Приходите на Huawei са спаднали с близо 30% на годишна база

Приходите на Huawei са спаднали с близо 30% на годишна база

Ротационният председател Ерик Ксю отбелязва, че резултатите са в съответствие с прогнозите

717 прочитания

Спадът на приходите на Huawei се задълбочава през първото полугодие на 2021 г., като търговските ограничения продължават да притискат потребителското подразделение на компанията, а забавянето на обема на 5G договорите на вътрешния пазар води до двуцифрен спад на приходите в тази сфера.

Приходите на Huawei са спаднали с 29,4 % на годишна база - 49,5 млрд. долара. Маржът на нетната печалба нараства до 9,8 % от 9,2 % през първото полугодие на 2020 г., което е най-високото ниво от влизането в сила на американските санкции през март 2019 г.

Ротационният председател Ерик Ксю отбелязва, че резултатите са в съответствие с прогнозите: "Въпреки спада в приходите от нашия потребителски бизнес, причинен от външни фактори, ние сме уверени, че сектора ни за предприятията ще продължи да расте стабилно. Нашата цел е да оцелеем и да го направим устойчиво."

Дигитален натиск

Ксю признава, че Huawei е изправена пред трудни времена, но добавя, че продължава "дълбоко да вярва в силата на дигиталните технологии, за осигуряването на нови решения на проблемите, пред които е изправен светът в момента".

Представител на Huawei коментира пред Mobile World Live, че няма планове за съкращаване на персонала или намаляване на фокуса върху задграничните пазари, обяснявайки плановете на компанията да "продължи настоящата си стратегия".

Доставчикът очаква растеж, благодарение на своя облачен бизнес, разширяващия се фокус върху софтуера, включително HarmonyOS, и интелигентните превозни средства. Според представената статистика повече от 50 милиона потребители са преминали вече към HarmonyOS 2 от пускането на операционната система през юни.

През първото полугодие Huawei започна да предлага превозни средства в своите китайски тестови магазини, като компанията се надява да продаде до 300 000 автомобила през 2022 г., с което да преодолее предизвикателствата, породени от сриващия се смартфон бизнес.

През последните три години Huawei инвестира близо 15% от годишните си приходи за научноизследователска и развойна дейност. Сумата ще се увеличи без значителни промени в нейния фокус, заявяват от компанията.

Спадът на приходите на Huawei се задълбочава през първото полугодие на 2021 г., като търговските ограничения продължават да притискат потребителското подразделение на компанията, а забавянето на обема на 5G договорите на вътрешния пазар води до двуцифрен спад на приходите в тази сфера.

Приходите на Huawei са спаднали с 29,4 % на годишна база - 49,5 млрд. долара. Маржът на нетната печалба нараства до 9,8 % от 9,2 % през първото полугодие на 2020 г., което е най-високото ниво от влизането в сила на американските санкции през март 2019 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК