Computerworld.bg
Владимир Владков

Принтерският бизнес разчита на нови еко технологии и услуги

Владимир Владков
399 прочитания

Computerworld.bg

© Владимир Владков


Пазарът на принтери и МФУ в България се доминира от лазерната технология, като почти 59 хиляди са продадените лазерни модели, а малко над 20,2 хиляди разчитат на мастиленоструйна технология. Само при лазерните устройства в Източна Европа доминират черно-белите модели, но делът на цветните расте непрекъснато, включително в България, като купувачите все повече залагат на модели А4. В Западна Европа пазарът се доминира от мастиленоструйната технология, както и от моделите А3, коментира Ирини Луизу, регионален мениджър на InfoSource за Югоизточна Европа на събитието Solytron Printing Fair 2018. InfoSource прави проучвания на пазара на копири, принтери и МФУ от над 30 години, събирайки данни и от централите на производителите, и от местни източници като дистрибутори и дилъри.

Петър Иванов, собственик на Solytron България

„От 2008 г. се говори, че принтерският бизнес е на път да умре, след 2015 г. няма да съществува, но виждаме, че това не е така. Имаше и прогнози, че той ще скочи в пъти. Истината е по средата. Екологичните вреди и ползи от принтерите също са доста оспорвани, заяви Петър Иванов, собственик на Solytron България. - През последните 2 години се радваме на доста добър ИТ бизнес в България в сравнение с 2009 г. Сега пак се прогнозира криза, макар и не толкова голяма, колкото през 2008 г. Какво означава това? Ако сме подготвени за нея и умеем да се нагаждаме бързо към промените на пазара, подобна криза ще ни даде повече възможности, включително за нов бизнес. Посланието ми към вас е да се променяте и се нагаждайте към пазара, не очаквайте той да се нагоди към вас. Бъдете иновативни, влагайте нови идеи в бизнеса си, бъдете много ефективни, използвайте все повече автоматизация, за да реализират повече приходи с по-малко ресурси, особено човешки“, допълни Иванов.

Продажбите на лазерни принтери в България варират всяка година. Източник: InfoSource 2018

Все повече функции и софтуер

Пазарът непрекъснато се променя заради придобивания и сливания като HP и Samsung, Lexmark и други. “Компаниите се опитват да се реорганизират, да свиват персонала за сметка на директни продажби, опитвайки се да навлязат в бизнеса с договори", заяви Ирини Луизу. Производителите купуват софтуерни компании, хоризонтални решения, локализирани решения, опитват се да навлязат със свои решения в редица вертикални сегменти.

Ирини Луизу, Infosource

Софтуерните и стандартизирани работни процеси увеличават проникването си в принтерската индустрия. Устройствата имат все повече сканиращи функции, улесняващи управлението на документи.

По отношение на SOHO сегмента, таблетите и смартфоните силно ограничиха печата, но вече има стабилизиране, особено след като производителите улесниха печата от мобилни устройства. „Има вътрешна конкуренция между лазерни и мастиленоструйни модели в самите брандове. Лазерът се предпочита все още за офиса, но компаниите се опитват да подобрят А3 и А4 моделите си с мастиленоструйна технология. Не може да се пренебрегне и пазарът на машини втора ръка, както и сивият пазар и съвместимите консумативи. Компаниите обаче навлизат все повече в MPS бизнеса, предоставяйки решения на потребителите“, допълни Луизу.

Съотношение на продадените принтери в България според типа на технологията

Лазерният печат доминира у нас, както и в Източна Европа за разлика от тенденциите в Западна Европа. Източник: InfoSource 2018

Продажбите на самостоятелни принтери (т.нар.SFP) спадат все по-бързо, включително в България, а нараства търсенето на по-бързи многофункционални машини (МФУ) със скорост на печат 30 страници в минута и по-бързи. Премиум продуктите за офиса са ориентирани към А3 в Западна Европа, докато в Източна Европа традиционно се предпочитат А4 моделите. Все пак скоростите растат непрекъснато, като производителите пускат все по-бързи печатащи механизми. До 1-2 години чернобелите МФУ със скорости 40-59 ppm, дори 60-89 ppm ще доминират като пазарен дял, а при цветните най-търсена ще е категорията 20-29 ppm.

При широкоформатните принтери търсенето все повече се определя от CAD потребителите. Източник: InfoSource 2018

Печатът като услуга

Според изследване на Quocirca до 2025 г. хората няма да спрат да печатат. Мобилният печат ще расте, тъй като 60% от работната сила ще е мобилна. През 2017 този дял е 36%. „Интернет на нещата, облакът, анализ на данни и изкуственият интелект ще напредват бързо, вече имаме уеб базирани приложения за печата. Сигурността, базирана на автентификация, става важен фактор за всички клиенти“, заяви Ива Тотева, мениджър продажби в Brother България. Само за Източна Европа компанията предлага специални модели т.нар. серия Toner benefit. Това е нова концепцията в лазерния печат, при която се инвестира малко повече в хардуер, но оригиналните консумативи са изключително евтини и по този начин общата цена за притежание на устройството в дългосрочен период е много ниска. Според нея дилърите все повече трябва да се преориентира от продажба на устройства към цялостни решения, цена на копие и други бизнес модели. „От транзакции ще се преминава към договори – управляеми услуги за печата (MPS), 57% от малките фирми (до 10 служители) ще преминат към MPS (до 10 служители)“, цитира тя изследването на Quocirca.

Ива Тотева, мениджър продажби в Brother България.

От 75 години Xerox внедрява иноватини технологии, улеснява работата на хората, така че те да са по-ефективни и продуктивни. Дори настолния клас има всички иновации за висок клас машини, заяви Андрей Андреев, системен аналитик в Xerox България. Миналата година Xerox анонсира 29 нови устройства А4 и А3 формат, всички те от най-малките принтери до най-голямото МФУ базирани на ConnectKey Технологията на Xerox. „ConnectKey е сбор от хардуер и софтуер, който посреща нуждите на клиентите от обикновено копиране и печат до модерни бизнес функционалности. Това е стъпка напред с 5 важни аспекта - интуитивен потребителски интерфейс, подобен на работа със смартфон; връзка с облака и големи възможности за мобилен печат; сигурност, вкл. криптиране на дисковете, disk overwright на информацията, поддръжка на протокол 802.1X. Платформата осигурява услуги от ново поколение - серия от инструменти, така че всяка машина изпраща в облака информация за консумативи, за броячи, за грешки при желание от клиента. Следи се какво е състоянието на машините и се вземат проактивни мерки. „Платформата открива нови възможности. Точно както телефонът се ползва все повече за бизнес цели, така и устройствата дават големи възможности за обслужване на различни бизнес процеси, за голямо количества приложения“, коментира Андреев. Сред тях са софтуери за контрол и акаунтинг, софтуер за управление на документи DocuShare, imaging софтуери на Nuance и др. „С работен процес фактурите, писмата и други документи се изпращат автоматично в съответната папка“, обясни той. Oт Xerox App Gallery може да се изтеглят безплатни или платени приложения като напр.платеното приложение Easy Translate на Abbey, което може да „хване“ документ на японски, поставен в скенера на машината, и да го отпечата, преведен на английски.

Устройствата на Xerox дават достъп до най-различни софтуерни приложения, вкл. на трети страни.

Иновациите се ускоряват,

допълни Георги Филипов, бизнес мениджър за дистрибуция на HP. Портфолиото на компанията е много широко, особено след придобиването на принтерския бизнес нa Samsung. Така HP разполага с модел за всеки тип клиент - от принтери за домашна употреба . до скъпи производствени машини.

Богатото портфолио на HP от мастиленоструйни и лазерни принтери.

“За HP 3D трансформацията в производството и индустриализацията е важна тенденция. Инвестираме много в тази област, партнираме си с големи компании в автомобилната индустрия и медицината.“, обясни Филипов. Според него днес живеем в смесена реалност, един вид сблъсък между физическия и дигиталния свят. В света на принтерите това също се наблюдава – имаме медия, която се сканира, информацията от нея се пренася в дигиталния свят, обработва се и след това се връща за отпечатване отново във физическия свят. „HP Lab мисли точно в тази насока. Всички продукти на HP са базирани на тази визия за смесената реалност. Всъщност принтерът е начин да се преоткрие споделянето на информацията“, допълни Филипов. Сравнително отскоро HP предлага и модели с новата система за непрекъснато подаване на мастило (Continuous Ink Supply System – CISS), която намалява значително разходите за мастиленоструен печат. „Дали продавате на клиента лазерна или мастиленоструйна машина, важно е тя да му върши работа и да е подходяща за него“, коментира специалистът.

Всъщност технологията CISS, която използва различен тип пълнители с мастило, се предлага от няколко години от японските производители Epson. Тя е много по-икономична и енергоефективна. „Бизнес inkjet моделите ни са с 96% по-енергоефективни, отделят 94% по-малко боклук и с 92% по-малко вредни емисии“, коментира Владимир Георгиев, мениджър „Бизнес продукти“ на Epson за България. През 2018 г. компанията пусна и два нови модела EcoTank от 7 серия, които имат сертификат, че отпечатаното с тях издържа до 300 години. „Бъдещето принадлежи на мастиленоструйната технология. Такъв принтер „харчи“ по 20 вата, а при изпичането лазерният консумира поне 900 вата“, заяви Георгиев. Epson предлага моделите RIPS, използващи специални консумативи и SDS дистрибуция. Печатащата глава с технология PrecisionCore дава възможност при запушване на дюза съседните две да пускат по-големи капки.

Мастиленоструйната технология на Epson е изключително енергоефективна

Lexmark, от своя страна, се фокусира върху оптимизирането на лазерните си принтери и МФУ за SMB и корпоративни клиенти като е подменил почти цялата си А4 гама. „Основните ни усилия в областта на по-лесната употреба (интерфейс eTask), вградените софтуерни решения, производителността и качеството , заяви Бранимир Иванов, мениджър партньори в Lexmark International България. Производителността на машините е свързана не само с параметри като скорост и натовареност, а и колко време машината престоява в сервиза, за колко време се сменят компоненти като фюзери и барабани, които вече са с доста по-голям ресурс.“ Качеството на принтерите е проверено от милиони тествания, като при последния такъв направен от Buyers Laboratory (BLI) са разпечатани 1М копия за 46 работни дни на цветно А4 МФУ Lexmark CX860! . „Гъвкавост, т.е. всяко устройство да се съобрази с нуждите на клиента, посредством широкия набор от опции и връзката с различни бизнес приложения улесняват бизнеса при ежедневната му с Lexmark”, заяви Иванов. Освен това за високия си клас устройства Lexmark осигурява и проактивна диагностика – набор от датчици, които заедно със специализиран софтуер „предизвестяват“ бъдеща поява на проблем.

Лесната подмяна на консумативи е сред големите предимства на Lexmark

Сигурността на печата е още една област, върху която наблягат всички производители. „Доскоро сигурността не се коментираше по отношение на периферията. След масови хакерски атаки към периферията, темата стана актуална, коментира Бранимир Иванов. - В машините на Lexmark се внедряват решения за сигурност, безплатни и за най-ниския ни клас, включително филтриране по портовe, защита от вируси и поддръжка на последните стандарти за сигурност на информацията“, допълни Иванов.

Скенерът на Fujitsu ScanSnap SV600 e предназначен за дигитализиране на книги, като софтуерно премахва от изображението прегъването в средата и др.

Документните скенери на Fujitsu са предназначени за по-лесно сканиране, обработка, съхранение и откриване на нужната информация. PFU, дъщерното дружество на Fujitsu, има над 50 години опит в разработката и производството на документни скенери. Компанията е с най-голям глобален пазарен дял в размер на 35,6%, както и най-голям пазарен дял в България – 28% (Infosource).“Все повече нaвлиза облачното съхранение, което осигурява достъп до данните от всяко място, увеличавайки ефективността на работа. Японската точност и желание за качествени продукти се вижда в производството, където се използват специализирани роботи, подобно на тези в автомобилната промишленост, като всеки продукт подлежи на детайлна инспекция преди пускането на пазара“, заяви Петър Пенчев, мениджър за обслужване на партньорите във Fujitsu за България, Македония, Албания и Косово. Част от представените продукти бяха ScanSnap SV600, който използва технология за сканиране отгоре (“overhead scanning technology”), е специализиран в сканиране на книги, като сканира А3 формат за по-малко от три секунди. ScanSnap ix100 и ix500 поддържат безжична свързаност към PC, Mac, Android и iOS устройства. Мобилният ix100 разполага с вградена литиево-йонна батерия, с която могат да се сканират до 260 страници с едно пълно зареждане. Най-малкият модел от серията „fi“-65F за една секунда сканира лични документи с резолюция 300 dpi. Софтуерният пакет Scanner Central Admin Suite дава възможност за следене на статуса на устройствата в цялата организация, на консумативите, автоматично обновяване на драйверите.

Пазарът на принтери и МФУ в България се доминира от лазерната технология, като почти 59 хиляди са продадените лазерни модели, а малко над 20,2 хиляди разчитат на мастиленоструйна технология. Само при лазерните устройства в Източна Европа доминират черно-белите модели, но делът на цветните расте непрекъснато, включително в България, като купувачите все повече залагат на модели А4. В Западна Европа пазарът се доминира от мастиленоструйната технология, както и от моделите А3, коментира Ирини Луизу, регионален мениджър на InfoSource за Югоизточна Европа на събитието Solytron Printing Fair 2018. InfoSource прави проучвания на пазара на копири, принтери и МФУ от над 30 години, събирайки данни и от централите на производителите, и от местни източници като дистрибутори и дилъри.

Петър Иванов, собственик на Solytron България

„От 2008 г. се говори, че принтерският бизнес е на път да умре, след 2015 г. няма да съществува, но виждаме, че това не е така. Имаше и прогнози, че той ще скочи в пъти. Истината е по средата. Екологичните вреди и ползи от принтерите също са доста оспорвани, заяви Петър Иванов, собственик на Solytron България. - През последните 2 години се радваме на доста добър ИТ бизнес в България в сравнение с 2009 г. Сега пак се прогнозира криза, макар и не толкова голяма, колкото през 2008 г. Какво означава това? Ако сме подготвени за нея и умеем да се нагаждаме бързо към промените на пазара, подобна криза ще ни даде повече възможности, включително за нов бизнес. Посланието ми към вас е да се променяте и се нагаждайте към пазара, не очаквайте той да се нагоди към вас. Бъдете иновативни, влагайте нови идеи в бизнеса си, бъдете много ефективни, използвайте все повече автоматизация, за да реализират повече приходи с по-малко ресурси, особено човешки“, допълни Иванов.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК