Почти 250 милиона умни домове в света до края на 2022 г.

Pixabay.com
Gerd Altmann

Почти 250 милиона умни домове в света до края на 2022 г.

Глобалният пазар на умни домове ще надхвърли $178.5 млрд. през 2025 г., показва нов доклад на Omdia

Владимир Владков
861 прочитания

Pixabay.com

© Gerd Altmann


До края на 2022 г. в света ще има 248,5 милиона умни домове, като проникването на интелигентните технологии за свързания дом ще достигане 25,7% от всички домакинства. Това сочи ново проучване на Omdia, като анализаторите сочат, че броят на умните домове се ограничава не от технологиите, а от онези, които биха желали да плащат за абонаментни услуги.

Проникването на различни технологии за интелигентния свързан дом расте, но ключови доставчици на решения като Amazon и Google се фокусират все повече върху развитието на нови абонаментни услуги, проектирани за техните продукти за умния дом, които да генерират нови месечни приходи.

Същевременно нарастващата сложност на киберзаплахите за дома принуждава доставчиците на услуги да работят по-усилено за интеграцията между сигурността за дома и мрежовата сигурност, за да подобрят изживяванията на потребителите, създавайки по-диференцирано и персонализирано цифрово портфолио за всеки различен дом.

Omdia смята, че пускането на нови абонаментни услуги за интелигентен дом с добавена стойност ще засили значението на умния дом, ще насърчи и привличането на нови клиенти. Това обаче означава, че пълният достъп до усъвършенстваната функционалност на интелигентния дом ще бъде ограничен само до абонатите.

Анализаторите извеждат 3 основни тенденции в областта на интелигентния дом, които ще се развиват в бъдеще:

1 Доставчиците ще се стремят към по-екологични практики, за да спечелят от диференциацията.

Необходимостта конкурентите да се отличават един от друг ще насърчи разработването на нови инструменти и функции за управление на енергията, които да подобрят енергийната ефективност на дома. Всички доставчици ще трябва разширят своя обхват по отношение на иновациите и функционалността, но същевременно да останат достъпни, за да спечелят битката за надмощие.

2. Сближаване на физическата сигурност и киберсигурността ще бъде ключово за съвременните домове.

Необходимостта да се гарантира, че потребителите са по-добре подготвени да се справят със съвременните заплахи, ще придобие голямо значение през 2022 г. В резултат по-тясната интеграция между сигурността на дома и мрежовата сигурност ще помогне на производителите на решения и на доставчиците на услуги да подобрят изживяването в интелигентния дом.

3. Абонаментните услуги за грижи за възрастни хора придобиват все по-голямо значение.

През 2022 г. потребителите ще увеличат инвестициите в технологии, предназначени да им помогнат да наблюдават състоянието на възрастните си близки, останали сами в дома си. Разработването на нови абонаментни услуги за грижи за възрастни с активиран изкуствен интелект значително ще повиши пазарния потенциал на асистирания начин на живот.

Потребителите все повече търсят нови начини да направят домовете си по-ефективни в енергийно отношение, особено ако това им помага да намалят сметките си за отопление и за електричество. С покачването на цените на газа и електроенергията, решения като интелигентни термостати и осветителни тела придобиха ключова роля в дома, тъй като помагат за намаляване на потреблението. Omdia изчислява, че повече от 360 милиона домакинства по света ще използват тези интелигентни решения до 2022 г.

Решението на Amazon да навлезе на пазара на интелигентни термостати, за да се конкурира с Google, ще раздвижи конкурентната среда. Новият интелигентен термостат на Amazon е наличен за $60, но не се самообучава като термостатите Google Nest, а вместо това разчита на Alexa Hunches, за да контролира отоплението, независимо дали потребителят е вкъщи или не. Успехът на Amazon на този пазар ще зависи от способността му да разработи стабилно предложение за интелигентна енергия и да осигури реални икономии, като същевременно се конкурира с програмата Nest Renew на Google за чиста енергия, обясняват от Omdia.

През 2022 г. Omdia очаква компаниите да се опитат да изпъкнат спрямо конкуренцията, а това ще насърчи разработването на нови инструменти за управление на енергията, предназначени да подобрят енергийната ефективност у дома чрез безплатна функционалност (напр. Nest HVAC мониторинг)/абонаментни услуги (напр. Nest Renew Premium, Hive Heating плюс). Следващата стъпка в развитието на пазара ще бъде създаването на по-цялостен подход към интелигентната домашна енергия, вместо фокусиране само върху интелигентните термостати.

Ключови препоръки за доставчиците на услуги.

  • Разширете портфолиото от енергийни продукти за интелигентен дом. Предложете на клиентите избор по отношение на марки. Партнирайте си с известни производители на енергийни устройства за интелигентен дом, предлагащи разширена функционалност за управление на енергията чрез продукти и услуги. Разработете атрактивни пакетни сделки с инсталационни услуги.
  • Разработете атрактивни пакети за кибер-физическа домашна сигурност. Партнирайте си с доверени доставчици на кибер и физическа сигурност с опит в умния дом. Насърчавайте диференцирани услуги за киберсигурност за умни домашни устройства, надхвърлящи традиционните решения, които се фокусират върху смартфони, лаптопи и таблети.
  • Гледайте на грижите за възрастни хора като на ключов елемент от интелигентния дом. Партнирайте си с доверени производители на устройства и доставчици на здравни услуги. Преминете към подхода на консултации преди продажбата, включително демонстрации и експертни съвети за купувачи и потребители.

... и за производителите

  • Разработете широкообхватна стратегия за управление на енергията. Разширете предложенията си отвъд интелигентните термостати, помагайки на клиентите да наблюдават потреблението на енергия и потенциални проблеми с отоплението/охлаждането, като същевременно пестят енергия в широк набор от интелигентни домашни устройства. Освен това създайте атрактивно предложение за стартов продукт с достъп до безплатна основна функционалност, както и премиум абонаментни услуги.
  • Създайте интегрирано предложение за кибер-физическа сигурност за защита на целия дом. Покрийте целия спектър от кибер-физически рискове в дома чрез множество мрежови и физически устройства и услуги за сигурност. Популяризирайте унифициран подход за мобилно приложение, предлагащо всички мрежови и физически функции за сигурност в едно приложение.
  • Възползвайте се от възможностите за предупреждение от интелигентни домашни устройства и гласови асистенти за грижите за възрастни хора. Разработете множество сценарии за използване, но подчертайте съществуващите ограничения на продукта, за да обясните ясно на клиентите какво могат да очакват и какво не.

До края на 2022 г. в света ще има 248,5 милиона умни домове, като проникването на интелигентните технологии за свързания дом ще достигане 25,7% от всички домакинства. Това сочи ново проучване на Omdia, като анализаторите сочат, че броят на умните домове се ограничава не от технологиите, а от онези, които биха желали да плащат за абонаментни услуги.

Проникването на различни технологии за интелигентния свързан дом расте, но ключови доставчици на решения като Amazon и Google се фокусират все повече върху развитието на нови абонаментни услуги, проектирани за техните продукти за умния дом, които да генерират нови месечни приходи.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК