Трите водещи азиатски марки са продали 177 млн. смартфони за Q3 2020

Трите водещи азиатски марки са продали 177 млн. смартфони за Q3 2020

Владимир Владков
248 прочитания

През третото тримесечие на 2020 г. глобалният пазар на смартфони изглежда, че продължава да се възстановява след кошмарното начало на годината.

Според данните, анализирани и публикува и от Comprar Acciones, общият пазар е скочил с 32% спрямо предишното тримесечие до над 365.6 милиона броя в целия свят. Ако продажбите се сравнят със същия период на 2019 г. обаче, се отчита спад с около 4 на сто.

Данните на Canalys за същия период се различават леко, но като цяло картината е същата. Тя показва общо продадени 348 милиона смартфона, или с 22% повече спрямо предишното тримесечие, а годишният спад е само 1%.

Сред факторите за растежа са облекчените условия след локдауна на редица ключови пазари като Латинска Америка, Индия и САЩ. Глобалните доставки на Samsung скочиха с 47 на сто, докато тези на Huawei се свиха със 7%. След като отчете 27% спад на годишна база през второто тримесечие на 2020 г., Samsung успя да се завърне триумфално през третото тримесечие, като дори увеличи продадените смартфони с 2% спрямо същия период на 2019 г Както Canalys, така и Counterpoint изчисляват, че тези доставки са с обем 80 милиона смартфона.

През третото тримесечие на 2020 г. докладът за приходите показа общо 66.96 трилиона вона ($59 млрд.). Тези приходи са с 25% по-високи от предишното второ тримесечие, когато приходите бяха "едва" 52.97 трилиона вона ($47 млрд.), както и с 8% по-високи от Q3 2019, когато компанията генерира 62 трилиона вона ($55 млрд.).

Оперативната печалба за това успешно тримесечие скочи с 58 на сто на годишна база до 12.35 трилиона вона ($10.9 млрд.) от 7.78 трилиона вона ($6.7 млрд.) за Q3 2019. В сравнение с второто тримесечие на 2020 г., ръстът на оперативната печалба е 52%.

Huawei, която излезе на второ място, е единствената водеща компания, която не успя да постигне последователен растеж спрямо слабото второ тримесечие на годината. Нейните доставки за Q3 2020 са в рамките на 51 милиона броя. Годишният спад на доставките е 24%, а спрямо предишното тримесечие - 7 на сто. Потенциални причини за значителното отстъпление са липсата на Google услуги и недостига на полупроводникови изделия заради американските санкции. Като цяло приходите на Huawei са се увеличили леко за първите 9 месеца на 2020 г. с 9.9%. За същия период на 2019 г. приходите на китайския доставчик нараснаха годишно с 24.4%.

За първи път Xiaomi изпревари Apple за третото място при доставките на смартфони. Продадените от китайската компания смартфони за Q3 2020 са около 46 милиона броя, което означава 46% ръст на годишна база и 75% увеличение спрямо предишното, второ тримесечие. В резултат Xiaomi завоюва 13% пазарен дял, а Apple остана с11%. Доставките на Apple за периода са общо 42 милиона, което означава 11% ръст спрямо Q2, но и 7% спад спрямо същия период на 2019 г.

Xiaomi се справя превъзходно в Китай, като доставките й са нараснали с 8% на годишна база и с 89% спрямо предишното тримесечие. Освен това тя отчете бързо разрастване на нови пазари в Европа, Латинска Америка и Близкия изток, най-вече за сметка на Huawei.

Като цяло трите водещи марки при смартфоните (Samsung, Huawei и Xiaomi) са продали общо 177 милиона апарата за Q3 2020.

Забележително е обаче, че Xiaomi беше единственият основен OEM производител, който отчете положителен ръст в Китай през Q3 2020. В сравнение с Q3 2019, китайският пазар на смартфони е намалял с 14%, макар че спрямо второто тримесечие бе отчетен лек ръст от 6%. Според Националното статистическо бюро на Китай китайската икономика е на път към възстановяване. През третото тримесечие на 2020 г. пазарът в Китай е нараснал с 4,9% в сравнение с 6,8% свиване през Q1 и лек растеж от 3,2% през Q2. Въпреки това вътрешното потребление остава относително слабо заедно с повишаващата се безработица. През септември 2020 г. процентът на безработица в градските райони на страната се е увеличил с 0,2%, а безработицата сред завършилите колеж се е увеличила с 4%.

iPhone 11 на Apple беше най-продаваният модел смартфон в Китай през тримесечието, с 55% пазарен дял. Заради отложения дебют на iPhone 12, продажбите на Apple като цяло са намалели със 7% на годишна база.

Huawei е лидер на пазара в Китай по отношение на пазарния дял, като спечели 45% преднина при 46% през второто тримесечие на 2020 г. Xiaomi отчете значителен ръст, увеличавайки пазарния си дял до 11% от 9% през второто тримесечие. От топ 10 на най-продаваните смартфони в страната, седем имат 5G възможности, а шест от тях са модели на Huawei.

Снимка на William Iven от Pixabay

През третото тримесечие на 2020 г. глобалният пазар на смартфони изглежда, че продължава да се възстановява след кошмарното начало на годината.

Според данните, анализирани и публикува и от Comprar Acciones, общият пазар е скочил с 32% спрямо предишното тримесечие до над 365.6 милиона броя в целия свят. Ако продажбите се сравнят със същия период на 2019 г. обаче, се отчита спад с около 4 на сто.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК