2021 година също премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда и бързо променящите се пазарни възможности и препятствия?
В началото на 2020 и ние бяхме уплашени. Към средата на годината осъзнахме, че нищо особено драматично не се случва. Използвахме втората половина на годината да подредим по-добре вътрешната си организация и системата си на работа. През 2021 година това даде положителен резултат.
Как се промениха вашата организация, вашите клиенти и начините за правене на бизнес?
Правенето на бизнес не се промени. Сървърите са основният продукт, който предлагаме на пазара. Всъщност те са инструмент за потребителя. И ние, и клиентите знаем, че предлагаме добър инструмент. А добрият инструмент върши повече работа и се използва по-дълго време. Единствената промяна е, че всички станахме по-дисциплинирани в отношенията помежду си.
Как бихте оценили усилията и постиженията на вашия екип през изминалата година и какви стимули дадоха най-добър резултат?
Работехме разделени на две смени на седмичен цикъл. Половината от хората на място в офиса, другата половина - дистанционно от вкъщи, доколкото е възможно. Това направи натоварването изключително неравномерно, но всички колеги се справиха чудесно и доказаха, че са професионалисти. Това се потвърждава и от резултатите през 2021 година. Използвам момента да им благодаря и да кажа, че се гордея с тях. Колкото до стимулите, обстановката не предлагаше богати възможности за избор. Освен основния, който е ясен на всички, удовлетворението, че човек е реализирал възможностите си и е постигнал професионален успех, не бива да се подценява.
Каква е формулата за успех на ИТ пазара у нас?
Няма такава. Ако я знаех, щях да съм Стив Джобс или Бил Гейтс. Ние се стремим да спазваме няколко общочовешки ценности. Да сме коректни и лоялни към клиенти и партньори, да спазваме ангажименти, срокове и договорки, да имаме равномерно и предсказуемо поведение. През последните две години цялото световно производство на електронни компоненти и модули беше в тежка криза. Сроковете за доставката им се увеличиха повече от десет пъти. Благодарение на правилно планиране на доставки и складови наличности сроковете за изпълнение на клиентски поръчки при нас се увеличиха само с 10-15%. Клиентите ни почти не усетиха проблемите.
Как успявате да запазите нивото на своята дейност на чужди пазари или да разширите операциите си в чужбина?
Трудно е. Важни за потребителя са следпродажбеното обслужване и сервиз. Качественият продукт, който предполага минимална вероятност за необходима намеса, има шанс да се реализира на тези пазари.
В кои икономически области виждате най-голям потенциал за развитие?
Нашите продукти ще се търсят в областите, които генерират големи обеми данни и се нуждаят от мощности за обработката им.
Как се промениха потребителите през последната година? Засили ли се лоялността в отношенията компания - клиент?
Платежната дисциплина се подобри съществено. Очакванията на клиентите към нас се изравняват с тези към световните лидери в този бранш.
Ако може, посочете три технологични тенденции, които ще променят в близко бъдеще пазарите.
Съхранението и обработката на големи обеми данни, огромните изчислителни мощности, необходими за тези обработки, и реалистичната визуализация на резултатите. Съобразявайки се с тях, стартирахме два нови фирмени уеб сайта: www.storage.bg и www.gpu.bg.
За контакти:
ПЕРСИ ООДTел.: 0700 42 030
2021 година също премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда и бързо променящите се пазарни възможности и препятствия?
В началото на 2020 и ние бяхме уплашени. Към средата на годината осъзнахме, че нищо особено драматично не се случва. Използвахме втората половина на годината да подредим по-добре вътрешната си организация и системата си на работа. През 2021 година това даде положителен резултат.