"А1 България" увеличи приходите си с 3,7%, EBITDA – с 6,7%

''А1 България''
''А1 България''

"А1 България" увеличи приходите си с 3,7%, EBITDA – с 6,7%

Фиксираният бизнес на компанията за първото тримесечие расте по-бързо от мобилния, който обаче носи повече приходи

Владимир Владков
386 прочитания

''А1 България''

© ''А1 България''


Увеличение на приходите от фиксирани и мобилни услуги, както и от ИКТ решения за бизнеса обяви операторът "А1 България" за първото тримесечие на 2022 г. Общите постъпления на компанията за периода са 137 милиона евро, или с 3,7 на сто повече от същия период на 2021 г., като приходите само от услуги са скочили с 8,5% до 114,8 млн. лева. Същевременно печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за първото тримесечие надхвърля 59,3 млн. евро, или годишен ръст 6,7%. За цялата 2021 г. приходите на оператора са нараснали с 11,7% до 574,1 млн. евро, а печалбата EBITDA се е увеличила с 13,4% до 218,3 млн. евро, показват данните от финансовия доклад на A1 Telekom Austria Group.

Фиксираният бизнес на А1 продължава да расте по-бързо, като за периода 1 януари до 31 март 2022 г. е генерирал почти 40,1 милиона евро, или увеличение с 14,1%. "Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание, предоставяно чрез каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абонати, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV." Общият брой на фиксираните услуги регистрира ръст 3,5%, като най-голямо е увеличението при абонатите на интерактивна телевизия - с 4,8%, а потребителите на широколентов интернет са нараснали с 3,9%.

Друг основен фактор за постиженията във фиксирания сегмент е развитието на ИКТ услугите за бизнеса. През първото тримесечие на 2022 г. "А1 България" е отличена от Dell Technologies като платинен партньор (Platinum Solution Provider), получи и сертифициране от Cisco като Customer Experience Specialization партньор, което е задължително условие за всички златни партньори на Cisco, какъвто е А1 за региона на Югоизточна Европа.

Мобилният бизнес на компанията също бележи подобрение, като годишното увеличение на приходите от мобилни услуги е 5,7 на сто, които за периода са достигнали 74,8 млн. евро. Абонатната база се задържа на почти същото ниво - около 3,728 милиона.

През първото тримесечие на годината операторът продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа. Тя вече покрива над 85 градове и курорти и предлага гигабитови скорости за сваляне на данни. Пазарът на мобилни услуги остана стабилен и се забелязва увеличено търсене на мобилни планове с неограничени минути и мегабайти с достъп до 5G Unlimited. Същевременно операторът наблюдава увеличено търсене на предплатени карти, което се дължи и на даренията на компанията за бежанците от войната в Украйна.

Финансови показатели на "А1 България" за първо тримесечие на 2022 г. и цялата 2021 г.
(в млн. ЕВРО) Q1 2022 Q1 2021 Q1 +/- % 2021 2020 Промяна 2021/2020
Приходи общо в млн. евро 137 132,2 3,7% 574,1 513,8 11,7%
Приходи от услуги 114,9 105,9 8,5%
Приходи от мобилни услуги 74,8 70,7 5,7% 293,72 271 8,3%
Приходи от фиксирани услуги 40,1 35,1 14,1% 98 90,4 8,4%
Приходи от оборудване 20,8 25,1 -16,9%
Други приходи 1,3 1,2 5,5%
Печалба (EBITDA) 59,3 55,6 6,7% 218,3 192,4 13,4%

Увеличение на приходите от фиксирани и мобилни услуги, както и от ИКТ решения за бизнеса обяви операторът "А1 България" за първото тримесечие на 2022 г. Общите постъпления на компанията за периода са 137 милиона евро, или с 3,7 на сто повече от същия период на 2021 г., като приходите само от услуги са скочили с 8,5% до 114,8 млн. лева. Същевременно печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за първото тримесечие надхвърля 59,3 млн. евро, или годишен ръст 6,7%. За цялата 2021 г. приходите на оператора са нараснали с 11,7% до 574,1 млн. евро, а печалбата EBITDA се е увеличила с 13,4% до 218,3 млн. евро, показват данните от финансовия доклад на A1 Telekom Austria Group.

Фиксираният бизнес на А1 продължава да расте по-бързо, като за периода 1 януари до 31 март 2022 г. е генерирал почти 40,1 милиона евро, или увеличение с 14,1%. "Добрите резултати се дължат основно на увеличеното търсене на услуги за широколентов интернет, ексклузивно спортно съдържание, предоставяно чрез каналите MAX Sport, интерактивна телевизия Xplore TV, която вече има над 100 000 абонати, и бързото развитие на безкабелната интерактивна ТВ с приложението Xplore TV." Общият брой на фиксираните услуги регистрира ръст 3,5%, като най-голямо е увеличението при абонатите на интерактивна телевизия - с 4,8%, а потребителите на широколентов интернет са нараснали с 3,9%.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК