Facebook иска да купи Kustomer, ЕК разследва

Социалната мрежа се цели в пазара на SaaS CRM софтуер


ЕК започна проучване на сделката за закупуване на Kustomer от Facebook въз основа на европейските регулации за придобиване. Комисията е притеснена, че предложената сделка ще понижи конкурентността на пазара на CRM софтуер и ще засили позициите на Facebook на пазара за онлайн дисплей реклами.

Kustomer е американски производител на SaaS CRM софтуер, който предлага решение за управление на комуникациите от различните канали (телефон, имейл, SMS, WhatsApp, Messenger или Instagram) чрез един инструмент.

Притесненията на ЕК са, че в резултат на съвместните действия с Kustomer, Facebook ще може да придобие достъп до нейните B2C OTT (over-the-top) канали за съобщения като WhatsApp, Messenger или Instagram. Тези канали разполагат с голяма част от B2C OTT пазара на съобщения, което е от изключителна важност за услугите със CRM софтуер. Опасенията са, че Facebook ще има възможност, както и потенциален икономически мотив, да изгради стратегии, с които да атакува конкурентите на Kustomer като ограничи достъпа им до каналите за съобщения на Facebook. Това ще се отрази на пазара и ще доведе до по-високи цени, по-ниско качество и по-малко иновации за бизнес потребителите, а в крайна сметка, и за крайните потребители.

Освен това Facebook ще може по-лесно да придобива информация за компаниите, които използват софтуера на Kustomer, включително данни като пол, поръчки, история на поръчките, посещения на уебсайтове, магазини и др. Тези данни ще ѝ дадат предимство на пазара на онлайн дисплей рекламите, като Facebook ще може по-добре да ги персонализира и таргетира, а за нейните конкуренти това ще е значително по-трудно.

До 8 декември 2021 година ЕК трябва да се произнесе по казуса.

Снимка: Pixabay.com

ЕК започна проучване на сделката за закупуване на Kustomer от Facebook въз основа на европейските регулации за придобиване. Комисията е притеснена, че предложената сделка ще понижи конкурентността на пазара на CRM софтуер и ще засили позициите на Facebook на пазара за онлайн дисплей реклами.

Kustomer е американски производител на SaaS CRM софтуер, който предлага решение за управление на комуникациите от различните канали (телефон, имейл, SMS, WhatsApp, Messenger или Instagram) чрез един инструмент.

Най-новото

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 0

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


A1 пуска екосмартфон

A1 пуска екосмартфон

  • 0



Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК