама под марката TrustPid. Уебсайтът TrustPid отбелязва, че "позволява на потребителите да се насладят на безплатно съдържание и предимствата на отворения интернет, а същевременно запазват контрол върху поверителността си. Обмислят се пилотни внедрявания още във Франция и Испания. От потребителите се изисква изрично разрешение за комуникация със съответния бранд, като, разбира се, имат възможност лесно да оттеглят това съгласие.

Данните се предоставят на рекламодателите чрез "псевдоанонимни" цифрови токъни, получен от хеширана/криптирана псевдонимна вътрешна идентичност, свързана с мрежовия абонамент на потребителя, който ще бъде предоставен от участващите мрежови оператори. Операторите твърдят, че ще предложат постъпкова промяна на контрола, прозрачността и защитата на техните данни, които в момента се събират, разпространяват и съхраняват в много по-голям мащаб от огромни "не-европейски играчи". Тук явно се визират интернет гиганти като Meta, Google, Amazon и други американски интернет гиганти, които събират информация за своите потребители.

Всъщност след въвеждането на GDPR споделянето на данни за потребителите без тяхното разрешение се преследва в Европа все по-строго. "Бисквитката" например от години позволява на търговците да следят какво правят потребителите онлайн и да използват тази информация като основа за показване на подходящи реклами. Но тенденцията се обърна, като Apple и Mozilla вече ограничиха ефикасността на бисквитките за проследяване на потребители в множество уебсайтове съответно в Safari и Firefox. Междувременно Google планира да прекрати поддръжката на бисквитки на трети страни за своя браузър Chrome през 2022 г., но го отложи за тази, 2023 г.

По-специално Apple се позиционира и като враг на Facebook с функцията App Tracking Transparency. Тя дава възможност на потребителите на iOS да попречат на приложенията да проследяват тяхната активност в други приложения, включително в браузъри.

Регулаторите разследват онлайн гигантите за начина, по който използват лична информация. В началото на тази година Meta беше глобена с 390 милиона евро от ирландската Комисия за защита на данните (DPC). Аргументите на Meta, че потребителите на Facebook и Instagram се съгласяват да получават целенасочени реклами въз основа на техните лични данни, когато се подписват за използване на нейните услуги, бяха отхвърлени.

Четири от големите операторски групи в Европа обявиха плановете си за създаване на съвместно предприятие, което ще е съсредоточено върху рекламните технологии. Европейската комисия даде зелена светлина за проекта. В съвместно изявление Vodafone Group, френската Orange, испанската Telefonica и германската Deutsche Telekom обясниха, че всяка от групите ще притежава 25 процента дял в новосъздадена компания, която ще е базирана в Белгия.

Новосъздадената фирма ще се управлява от независим мениджърски екип под надзора на борд, избран от подкрепящите проекта телекоми. Компанията ще се съсредоточи върху внедряването на това, което партньорите наричат "платформа за дигитална маркетингова технология", която ще бъде защитена още на етап проектиране.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК