Как пазарът на печат се адаптира към "новата нормалност"

Как пазарът на печат се адаптира към "новата нормалност"

Задълбочен анализ от ALSO България

Владимир Владков
445 прочитания

Механизмът на правене на бизнес днес бързо се променя. Доставчиците на решения за печат трябва да се вгледат внимателно не само в продажбата на компоненти, а в цялостните бизнес процеси и как техните решения се вписват в новата среда. Глобалният офисен печат се променя, като промените обхващат както традиционните търговски канали, така и моделите на използване на продуктите. Хората, които вече работят в ИТ отделите, все повече са от поколението на т.нар. милeниали, т.е. потребители, родени около 2000 г. Те са ИТ грамотни и правят покупка след внимателно собствено проучване в интернет.

Освен това все повече се разчита на облачни решения и персонализирани функции. Ускорява се и темпът на бизнес промените, конкуренцията става все по-интензивна, като тази трансформация изисква нещата да се правят по нов начин, при това бързо, обяснява Ейрини Луизиу, анализатор от InfoSource, по време на онлайн семинар, организиран от дистрибутора ALSO България.

Събитието събра във виртуалното пространство дилъри и партньори на ALSO, като осигури интерактивна среда за представяне на най-новите тенденции и технологии в печата, пазарни анализи, както и предложенията на дистрибутора в областта на адитивното производство (по-познато като тримерен печат).

От прототипи до масово производство - решения за 3D печат.

Именно върху приложенията на 3D печата се фокусира Уве Бекер, мениджър в ALSO, отговарящ за 3D печата за инженеринг дейностите в европейските компании. Той сравни адитивните методи с традиционното производство на продукти, при което отпадъкът е много по-голям. Сферите, в които 3D печатът носи съществени предимства, включват бързо създаване на прототипи и на изключително сложни конструкции, производство на малки серии продукти и гъвкава пренастройка, т.е. всяка бройка може да е персонализирана. 3D печатът може да осигури сложни изделия за бижутерията и в автомобилната индустрия, в медицинските импланти и денталната медицина, при единични бройки резервни части за всякакви машини, както и са масово производство на играчки, спортни принадлежности и др.

3D печатът се използва най-често в индустриалното производство (18,5%), потребителски продукти (18%), автомобилостроенето (17,3%), медицинските и дентални приложения (13,7%) и самолетостроенето (12,3%). Науката и образованието допринасят с още 6,4% към пазара на 3D печат в Европа, показват данните на ALSO. 3D бизнесът на ALSO обхваща както дистрибуция на печатащи машини (компанията е дистрибутор на HP MJF повече от 3 г.), така и материали на редица известни производители. Освен това ALSO предоставя услуги, обучения и финансиране на закупуването на 3D принтери, поддържа и над 100 "3D риселъра", обяви Бекер. Специалният 3D Solution център на ALSO синхронизира всички тези дейности, добави той.

Офис печат и статистики

За InfoSource дефиницията за офисна копирна или многофункционална машина обхваща А4/А3 устройства, обикновено закупувани с договор за поддръжка и типично има ангажимент за определен брой отпечатани страници на месец. За чернобелия сегмент се приемат модели с базова цена над 600 евро, а за цветния сегмент - над 1000 евро.

Пазарът на офисни мултифункционални печатащи машини в Западна Европа е нараснал през 2019 г. като продадени бройки, и за цветни и за черно-бели устройства. В същото време в Източна Европа има цялостен ръст, дължащ се на ръст при цветните устройства от 14%; броят продажби на черно белите устройства отбелязват спад за 2019 спрямо 2018 г.

За пазара на печатащи устройства в България 2019 г. е била много добра, като броят на продадените модели е с над 16% повече спрямо 2018 г., като с почти 40% повече са продадените черно-бели машини. Друга тенденция за България е значителното увеличение на А4 офис устройствата през последните 3 години. Поради пандемията от коронавирус се очаква сериозен спад през 2020 г., главно в печатния сегмент черно-бели офисни машини. По този начин се очаква обемът на печата също да намалее, до момента, в който домашният печат ще бъде интегриран в малките и средни предприятия и големите организации, за хората, които работят от вкъщи. По-голямата част от доставчиците вече работят в тази посока.

По отношение на каналите за продажба на офис принтери, в Западна Европа 63% от продажбите на офис МФУ са осъществени чрез дистрибутори и дилъри, а останалите чрез директни и ритейл продажби. В Източна Европа, ако изключим Русия, каналите за дистрибуция са като в България - 54% през Дилъри и Дистрибутори, а останалото чрез директни и ритейл продажби.

Домашен печат и статистики

Домашният печат включва персонални многофункционални устройства A4, както и SFP от нисък клас и мастиленоструйните устройства. И в двата региона, Източна и Западна Европа, продажбите на A4 персонални, многофункционални устройства намаляват леко през 2019 г. спрямо 2018 г., поради намаляването на черно-белите устройства. И в двата региона цветните многофункционални устройства нарастват през 2019 спрямо 2018 г. В България продажбите намаляват както за цветни, така и за черно-бели през 2019 спрямо 2018; това намаление се дължи на търгове, реализирани през 2018 г., а не през 2019 г.

Индустрията с нисък клас SFP и за двата региона намалява стабилно, тъй като SFPs се заменят през последните години с тонер и мастилено-струйни многофункционални устройства. Черно-белите устройства SFP доминират и в двата региона и тази тенденция е още по-силна в Източна Европа. За черно-белите SFP устройства от 30 ppm> продажбите представляват 72% в Западна Европа и 45% в Източна от общите продажби на черно-бели SFP през 2019 г. В България пазарът на SFP се е понижил през 2019 г., докато черно-белите SFP устройства от 30 ppm> представляват 50% от общите продажби на черно-бели SFP през 2019 г.

Що се отнася до индустрията на мастиленоструйните принтери, очевидно е, че Западна Европа се управлява от мастиленоструйни устройства, докато Източна от тонерни. В България пазарът на мастиленоструйни принтери се увеличава година след година, през 2019 г. пазарът на мастилено-струйни устройства се увеличава с 30% в продажбите като бройки. Освен това е важно да се отбележи, че системите за мастило представляват 36% от общите продажби на мастиленоструйни устройства през 2019 г.

Не на последно място, скенерите за управление на документи (DMS), които могат да бъдат намерени както в офисни, така и в домашни условия, са друга силна категория. В България най-важните подкатегории са скенерите Personal and Workgroup, които представляват 76,5% от общите продажби на DMS устройства през 2019 г.

Пазарни тенденции

Пазарните тенденции, които засягат офисния и домашния печат, в много случаи са едни и същи: напр. броят на сливанията и придобиванията, които са се случили през последните години, продължават да оказват влияние върху пазара на печат в момента. Съотношението запазва промените между договорния и транзакционния бизнес. Нуждата от софтуер и стандартизирани работни процеси увеличава навлизането главно в индустрията за офис печат.

MPS бизнесът увеличава консолидацията в големи компании и организации. Освен това пандемията причинява нови нужди или ускорява съществуващите, като необходимостта да се работи или да се учи от вкъщи, докато в много случаи транзакциите се извършват само чрез интернет (банкиране и телекомуникации). Въпреки всичко това, печатният пазар все още е тук, адаптирайки нови начини за възстановяване след първото полугодие на 2020 г., като справянето със ситуацията с доставките и закъснелите поръчки, работата с много бизнеси и познанията от всички държави, за да може бизнес средата да се справи по един по-продуктивен и задоволителен начин с потенциална втора вълна на пандемията.

Следващата стъпка за принтинг индустрията - доставчици, дистрибутори и търговци, е да се възприеме модел на работа "като услуга" (as-a-service). Трябва да се вземе предвид, че общият обем на печата ще бъде поддържан на приблизително еднакви нива през следващите години в повечето от страните от Източна Европа.

Механизмът на правене на бизнес днес бързо се променя. Доставчиците на решения за печат трябва да се вгледат внимателно не само в продажбата на компоненти, а в цялостните бизнес процеси и как техните решения се вписват в новата среда. Глобалният офисен печат се променя, като промените обхващат както традиционните търговски канали, така и моделите на използване на продуктите. Хората, които вече работят в ИТ отделите, все повече са от поколението на т.нар. милeниали, т.е. потребители, родени около 2000 г. Те са ИТ грамотни и правят покупка след внимателно собствено проучване в интернет.

Освен това все повече се разчита на облачни решения и персонализирани функции. Ускорява се и темпът на бизнес промените, конкуренцията става все по-интензивна, като тази трансформация изисква нещата да се правят по нов начин, при това бързо, обяснява Ейрини Луизиу, анализатор от InfoSource, по време на онлайн семинар, организиран от дистрибутора ALSO България.

Най-новото



Microsoft готви ултралека операционна система

Microsoft готви ултралека операционна система

  • 0
  • 231







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК