Новата визия на SAP e да улесни компаниите при създаването на по-мащабна бизнес мрежа, която да помага на потребителите да се свързват с тези компании през различни вериги за доставки, създавайки наистина "мрежови" икономики в различните индустриални сегменти. Това обяви Кристина Клейн, главен изпълнителен директор и член на изпълнителния борд на SAP SE в презентация преди престоящата през следващата седмица партньорска конференция SAP Sapphire Now 2021.
"По време на тази безпрецедентна година нарасна значението на SAP общностите, заяви Клейн. - Виждаме вече светлина в тунела на тази Covid пандемия, в много части от света хората се завръщат в офисите, те жадуват да се срещат и да прекарват повече време заедно. Разбрахме обаче, че начинът по който правим бизнес, учим се, потребяваме стоки и услуги вече никога няма да е същият. Преди две години едва ли децата щяха да учат от дома си, а местният магазин да ми изпраща продуктите директно в дома, а всеки, дори възрастният ми баща ще ползва мобилно приложение, за да провери здравословното си състояние", допълни той.
Според него, именно технологиите са изградили бързо връзките между хората и общностите, помагайки и на бизнеса бързо да се адаптира към новите условия. "Covid e само едно от предизвикателствата, пред които сме изправени всички. Да помислим за геополитическото напрежение, социалната несправедливост, неравенствата, липсата на биоразнообразие, климатичните промени, коментира Клейн. - По време на пандемията SAP работеше "ръка за ръка" със своите потребители по целия свят, помагайки им да направят по-устойчиви своите вериги за доставки, да преоткрият своя бизнес модел, да създадат нови потребителски изживявания, да осигурят дистанционна работа. Днес искам да се фокусирам върху 3 важни прозрения, които научихме от тази сложна година", допълни той.
1. Първото е, че най-устойчивите компании са онези, които разчитат на технологиите, за да трансформират своите бизнес процеси. "Дигиталната трансформация е прекалено често използван термин в последно време и някои хора наричат всеки ИТ проект "цифрова трансформация". Но само мигрирането на ИТ към облачната инфраструктура не променя даден бизнес процес. Всъщност пандемията разкри спешната необходимост всяка компания да се превърне в "интелигентно предприятие", обясни Клейн.

Кои са основните характеристики на такова предприятие? На първо място, ръководството да има куража да изостави традиционните бизнес модели и радикално да промени начина, по който действа бизнесът. "Интелигентните предприятия използват интегрирани, дигитализирани и гъвкави бизнес процеси, базирани на данни и с вграден изкуствен интелект", заяви шефът на SAP SE, давайки за пример британската компания Brakes за B2B услуги за доставка на храна.
За да помогне на компаниите да се превърнат в интелигентни предприятия, SAP обяви пакетите RISE with SAP, разработени за специфични индустриални сегменти. Предложенията бяха представени още през януари 2021 г., като сега компанията разширява обхвата на специфичните за дадения сегмент облачни решения за търговски вериги, потребителски продукти, автомобилна индустрия, доставчици на комунални услуги, машиностроене и производство на компоненти.
2. Второто прозрение е свързано с факта, че нито един фирма не прави бизнес сама. "Можем да спечелим само заедно като общност, заяви Клейн. - Едно интелигентно предприятие може да постигне велики неща, но ние живеем във взаимнообвързан свят." Много от проблемите на компаниите по време на пандемията са били свързани с тяхната силна зависимост от глобалните вериги за доставки, включително големият недостиг на полупроводникови изделия напоследък. С избухването на пандемията производителите намалиха своите поръчки за чипове, за да се настроят към по-ниските пазарни потребности. "След това обаче търсенето на чипове направо "експлодира" и същите компании се сблъскват със сериозен недостиг на продукти, тъй като и производителите на чипове, и веригите за доставки нямат време да възстановят същия обем на производство. "И това е само един от многото примери, обяснява Клейн. - Над 75% от всички компании докладват за нарушени доставки в резултат на Covid-19. Ако се вгледаме внимателно в начина, по който работят днес предприятията, много от тях управляват сложните взаимоотношения между доставчици и купувачи, логистични фирми и производители като самостоятелни статични връзки", допълва мениджърът.
Според него, пандемията е показала, че е критично важно да имаме прозрачност в реално време върху цялостната верига за доставки. "Можем да сравним това с ежедневния ни живот, в който използваме социални мрежи като Facebook, или LinkedIn, или Twitter. Добавената стойност идва от мрежата, от милионите взаимни връзки, които ни улесняват в реално време. Досега никой не е правил това нещо за бизнеса - а именно, да правим бизнес заедно", каза Клейн, представяйки най-мащабната бизнес мрежа в света SAP Business Network, която обединява Ariba Network, SAP Logistics Business Network и SAP Asset Intelligence Network. Според него, над 5.5 милиона организации ще се възползват от това, че са членове на тази свързана общност. "В индустриите могат да настъпят революционни промени, когато фирмите се превърнат в общности. По този начин купувачи, доставчици с множество поддоставчици, логистични партньори, производители и банки ще успяват да реагират в реално време на всякакви нарушения и възникнали проблеми чрез своите взаимни свързаности в тази обща мрежа", допълни той.
Третото прозрение е много важно за бъдещето на нашите семейства и на планетата като цяло. "Трябва да действаме веднага за по-голяма устойчивост, като целта ни е нулеви въглеродни емисии, нулеви отпадъци и никакви неравенства. "Да вземем за пример електромобилите. Все още никой не е изчислил какъв е техният въглероден отпечатък по време на целия им жизнен цикъл. Целта е устойчивостта да се превърне в опорен бизнес процес подобно на ръста и продуктивността. Никой обаче не може да вземе мерки, без да знае каква е текущата ситуация", каза Клейн.

Затова SAP обяви портфолио от нови продукти, специфични за тази устойчивост. Те включват решението SAP Responsible Design and Production, което помага на проектантите да вземат устойчиви решения по време на целия цикъл от първоначални продуктови концепции до серийното производство. Другото ново решение SAP Product Footprint Management ще следи за устойчивостта на продуктите по време на целия им жизнен цикъл, а решението SAP Sustainability Control Tower ще предостави видимост от край до край.
Новата визия на SAP e да улесни компаниите при създаването на по-мащабна бизнес мрежа, която да помага на потребителите да се свързват с тези компании през различни вериги за доставки, създавайки наистина "мрежови" икономики в различните индустриални сегменти. Това обяви Кристина Клейн, главен изпълнителен директор и член на изпълнителния борд на SAP SE в презентация преди престоящата през следващата седмица партньорска конференция SAP Sapphire Now 2021.
"По време на тази безпрецедентна година нарасна значението на SAP общностите, заяви Клейн. - Виждаме вече светлина в тунела на тази Covid пандемия, в много части от света хората се завръщат в офисите, те жадуват да се срещат и да прекарват повече време заедно. Разбрахме обаче, че начинът по който правим бизнес, учим се, потребяваме стоки и услуги вече никога няма да е същият. Преди две години едва ли децата щяха да учат от дома си, а местният магазин да ми изпраща продуктите директно в дома, а всеки, дори възрастният ми баща ще ползва мобилно приложение, за да провери здравословното си състояние", допълни той.