Apple, Amazon, Microsoft и Disney са сред големите компании, подкрепящи корпоративни лобистки групи и организации, които водят борба с нов законопроект за климата на американската администрация - въпреки поетите от тях ангажименти за намаляване на въздействието си върху околната среда.
Организациите United States Chamber of Commerce, Business Roundtable и The Rate Coalition са три от лобистките и бизнес групи, които се противопоставят на законопроекта на демократите за отпускане на 3,5 трилиона долара за борба с изменението на климата. The Guardian съобщава, че Accountable.US, надпартийна група за наблюдение, ангажирана да разкрива корупционни случаи в правителството и политическата система, е анализирала лобистките групи, за да научи кои компании имат връзки с тях.
United States Chamber of Commerce, най-голямата лобистка група в САЩ, обяви, че "ще направи всичко възможно, за да предотврати възможността законопроект, повишаващ данъците и убиващ работни места, да стане закон". Управителният съвет на групата включва ръководители на United Airlines и Microsoft.
Business Roundtable включва изпълнителния директор на Apple Тим Кук, главния изпълнителен директор на Google и Alphabet Сундар Пичай и главния изпълнителен директор на Amazon Анди Джеси. Групата заяви, че е "дълбоко загрижена" относно законопроекта, който ще увеличи данъците за големите компании. Google вече има история с лица и организации, които отричат измененията в климата.
Според The Guardian The Rate Coalition също постоянно атакува законопроекта. Списъкът с членове на тази организация включва Disney и Verizon.
Позицията на въпросните лобистки групи, които се опитват да пресекат пътя на законопроекта, противоречи на заявките на технологичните гиганти да спомогнат за борбата с климатичната криза. Apple, Google и Microsoft подкрепиха Парижкото споразумение, като същевременно Apple и Microsoft обещаха да станат въглеродно неутрални до 2030 г.
През 2019 г., когато Amazon и основателят ѝ Джеф Безос стартираха инициативата Climate Pledge, чиято цел е постигане на нулеви нетни въглеродни емисии до 2040 г. и изпълнение на критериите на Парижкото споразумение десетилетие по-рано, Microsoft беше сред повече от 200 компании, които се присъединиха към нея. Междувременно от Disney вече дадоха заявка за достигане на нулеви нетни емисии за своите директни операции до 2030 г.
В същото време обаче The Guardian твърди, че нито една от посочените компании не отхвърля позициите на групите, в които членуват, и нито една не смята да преразгледа връзките си с тях.
Снимка на Jürgen Jester от Pixabay
Apple, Amazon, Microsoft и Disney са сред големите компании, подкрепящи корпоративни лобистки групи и организации, които водят борба с нов законопроект за климата на американската администрация - въпреки поетите от тях ангажименти за намаляване на въздействието си върху околната среда.
Организациите United States Chamber of Commerce, Business Roundtable и The Rate Coalition са три от лобистките и бизнес групи, които се противопоставят на законопроекта на демократите за отпускане на 3,5 трилиона долара за борба с изменението на климата. The Guardian съобщава, че Accountable.US, надпартийна група за наблюдение, ангажирана да разкрива корупционни случаи в правителството и политическата система, е анализирала лобистките групи, за да научи кои компании имат връзки с тях.