Facebook, Google и Instagram са най-популярните технологични брандове в Европа, като топ 5 се допълва от Xiaomi и Dell. В същото време технологичният гигант Apple е увеличил най-много популярността си по време на пандемията, следван от Huawei и Xiaomi. Най-много от популярността си за този период е изгубил Google, следван от Oracle и Microsoft, но спад има и в популярността на Facebook през пандемичната година. Това са основните изводи на изследване, направено от RebootOnline.com с помощта на онлайн инструментите за анализ Ahrefs и Google Trends. Целта на изследването е да се състави списък с най-популярните технологични марки в Европа и как пандемията се е отразила върху тяхното припознаване от страна на потребителите.
Кой къде е?
Facebook е най-популярната технологична марка в Европа със стандартизирана средна стойност от 21 869 008 годишни търсения. Социалната мрежа, основана през 2004 г., е най-популярна в Ирландия (91 359 320 търсения месечно), Обединеното кралство (81 463 400 търсения месечно) и Италия (79 643 310 търсения месечно).
Класираната на второ място най-популярна технологична марка в Европа е Google със стандартизирана средна стойност от 16 405 202 търсения годишно. Основаната през 1998 г. мултитехнологична компания е най-популярна в Обединеното кралство (88 934 770 търсения на месец), Германия (85 110 050 търсения на месец) и Франция (83 654 820 търсения на месец).
Следва Instagram, създадена през 2010, която заема трето място със стандартизирана средна стойност от 11 532 553 годишни търсения. Този гигант в социалните медии е най-популярен в Италия (24 967 690 месечни търсения), Обединеното кралство (23 212 240 месечни търсения) и Германия (22 054 690 месечни търсения).
Xiaomi и Huawei, две китайски технологични марки, се нареждат сред десетте най-популярни в Европа, съответно на четвърто и осмо място. Xiaomi, основана през 2010 г., постига стандартизирана средна стойност от 2 896 934 търсения годишно - 155% по-висока от Apple (1 137 912 стандартизирани годишни търсения) и 345% по-висока от Microsoft (651 013 стандартизирани годишни търсения).
Влияние на пандемията
Експертите от RebootOnline.com сравняват и средните стойности в Google Trends за всяка технологична марка между март 2019 - края на 2020 г. и март 2020 до 2021 г., за да установят процентните движения, които дават яснота за промените в популярността на различните компании.
Въпреки че е едва на седмо място по популярност в Европа, Apple e технологичната марка, при която се забелязва най-рязко нарастване на популярността в резултат на Covid-19 - 76,3%.
Huawei се нарежда на второ място с ръст на популярността от 71,4% от началото на пандемията, а третото място в тази класация отново е за китайски бранд - Xiaomi - с 20% увеличение.
Baidu (17,1%), Dell (8,5%), Instagram (8,2%) и Intel (5,1%) съответно са класирани на четвърто, пето, шесто и седмо място.
В другия край на списъка е Google. Брандът на пръв поглед регистрира най-голям спад в популярност с шокиращите 30,8%.
Други изненадващи отстъпления на фона на все по-дигитализиращата се действителност се наблюдават при Microsoft (-15,3%) и Facebook (-1,1%).
Място | 20 Най-ценни технологични марки | Година на основаване | Брой години на пазара | Брой търсения средно на месец | Брой търсения средно на година |
1 | 2004 | 17 | 30981094.5 | 371773134 | |
2 | 1998 | 23 | 31443304.5 | 377319654 | |
3 | 2010 | 11 | 10571506.5 | 126858078 | |
5 | Xiaomi | 2010 | 11 | 2655522.5 | 31866270 |
6 | Dell | 1984 | 37 | 5834994.5 | 70019934 |
7 | Samsung | 1936 | 85 | 9357600 | 112291200 |
4 | Apple | 1976 | 45 | 4267168.35 | 51206020.2 |
8 | Huawei | 1987 | 34 | 3048908.5 | 36586902 |
9 | Microsoft | 1975 | 46 | 2495550 | 29946600 |
10 | SAP | 1972 | 49 | 916482 | 10997784 |
11 | Intel | 1968 | 53 | 938396.5 | 11260758 |
12 | Cisco | 1984 | 37 | 381040 | 4572480 |
13 | Oracle | 1977 | 44 | 304485.4 | 3653824.8 |
14 | Linked In | 2002 | 18 | 86411 | 1036932 |
15 | Adobe | 1982 | 39 | 1247821.5 | 14973858 |
16 | Tencent | 1998 | 23 | 52787.5 | 633450 |
17 | IBM | 1911 | 110 | 199266 | 2391192 |
18 | Accenture | 1989 | 32 | 51407.8 | 616893.6 |
19 | Sales Force | 1999 | 22 | 9437.5 | 113250 |
20 | Baidu | 2000 | 21 | 29555.5 | 354666 |
Facebook, Google и Instagram са най-популярните технологични брандове в Европа, като топ 5 се допълва от Xiaomi и Dell. В същото време технологичният гигант Apple е увеличил най-много популярността си по време на пандемията, следван от Huawei и Xiaomi. Най-много от популярността си за този период е изгубил Google, следван от Oracle и Microsoft, но спад има и в популярността на Facebook през пандемичната година. Това са основните изводи на изследване, направено от RebootOnline.com с помощта на онлайн инструментите за анализ Ahrefs и Google Trends. Целта на изследването е да се състави списък с най-популярните технологични марки в Европа и как пандемията се е отразила върху тяхното припознаване от страна на потребителите.
Кой къде е?