Организациите все още не разбират ролята на директора по данните

Организациите все още не разбират ролята на директора по данните

Позицията често е свързана с известно объркване и несигурност

Мария Динкова
1573 прочитания

Позицията на главен директор по данните (Chief Data Officer, CDO) е свързана с доза объркване и несигурност, което означава, че много фирми се затрудняват да намерят и задържат правилните кандидати, както и че експертите няма да получат нужната подкрепа, пише ITProPortal.

Това показват данните от нов доклад, публикуван от анализаторската фирма Exasol, според която половината от запитаните CDO смятат, че важността на тяхната роля не е напълно призната в бизнес света. Освен това 46% отбелязват, че повечето компании имат изкривени очаквания към директорите по данните.

Вследствие на това компаниите изглежда не могат да намерят правилния човек за позицията и тези експерти се задържат на съответния пост най-кратко време сред всички висши мениджъри. 16% директори по данните споделят, че са останали на последната си позиция между една и две години.

Високото търсене и издирването на кадри играят роля в тази ситуация, но също така значение имат недостатъчната подкрепа и ресурси, както и липсата на ясно дефинирана длъжностна характеристика.

В допълнение от Exasol отбелязват, че повечето фирми наемат като CDO експерти с технически опит, което може би подсказва за грешен подход към проблема. "Само три процента" от директорите по данните са с хуманитарно образование, уточняват от компанията.

За да процъфтяват главните директори по данните, те се нуждаят от повече подкрепа от висшия мениджмънт и по-добра образователна система, която да покаже предимствата на кариерата в сферата на данните на следващото поколение.

"Във време, когато компаниите, задвижвани от данните, непрекъснато задминават своите конкуренти, силното лидерство в данните може да означава разликата между успеха и провала", споделя Питър Джаксън, главен директор по данните и анализите в Exasol.

"Данните имат изключително голяма потенциална ценност за компаниите, но никаква част от тази стойност не е достъпна, докато не е преведена в знания, които водят до бизнес резултати. По-широк открит диалог между главните директори по данните и съответния работодател е най-добрият начин да се разреши настоящото разминаване и да се създаде реална взаимна възможност за позитивна промяна, която ще позволи на всички да се развиват", допълва експертът.

Снимка: PublicDomainPictures, Pixabay

Позицията на главен директор по данните (Chief Data Officer, CDO) е свързана с доза объркване и несигурност, което означава, че много фирми се затрудняват да намерят и задържат правилните кандидати, както и че експертите няма да получат нужната подкрепа, пише ITProPortal.

Това показват данните от нов доклад, публикуван от анализаторската фирма Exasol, според която половината от запитаните CDO смятат, че важността на тяхната роля не е напълно призната в бизнес света. Освен това 46% отбелязват, че повечето компании имат изкривени очаквания към директорите по данните.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК