Pixabay.com
mohamed_hassan

Zoom регистрира ръст едва 4% през последното тримесечие

Постигнатите резултати обаче са по-високи от очакваните от анализаторите

Мария Карашанова

Pixabay.com

© mohamed_hassan


Приходите на Zoom са се увеличили с едва 4% през четвъртото тримесечие, приключило на 31 януари. Това представлява значително забавяне спрямо резултатите, на които компанията се радваше през 2020 г. и 2021 г., когато потребителите и бизнесът се насочиха към видеоуслугите заради пандемията.

Всъщност отчетените приходи са по-високи от очакванията на анализаторите и внасят известен оптимизъм за предстоящата година. По данни на Refinitiv приходите за четвъртото тримесечие възлизат на 1,12 милиарда долара спрямо прогнозираните 1,10 милиарда долара. Съответно акциите на компанията достигат 1,22 долара за брой в сравнение с очакваните 81 цента, пише CNBC.

Общите приходи за фискалната година достигат 4,462 милиона долара, което представлява 9% ръст на годишна база. "През фискалната 2023 г. нашата увеличаваща се база от фирмени клиенти все повече гледаше към Zoom да осигурява платформа за безпроблемна комуникация и сътрудничество, както и да увеличава продуктивността и ефективността в турбулентните времена", коментира изпълнителният директор Ерик Юан.

Компанията обаче продължава да се сблъсква с предизвикателствата от началото на фискалната 2023 г., включително внимателно обмисляне от страна на мениджърите, преди да се съгласят да платят за услугите й, посочва още Юан. Всъщност през последните месеци редица организации намалиха броя на местата, за които купуват Zoom софтуер, като част от по-значителното намаляване на разходите на фона на притесненията за предстояща рецесия.

Очаква се растежът да продължи да се забавя и през тази година. В тази връзка Zoom очаква между 4,435 милиарда долара и 4,455 милиарда долара приходи, т.е. става дума за 1,1% растеж, докато анализаторите прогнозираха продажби за 4,6 милиарда долара.

По-рано този месец Zoom обяви, че ще съкрати 1300 от своите служители, което представлява 15% от нейните кадри. По думите на финансовия директор Кели Стекълбърг като част от преструктурирането на компанията се оптимизира стратегията за излизане на пазара, за да се подкрепят по-добре корпоративните клиенти и да се повиши продуктивността.

Големият въпрос, който остава обаче, е дали Zoom може да процъфтява след края на пандемията и дали ще бъде достатъчен новият фокус върху корпоративните клиенти, особено на фона на значителната конкуренция в сферата на видеоконферентните услуги, сред които са приложенията Google Meet и Microsoft Teams.

Като цяло Zoom си поставя за цел да се превърне в по-широка платформа за комуникация. Компанията планира да въведе услуги за имейл и календар заедно с виртуален чатбот, който да отговаря на запитванията на клиентите.

Освен това наскоро тя ребрандира своите инструменти на Zoom Team Chat и обяви нови интеграции с Atlassian (TEAM) и ServiceNow (NOW).

Приходите на Zoom са се увеличили с едва 4% през четвъртото тримесечие, приключило на 31 януари. Това представлява значително забавяне спрямо резултатите, на които компанията се радваше през 2020 г. и 2021 г., когато потребителите и бизнесът се насочиха към видеоуслугите заради пандемията.

Всъщност отчетените приходи са по-високи от очакванията на анализаторите и внасят известен оптимизъм за предстоящата година. По данни на Refinitiv приходите за четвъртото тримесечие възлизат на 1,12 милиарда долара спрямо прогнозираните 1,10 милиарда долара. Съответно акциите на компанията достигат 1,22 долара за брой в сравнение с очакваните 81 цента, пише CNBC.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК