Рекламният бизнес носи нови рекордни печалби на Google

Рекламният бизнес носи нови рекордни печалби на Google

Някои региони отбелязват четирикратно увеличение на активността при търсенията, свързани с пазаруване

Иван Гайдаров
999 прочитания

Компанията майка на Google - Alphabet - отбелязва рекордна печалба и почти 50% ръст на приходите през третото тримесечие на годината, като основната причина за това идва от факта, че технологичният гигант продължава да се възползва от инерцията в онлайн рекламата.

Приходите от 65,1 милиарда долара представляват ръст от 41% спрямо третото тримесечие на 2020 г., докато нетната печалба на компанията е нараснала от 11,2 милиарда долара на 18,9 милиарда долара. Това е и трето поредно тримесечие с рекордна печалба, основно генерирана от процъфтяването на рекламния бизнес. Той допринася за приходите с 53,1 милиарда долара в сравнение с 37 милиарда долара преди година.

Главният бизнес директор Филип Шлиндер акцентира по време на обявяването на финансовите резултати, че някои региони отбелязват четирикратно увеличение на активността при търсенията, свързани с пазаруване, което води до 40% увеличение на приходите от реклама на дребно.

Приходите от другите сегменти на Google, които включват хардуер, Play Store и нерекламни продажби в YouTube, нарастват от 5,5 милиарда долара на 6,8 милиарда долара, а Google Cloud от 3,4 милиарда долара на 5 милиарда долара.

Изпълнителният директор на Alphabet и Google Сундар Пичай е категоричен, че резултатите за третото тримесечие отразяват инвестициите, направени като част от визията на компанията за развитие на изкуствения интелект.

Снимка: Photo Mix от Pixabay

Компанията майка на Google - Alphabet - отбелязва рекордна печалба и почти 50% ръст на приходите през третото тримесечие на годината, като основната причина за това идва от факта, че технологичният гигант продължава да се възползва от инерцията в онлайн рекламата.

Приходите от 65,1 милиарда долара представляват ръст от 41% спрямо третото тримесечие на 2020 г., докато нетната печалба на компанията е нараснала от 11,2 милиарда долара на 18,9 милиарда долара. Това е и трето поредно тримесечие с рекордна печалба, основно генерирана от процъфтяването на рекламния бизнес. Той допринася за приходите с 53,1 милиарда долара в сравнение с 37 милиарда долара преди година.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК