Над 3,7 милиарда евро годишно инвестира BOSCH в разработката на софтуер, а чрез програмата си за обучение компанията ще обучи свои 20 000 служители в областта на изкуствения интелект, заявиха от компанията на световното изложение CES 2020 в Лас Вегас. С помощта на изкуствения интелект (ИИ) и Интернет на нещата компанията се стреми да улеснява живота на хората и да го прави по-безопасен, като фокусът е именно върху безопасните и стабилно работещи продукти с вграден ИИ
На CES 2020 BOSCH представи Virtual Visor - дигитален автомобилен сенник, базиран на изкуствен интелект, който спечели наградата за иновация на CES заедно с автомобилния 3D дисплей на компанията. Прозрачният LCD дисплей, свързан с камерата за наблюдение на купето, разпознава позицията на очите на водача. Virtual Visor анализира данните с помощта на интелигентни алгоритми и затъмнява само зоната от предното стъкло, през която слънцето би заслепило водача. Новият 3D дисплей на BOSCH използва пасивна 3D технология, за да генерира реалистичен триизмерен ефект за изображения и сигнали. По този начин визуалната информация се възприема по-бързо, отколкото ако се показва на конвенционални екрани, увеличавайки безопасността на пътя.

На изложението в Лас Вегас BOSCH показа и други решения, базирани на технологии за изкуствен интелект, разработени от инженерите на компанията. Сред тях са приложение за прогнозна поддръжка на Международната космическа станция, система за наблюдение на автомобилното купе и интелигентна платформа за медицинска диагностика.
"Решенията, които представяме на CES, демонстрират, че целта на BOSCH е да стане иновационен лидер и в областта на изкуствения интелект, заяви Михаел Боле, член на Управителния съвет на компанията. - От 2025 г. всеки продукт на BOSCH или ще съдържа изкуствен интелект, или ще бъде разработен и произведен с помощта на ИИ".
Очаква се до 2025 г. обемът на световния пазар за приложения с ИИ да достигне около 120 милиарда долара, или 12 пъти повече в сравнение с 2018 г., по данни на Tractica. BOSCH ще инвестира 3,7 милиарда евро годишно в разработката на софтуер, като в момента за компанията работят над 30 000 софтуерни инженери, а 1000 сътрудници разработват приложения с изкуствен интелект.
Освен това BOSCH създава и цялостна програма за обучения в тази област. "През следващите 2 години планираме да обучим близо 20 000 служители в сферата на изкуствения интелект, обяснява Боле. - Трябва да инвестираме не само в изкуствения, но и в човешкия интелект". Програмата включва формати за обучение на 3 различни нива - за мениджъри, за инженери и за разработчици на ИИ, като в основата й са заложени насоки за отговорно използване на изкуствения интелект. За тази цел компанията е изготвила собствен кодекс от принципи, които се занимават с проблемите на сигурността и етиката на тези технологии, като се стреми да спечели доверието както на клиентите, така и на партньорите си: "Всеки човек, който държи на техническите и етични принципи, знае колко са важни сигурността и суверенитетът на данните, твърди Боле. - Искаме да впрегнем силата на изкуствения интелект, не за да създаваме модели на човешко поведение, а за да усъвършенстваме технологиите, така че да улеснят живота на хората. Индустриалният ИИ трябва да бъде безопасен, стабилен и разбираем." Това означава, че хората винаги трябва да държат контрола – и на пътя, и вкъщи, и в производството.
Компанията инвестира общо 100 милиона евро в кампус за изкуствен интелект в германския град Тюбинген. Преместването в новия изследователски комплекс е планирано за края на 2022 г. Тогава той ще предложи пространство за креативен и продуктивен обмен на около 700 ИИ специалисти. Експертите ще дойдат от самата компания, от външни стартъпи и от обществени изследователски институти. BOSCH е член-основател на Кибер долината Cyber Valley, създадена през 2016 г. Тази съвместна изследователска инициатива обединява партньори от индустрията, академичните среди и правителството, като стимулира научноизследователската дейност и да пренася бързо резултатите от научните изследвания в реални индустриални приложения. Центърът за изкуствен интелект на Бош (BCAI) развива дейност в 7 места по света, като две са в САЩ – Сънивейл (Калифорния) и Питсбърг (Пенсилвания). В момента в BCAI работят около 250 специалисти по ИИ, които осъществяват над 150 проекта в областта на мобилността, производството, умните домове и селското стопанство.
Над 3,7 милиарда евро годишно инвестира BOSCH в разработката на софтуер, а чрез програмата си за обучение компанията ще обучи свои 20 000 служители в областта на изкуствения интелект, заявиха от компанията на световното изложение CES 2020 в Лас Вегас. С помощта на изкуствения интелект (ИИ) и Интернет на нещата компанията се стреми да улеснява живота на хората и да го прави по-безопасен, като фокусът е именно върху безопасните и стабилно работещи продукти с вграден ИИ
На CES 2020 BOSCH представи Virtual Visor - дигитален автомобилен сенник, базиран на изкуствен интелект, който спечели наградата за иновация на CES заедно с автомобилния 3D дисплей на компанията. Прозрачният LCD дисплей, свързан с камерата за наблюдение на купето, разпознава позицията на очите на водача. Virtual Visor анализира данните с помощта на интелигентни алгоритми и затъмнява само зоната от предното стъкло, през която слънцето би заслепило водача. Новият 3D дисплей на BOSCH използва пасивна 3D технология, за да генерира реалистичен триизмерен ефект за изображения и сигнали. По този начин визуалната информация се възприема по-бързо, отколкото ако се показва на конвенционални екрани, увеличавайки безопасността на пътя.
