Вече минаха две години, откакто HP се раздели на две отделни компании. На хартия Hewlett Packard Enterprise (HPE) имаше печелившата ръка. Анализаторите обаче останаха песимистично настроени за персоналните компютри, равнодушни към принтерите и притеснени относно перспективата HP Inc. (другата част от старата Hewlett-Packard, която си запази търговската марка, логото, както и съкращението "HP") да продължи развитието си самостоятелно. Докато HPE се насочи към центровете за данни, HP Inc. се фокусира върху персоналните системи и печата, постигайки ръст от двете страни на бизнеса и надскачайки очакванията на Wall Street.
От компанията обясняват, че катализаторът за силното представяне е бил разделянето на бизнеса. Разделянето всъщност е целяло да се създаде организация, работеща на различно ниво с нов фокус, инвестиции и иновации.
Същност, ръст и бъдеще
Стратегията на HP Inc. за излизане на пазара е основана на три ключови области: същност, ръст и бъдеще. Като лидер в персоналните системи и печата, организацията активно защитава и разширява своите основни бизнес възможности, пример за което е пазарът в Австралия.
Освен че работи по основните устройства, компанията също така разработва планове за растеж в търговския и гейминг сектора. В допълнение HP предлага нови решения, целящи да създадат нов стандарт за търговската мобилност, като същевременно инвестира в устройства за виртуална и добавена реалност.
От компанията подчертават, че технологията винаги е имала разрушително влияние, а сега става дума за това колко бързо може да се промени пазарът.
При печатния бизнес също са стартирани нови планове. В този сегмент А3 принтерите ще донесат растеж, който ще бъде ускорен от сделката за 1,05 млрд. долара за придобиването на печатния бизнес на Samsung. Очаква се тя да приключи преди 2018 г. В дългосрочен план HP разглежда 3D принтирането като реалния двигател за растежа.
„Днес на пазара няма конкурент с нашето портфолио“, коментира Роб Месарош, генерален директор за южната част на Тихия океан. „Има конкуренти при печата, има и конкуренти при персоналните компютри, но ние сме единственият доставчик и на двете“, допълва Месарош. „Защо това е положително? Това е страхотно портфолио, което ни дава реално предимство на пазара“, подчертава Месарош.
Ръст при персоналните компютри
Критиците без съмнение ще отбележат, че HP Inc. насочват усилията си в две индустрии, които са в стагнация, а персоналните компютри и принтерите отдавна са захвърлени в кошчето за боклук на историята.
От гледна точка на компютрите, решенията на HP могат да представляват краткосрочно решение на проблемите или да имат дългосрочна инвестиционна стойност. Днешното състояние на пазара предполага последното.
Персоналният компютър е устройство, което създава, използва или разпространява съдържание, а съдържанието по света се увелича бързо. Според компанията твърдението, че персоналните компютри са „мъртви“ е силно преувеличено, а нарасналите инвестиции на HP в сектора вече се отплащат.
HP продължава да има водеща позиция в традиционния пазар за персонални компютри в южната част на Тихия океан, постигайки най-голям пазарен дял от 29,9% през първото тримесечие на 2017 г.
От компанията изтъкват, че персоналните компютри са голям бизнес и при него навсякъде има възможности. Dell, Lenovo, Apple и Acer са задминати от HP, като доставките на традиционни персонални компютри в Австралия – включително десктоп компютри, ноутбуци и работни станции – достигнаха 981, 000 единици през второто тримесечие на 2017 г., постигайки ръст от 3,3%. Тези стойности без съмнение оспорват глобалните негативни тенденции при персоналните компютри.
Ръст при печата
Окуражаващи маркетингови показатели продължават да се наблюдават и при печатния бизнес. В този сектор за същия регион HP поддържа пазарен дял над 30% от първото тримесечие на 2016, а дялът на най-големия конкурент на компанията не надвишава 30% от първото тримесечие на 2013 г.
„Ние отключваме потенциала на пазара за А3 принтери. В Австралия повече от 80 000 принтера бяха продадени за последните 12 месеца“, посочва Месарош. Той уточнява, че компанията се стреми да стане лидер в тази област, която представлява напълно нов бизнес за тях, и очаква ръст в съседни пазари, какъвто е този на 3D принтерите.
Постигнатият успех на пазара за 3D принтери всъщност е резултат от глобалното споразумение с Deloitte за ускоряване на дигиталната трансформация на световната производствена индустрия, която се оценява на стойност в размер на 12 трилиона долара. Условията на партньорството ще помогнат на потребителите да ускорят продуктовия дизайн, за да се създаде по-гъвкави вериги на доставка, оптимизирайки производствения жизнен цикъл.
Обединението предоставя възможност на HP да се възползва от глобалните клиенти, производствените отношения и големия дигитален оперативен опит на Deloitte. Очаква се това обединение да подготви двете компании за настъпващата Четвъртата индустриална революция.
Внимание към сигурността
Докато двата бизнеса с компютри и принтери се разширяват, вниманието на компанията се насочва към сигурността и увеличаващата се нужда да се защитят устройствата.
„Ние имаме водеща роля при сигурността за персоналните компютри и принтерите. От 20 г. насам HP е лидер в гарантирането безопасността на крайните устройства, но увеличаващата се уязвимост на мрежата днес води до засилване на нашите защити“, обясни Месарош.
Принтерите са особено уязвими при кибер атаки. Проучване показва, че 16% от компаниите смятат принтерите за високорискови, 43% от организациите ги игнорират при гарантиране сигурността на крайните устройства и само 18% от фирмите следят принтерите за заплахи.
От HP отбелязват, че принтерите са едно от последните устройства от инфраструктурата, които не са защитени. При тази ситуация организацията има добра позиция за успех, предлагайки на клиентите персонални компютри и принтери, подсилени с нови защити.
С това обаче не приключва промяната за компанията. “Създаването на продукти е само началото. Създаването на преживяване за нашите потребители е това, което сътворява магията. Ние забравихме, че магията на технологията се свежда до преживяването и като индустрия ние продължавахме да правим едно и също… Но се променихме изцяло: от продуктите, които създаваме, до начина, по който представяме нашата марка пазара – всичко е променено”, подчерта Месарош.
Въпреки че води със значителен пазарен дял в сектора на персоналните компютри и принтери, HP активно преследва следващия един процент. От компанията допълват, че тяхната прогноза за бъдещо развитие е много позитивна, особено в сравнение с очаквания растеж при конкурентите.
Вече минаха две години, откакто HP се раздели на две отделни компании. На хартия Hewlett Packard Enterprise (HPE) имаше печелившата ръка. Анализаторите обаче останаха песимистично настроени за персоналните компютри, равнодушни към принтерите и притеснени относно перспективата HP Inc. (другата част от старата Hewlett-Packard, която си запази търговската марка, логото, както и съкращението "HP") да продължи развитието си самостоятелно. Докато HPE се насочи към центровете за данни, HP Inc. се фокусира върху персоналните системи и печата, постигайки ръст от двете страни на бизнеса и надскачайки очакванията на Wall Street.
От компанията обясняват, че катализаторът за силното представяне е бил разделянето на бизнеса. Разделянето всъщност е целяло да се създаде организация, работеща на различно ниво с нов фокус, инвестиции и иновации.
Същност, ръст и бъдеще
Стратегията на HP Inc. за излизане на пазара е основана на три ключови области: същност, ръст и бъдеще. Като лидер в персоналните системи и печата, организацията активно защитава и разширява своите основни бизнес възможности, пример за което е пазарът в Австралия.
Освен че работи по основните устройства, компанията също така разработва планове за растеж в търговския и гейминг сектора. В допълнение HP предлага нови решения, целящи да създадат нов стандарт за търговската мобилност, като същевременно инвестира в устройства за виртуална и добавена реалност.
От компанията подчертават, че технологията винаги е имала разрушително влияние, а сега става дума за това колко бързо може да се промени пазарът.
При печатния бизнес също са стартирани нови планове. В този сегмент А3 принтерите ще донесат растеж, който ще бъде ускорен от сделката за 1,05 млрд. долара за придобиването на печатния бизнес на Samsung. Очаква се тя да приключи преди 2018 г. В дългосрочен план HP разглежда 3D принтирането като реалния двигател за растежа.
„Днес на пазара няма конкурент с нашето портфолио“, коментира Роб Месарош, генерален директор за южната част на Тихия океан. „Има конкуренти при печата, има и конкуренти при персоналните компютри, но ние сме единственият доставчик и на двете“, допълва Месарош. „Защо това е положително? Това е страхотно портфолио, което ни дава реално предимство на пазара“, подчертава Месарош.
Ръст при персоналните компютри
Критиците без съмнение ще отбележат, че HP Inc. насочват усилията си в две индустрии, които са в стагнация, а персоналните компютри и принтерите отдавна са захвърлени в кошчето за боклук на историята.
От гледна точка на компютрите, решенията на HP могат да представляват краткосрочно решение на проблемите или да имат дългосрочна инвестиционна стойност. Днешното състояние на пазара предполага последното.
Персоналният компютър е устройство, което създава, използва или разпространява съдържание, а съдържанието по света се увелича бързо. Според компанията твърдението, че персоналните компютри са „мъртви“ е силно преувеличено, а нарасналите инвестиции на HP в сектора вече се отплащат.
HP продължава да има водеща позиция в традиционния пазар за персонални компютри в южната част на Тихия океан, постигайки най-голям пазарен дял от 29,9% през първото тримесечие на 2017 г.
От компанията изтъкват, че персоналните компютри са голям бизнес и при него навсякъде има възможности. Dell, Lenovo, Apple и Acer са задминати от HP, като доставките на традиционни персонални компютри в Австралия – включително десктоп компютри, ноутбуци и работни станции – достигнаха 981, 000 единици през второто тримесечие на 2017 г., постигайки ръст от 3,3%. Тези стойности без съмнение оспорват глобалните негативни тенденции при персоналните компютри.