ЕК започна проучване на сделката за закупуване на Kustomer от Facebook въз основа на европейските регулации за придобиване. Комисията е притеснена, че предложената сделка ще понижи конкурентността на пазара на CRM софтуер и ще засили позициите на Facebook на пазара за онлайн дисплей реклами.
Kustomer е американски производител на SaaS CRM софтуер, който предлага решение за управление на комуникациите от различните канали (телефон, имейл, SMS, WhatsApp, Messenger или Instagram) чрез един инструмент.
Притесненията на ЕК са, че в резултат на съвместните действия с Kustomer, Facebook ще може да придобие достъп до нейните B2C OTT (over-the-top) канали за съобщения като WhatsApp, Messenger или Instagram. Тези канали разполагат с голяма част от B2C OTT пазара на съобщения, което е от изключителна важност за услугите със CRM софтуер. Опасенията са, че Facebook ще има възможност, както и потенциален икономически мотив, да изгради стратегии, с които да атакува конкурентите на Kustomer като ограничи достъпа им до каналите за съобщения на Facebook. Това ще се отрази на пазара и ще доведе до по-високи цени, по-ниско качество и по-малко иновации за бизнес потребителите, а в крайна сметка, и за крайните потребители.
Освен това Facebook ще може по-лесно да придобива информация за компаниите, които използват софтуера на Kustomer, включително данни като пол, поръчки, история на поръчките, посещения на уебсайтове, магазини и др. Тези данни ще ѝ дадат предимство на пазара на онлайн дисплей рекламите, като Facebook ще може по-добре да ги персонализира и таргетира, а за нейните конкуренти това ще е значително по-трудно.
До 8 декември 2021 година ЕК трябва да се произнесе по казуса.
Снимка: Pixabay.com
ЕК започна проучване на сделката за закупуване на Kustomer от Facebook въз основа на европейските регулации за придобиване. Комисията е притеснена, че предложената сделка ще понижи конкурентността на пазара на CRM софтуер и ще засили позициите на Facebook на пазара за онлайн дисплей реклами.
Kustomer е американски производител на SaaS CRM софтуер, който предлага решение за управление на комуникациите от различните канали (телефон, имейл, SMS, WhatsApp, Messenger или Instagram) чрез един инструмент.