Lenovo Груп обяви рекордни резултати за четвъртото тримесечие и изминалата финансова година и значителен ръст във всички сфери на бизнеса си. Резултатите потвърждават устойчивостта и способността на групата да постига балансиран, последователен и устойчив растеж, тъй като тя продължава да се развива и трансформира в съответствие със своята корпоративна 3S стратегия - Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Solutions.
Приходите от последното за 2020г. тримесечие са нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд. долара. Групата отчита и най-високия си темп на растеж от 2 години насам - с приходи преди данъци в размер на 380 милиона щатски долара и нетен доход от 260 милиона щатски долара - съответно 392% и 512% ръст. Резултатите за четвъртото тримесечие допринасят и за успешната финансова година като годишните приходи бележат ръст с над 10 млрд. долара. Печалбата е нараснала още по-бързо, като приходите преди данъци са почти 1,8 млрд. долара, а нетният доход - 1,2 млрд. долара, което се равнява на повече от 70% ръст на годишна база.
Съветът на Директорите на Lenovo обяви окончателен дивидент от 3,09 цента на акция за финансовата година, приключила на 31 март 2021 година.
Ян Юанцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo, коментира: "Изминалото тримесечие беше едно от най-бързо нарастващите от почти десетилетие насам, което ни помогна да завършим финансовата си година с повече от 60 млрд. долара приходи и нов рекорд в ръста на печалбите. Тези исторически върхове бяха достигнати благодарение на нашите компетенции и следването на ясна стратегия, представянето на иновативни продукти, оперативното ни съвършенство и глобално-локален модел, който да отговори на нуждите на потребителите ни в т.нар. нова нормалност". По думите му "с поглед в бъдещето, ще направим всичко възможно да уловим големите възможности за растеж, създадените от пазара тенденции за надграждане на информационното потребление и подобряването на инфраструктурата, за да стимулираме дългосрочен и устойчив растеж и да гарантираме, че можем да изградим още по-интелигентно бъдеще през следващите години."
Оперативни акценти
На 1 април 2021г. Lenovo Group обедини различни екипи от цялата компания, за да сформира специална организация - Solutions & Services Group (SSG). Тази бизнес група ще укрепи допълнително портфолиото на компанията от свързани услуги и ще подобри и разшири управляваните досега, както и ще предложи решения за ключови индустрии.
Глобалната верига за доставки на групата продължава да бъде най-добрата в своя клас и да се разширява като включва нова фабрика в Унгария, която ще заработи напълно през 2021 година. Неотдавна Gartner класира Lenovo като един от 25-те най-добри доставчици, описвайки компанията като отличителен изпълнител в управляваната от клиентите бизнес трансформация, известна с използването на усъвършенствани технологии като 5G, блокчейн и изкуствен интелект за оптимизиране на доставките на продукти и решения за клиенти на 180 пазара.
Напредъкът и амбициите около устойчивостта продължават със значителни темпове, като емисиите на парникови газове от обхват 1 и 2 са намалели с 92% през последното десетилетие и са въведени нови, научно обосновани цели за 2030 г., които да стимулират напредъка още по-силно. Lenovo е призната от годишния Corporate Knights Index като една от 100-те най-устойчиви компании в света. Компанията също така е обявена за една от най-иновативните компании в света от Boston Consulting Group - 25 място от 50.
Бизнес перспективи
Предизвикателствата от финансовата 2020/2021 година продължават в различна степен и през новата година. Въпреки това с постоянните промени на пазара, които се увеличават през последната година, перспективите на групата за останалата част от 2021 г. и финансовата 2021/2022г. остават положителни. Промените през последната година доведоха до три основни тенденции, от които групата се възползва.
Първо, надграждането на потреблението, защото потребителите прекарват повече време на своите устройства, купуват повече и надграждат по-често. На второ място са промените в инфраструктурата. Потребителите преминават към закупуване на цялостни инфраструктурни решения. И накрая, подобряването на приложенията и интелигентната трансформация, съпровождана от изкуствения интелект.
Lenovo Груп обяви рекордни резултати за четвъртото тримесечие и изминалата финансова година и значителен ръст във всички сфери на бизнеса си. Резултатите потвърждават устойчивостта и способността на групата да постига балансиран, последователен и устойчив растеж, тъй като тя продължава да се развива и трансформира в съответствие със своята корпоративна 3S стратегия - Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Solutions.
Приходите от последното за 2020г. тримесечие са нараснали с 48% на годишна база, достигайки 15,6 млрд. долара. Групата отчита и най-високия си темп на растеж от 2 години насам - с приходи преди данъци в размер на 380 милиона щатски долара и нетен доход от 260 милиона щатски долара - съответно 392% и 512% ръст. Резултатите за четвъртото тримесечие допринасят и за успешната финансова година като годишните приходи бележат ръст с над 10 млрд. долара. Печалбата е нараснала още по-бързо, като приходите преди данъци са почти 1,8 млрд. долара, а нетният доход - 1,2 млрд. долара, което се равнява на повече от 70% ръст на годишна база.