Иван Петров, старши вицепрезидент "Потребителски технологии" в Paysafe
Александър Главчев

Paysafe: 53% от българите вече не се притесняват да излизат без физически портфейл

Доверието в цифровите портфейли продължава да бележи ръст

Александър Главчев

Иван Петров, старши вицепрезидент "Потребителски технологии" в Paysafe

© Александър Главчев


Търсенето на различни забавления, пътувания, онлайн видеоигри и други преживявания продължава да бъде силно въпреки несигурните икономически обстоятелства и несигурния глобален бизнес климат. Това е основният извод, който правят от доставчика на платежни услуги Paysafe на базата на своя нов годишен доклад. Банковите карти продължават да са предпочитани, формирайки 70% онлайн плащанията 2022 г., сочи анкета на компанията. За сравнение, 2021 г. този процент бе 59.

Според Paysafe в България 39% от респондентите споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги бюджетни ограничения. За сравнение, в Обединеното кралство това биха направили 47% от потребителите, в Германия - 36%, в Австрия - 34%, а в Италия - 40%.

"Доверието в методите за плащане е от основно и фундаментално значение за успеха на всеки един бизнес, както резултат за доверието на потребителите в него", отбеляза Иван Петров, старши вицепрезидент "Потребителски технологии" в Paysafe. "Mобилните и дигиталните портфейли продължават да увеличават своя дял от пазара на онлайн плащания."

Отчита се нарастване при използването на дигитални портфейли. 55% от анкетираните смятат, че мобилни услуги като Apple Pay и Google Pay ще заменят напълно дебитните и кредитните карти през следващите 10 години. Като доказателство за тази тенденция от компанията посочват данните, че 53% от българите вече не се притесняват да излизат от дома си без физически портфейл и да разчитат на мобилния си такъв, за да плащат за ежедневните си покупки.

Приемането на дигитални портфейли, т.е. акаунти за електронни пари, които позволяват плащане онлайн, без да се споделят финансови си данни, като Skrill и NETELLER, също се увеличава. Средно 40% от анкетираните посочват, че плащат онлайн с цифрови портфейли по-често, отколкото преди година.

В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% заплащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за далечни пътувания или резервират своята ваканция с карта. За посочените услуги едва 6-7% от българите използват дигитални портфейли, което е близо до глобалното предпочитание между 7-10%, подчерта Фани Кондова, вицепрезидент "Маркетинг на дигитални портфейли" в Paysafe.

За сравнение, в Италия и Германия потребителите много по-често използват дигитални портфейли при пазаруване на храна за вкъщи (Германия - 24%, Италия -18%), за престой в хотел (Германия - 14%, Италия - 15%) и закупуване на билети за далечни пътувания (Германия - 13%, Италия - 16%).

На въпрос от Digitalk за това какво удържа разпространението на цифрови портфейли Кондова, сподели, че най-важният фактор е навикът. "Години наред хората традиционно работят повече с дебитни и кредитни карти и отнема време да разпознават и други алтернативи", посочи тя. "Отчитаме и че става въпрос за доверие, което трябва да се натрупа, както и това, че хората винаги имат нужда от това запознаване и информация за това как техните средства са защитени."

Всъщност сигурността е друг от важните изводи в доклада. Отчита се, че потребителите се чувстват все по-неудобно да споделят финансови данни онлайн. 52% от анкетираните предпочитат да не споделят финансови подробности в интернет, а 68% предпочитат да използват методи за плащане, които не изискват от тях да споделят финансовите си подробности.

Според Петров друг възпиращ фактор е цената на тези услуги. Занапред обаче се очаква, че именно по-високата сигурност, както и допълнителните възможности, като например анализите и контрол на разходите да ги правят привлекателни в очите на все повече потребители.

В проучването се отчита още, че плащания с използване на изкуствен интелект са до голяма степен неизползвана възможност. Въпреки че ползите от тези технологии се обсъждат много, само 14% от анкетираните са посочили, че съзнателно са използвали плащания, управлявани от изкуствен интелект, като финализиране на покупки захранвани с AI, интелигентни портфейли и чатботове за плащане. Според Paysafe апетитът за такива функционалности още е сравнително нисък, като само 10% от участниците изследването споделят, че биха се чувствали удобно да използват плащания, управлявани от AI след две години, в случай че станат по-утвърдени. Въпреки това обаче повечето потребители са наясно, че търговците използват използват за оценка на риска, предотвратяване на измами и персонализиране.

И отново по темата за новите технологии - апетитът за плащания с допълнена реалност (AR) и виртуална реалност (VR) също нараства. Засега само 3% от респондентите използват AR и VR, но 27 на сто се виждат да използват VR плащания, а 28% - AR плащания през следващите две години, ако тези технологии станат по-широко достъпни и научат повече за тях. 26% от анкетираните също така смятат, че ще направят покупка в метавселена през следващите две години, ако технологията стане по-широко достъпна и знаят повече за нея.

Проучването, традиционно озаглавено "Изгубени в трансакциите" е проведено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през април 2023 г. сред 14 515 потребители от Великобритания, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили и Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор и проследява нагласите на респондентите към различни методи на разплащане. 1000 от участвалите в анкетата са от България.

Припомняме, че най-големият офис на Paysafe в света е в София с над 1300 служители, работещи в различни направления - продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, ИТ обслужване и други.

Търсенето на различни забавления, пътувания, онлайн видеоигри и други преживявания продължава да бъде силно въпреки несигурните икономически обстоятелства и несигурния глобален бизнес климат. Това е основният извод, който правят от доставчика на платежни услуги Paysafe на базата на своя нов годишен доклад. Банковите карти продължават да са предпочитани, формирайки 70% онлайн плащанията 2022 г., сочи анкета на компанията. За сравнение, 2021 г. този процент бе 59.

Според Paysafe в България 39% от респондентите споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги бюджетни ограничения. За сравнение, в Обединеното кралство това биха направили 47% от потребителите, в Германия - 36%, в Австрия - 34%, а в Италия - 40%.

Най-новото

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0



Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

  • 0


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК