Xiaomi подобри приходите си с 64% за второто тримесечие на 2021 г.

Xiaomi подобри приходите си с 64% за второто тримесечие на 2021 г.

Компанията се изкачи на второ място в света сред доставчиците на смартфони, според данни на Canalys

Владимир Владков
1119 прочитания

87,8 млрд. юана (RMB), или около $13,6 млрд. са общите приходите на китайския доставчик на смартфони и IoT хардуер Xiaomi за второто тримесечие на 2021 г., което означава 64% повече от същия период на 2020 г. Печалбата след данъци за същия период е 6,3 милиарда юана ($970 млн.), или увеличение от 87,4% на годишна база. По този начин компанията не само подобри финансовите си показатели, но дори надмина очакванията. За първата половина на годината приходите на Xiaomi са надхвърлили 164,6 млрд. юана ($25 млрд.), което е с почти 60% повече от същият период на "пандемичната" 2020 г. Печалбата след данъци (некоригирана съгласно МСФО) е скочила с над 118% до 12,4 млрд. юана ($1,9 млрд). През второто тримесечие на 2021 г. компанията отчита 3,1 млрд. юана разходи за научноизследователска и развойна дейност, което представлява увеличение от 56,5% на годишна база.

"Ще продължим да развиваме двойната си бранд стратегия, ще стимулираме инвестициите в иновативна технология, ще набираме и развиваме талантите си, ще надграждаме възможностите на каналите, ще усъвършенстваме нашите премиум смартфони и ще подобряваме потребителското изживяване", заявяват от Xiaomi. Компанията ще изпълнява стратегията си "Smartphone × AioT", разработвайки иновации в различни "сложни и високотехнологии продукти" в разнообразните категории, предлагани от компанията. Тя ще продължи да подобрява връзката между смартфоните и IoT продуктите си."

За периода Xiaomi успя да се изкачи до глобалната позиция №2 в доставките на смартфони, при това затвърди позициите си и в премиум сегмента с моделите от серията Mi 11. Приходите на компанията от смартфони са в малко над 59 млрд. RMB от доставените 52,9 милиона модела, които са с 86,8% повече спрямо същия период на 2020 г. Според анализа на Canalys глобалните доставки на смартфони на Xiaomi са осирили на производителя пазарен дял от 16,7%, отреждащ й второ място за второто тримесечие на 2021 г. При това доставките извън Китай се развиват по-добре, тъй като в континентален Китай компанията остава на трето място (пак по данни на Canalys), с пазарен дял 16,8%.

Xiaomi продължи да обогатява своето премиум портфолиото от смартфони. След добилите популярност Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra и Xiaomi MIX FOLD, пуснати през първото тримесечие на 2021г., компанията представи и първия си смартфон с вградена камера под дисплея - Xiaomi MIX 4. Марката Redmi на компанията също се представя добре. Към 30 април 2021 г. акумулираните глобални доставки на моделите от серията Redmi Note надхвърлят 200 милиона броя.

Стабилен растеж постига Xiaomi през второто тримесечие на 2021 г. и при своите IoT и лайфстайл устройства, приходите от които скачат с 35,9% на годишна база до 20,7 млрд. RMB ($3,2 мрлд.). Доставените от Xiaomi телевизори осигуряват на марката първо място в континентален Китай за 10-то поредно тримесечие, а в света Xiaomi е в топ 5.

С 93,8% са нараснали и продажбите на продукти, свързани с IoT и цифровото ежедневие, включително електрически скутери, смарт телевизори, фитнес гривни и часовници.

Към 30 юни 2021 г. броят на свързаните IoT устройства (с изключение на смартфони и лаптопи) в платформата AIoT на Xiaomi надхвърля 374,5 млн. броя, което представлява увеличение от 34,0% на годишна база. Броят на потребителите с пет или повече устройства, свързани към платформата AIoT (отново изключвайки смартфони и лаптопи), достигна 7,4 милиона, което бележи ръст от 44,5 % на годишна база.

В сегмента на интернет услугите Xiaomi запазва темпа си на растеж. През второто тримесечие на 2021 г. приходите от интернет услуги възлизат на 7 млрд. юана (RMB). Глобалната база от интернет потребители на групата продължава да се разширява бързо. През юни активните за месеца потребители на MIUI са нараснали с 453,8 милиона, или 32,1% на годишна база. В континентален Китай броят на потребителите достига 124 милиона, което представлява увеличение с 13,0 % на годишна база и нетен прираст от 5,3 милиона спрямо март 2021 г. През юни 2021 г. броят на потребителите на глобалните смарт телевизори и Xiaomi Box също нарастват. Към 30 юни 2021 г. броят на платените абонати на телевизори се е увеличил до 4,7 милиона, или 17,1% на годишна база. Приходите от реклама са достигнали пореден тримесечен рекорд от 4,5 млрд. юана ($690 млн.), или увеличение от 46,2% на годишна база.

Xiaomi продължи да подобрява конкурентните си предимства на ключови пазари. Според Canalys, за първи път групата се класира на първо място в Европа с пазарен дял от 28,5% за второто тримесечие на 2021 г. В Западна Европа пазарният дял на смартфоните на Xiaomi достигна 22,2% и се класира сред първите 3, а за трето поредно тримесечие тя е на първо място в Централна и Източна Европа с пазарен дял от 36,4%. В Испания Xiaomi запазва първото място за 6-о поредно тримесечие, този път с пазарен дял 41,2%. И за първи път в Италия и Франция групата се класира на първо място с пазарен дял съответно от 35% и 29,7%. Групата остана сред първите 3 и в Германия с пазарен дял 15,2%.

През юли 2021 г. Xiaomi започна да изгражда фабриката си в Пекин Changping Smart Factory (в квартал Чангпинг). Съоръжението ще надгради възможностите за научноизследователска и развойна дейност и производство на фабриката Yizhuang Smart Factory. Интелигентната фабрика Changping Smart Factory ще поддържа годишен производствен капацитет от 10 млн. премиум смартфона.

87,8 млрд. юана (RMB), или около $13,6 млрд. са общите приходите на китайския доставчик на смартфони и IoT хардуер Xiaomi за второто тримесечие на 2021 г., което означава 64% повече от същия период на 2020 г. Печалбата след данъци за същия период е 6,3 милиарда юана ($970 млн.), или увеличение от 87,4% на годишна база. По този начин компанията не само подобри финансовите си показатели, но дори надмина очакванията. За първата половина на годината приходите на Xiaomi са надхвърлили 164,6 млрд. юана ($25 млрд.), което е с почти 60% повече от същият период на "пандемичната" 2020 г. Печалбата след данъци (некоригирана съгласно МСФО) е скочила с над 118% до 12,4 млрд. юана ($1,9 млрд). През второто тримесечие на 2021 г. компанията отчита 3,1 млрд. юана разходи за научноизследователска и развойна дейност, което представлява увеличение от 56,5% на годишна база.

"Ще продължим да развиваме двойната си бранд стратегия, ще стимулираме инвестициите в иновативна технология, ще набираме и развиваме талантите си, ще надграждаме възможностите на каналите, ще усъвършенстваме нашите премиум смартфони и ще подобряваме потребителското изживяване", заявяват от Xiaomi. Компанията ще изпълнява стратегията си "Smartphone × AioT", разработвайки иновации в различни "сложни и високотехнологии продукти" в разнообразните категории, предлагани от компанията. Тя ще продължи да подобрява връзката между смартфоните и IoT продуктите си."

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК