През изминалата година Endava откри офиси в 3 града в България, какви са следващите планове?
През последните няколко години въпреки различните предизвикателства, пред които бяхме изправени всички, Endava не само продължи растежа си в България, имаме офиси в София, Пловдив, Варна и Русе, като екипът ни надхвърля 400 души, но планираме откриване на нови локации, като в момента проучваме възможностите. За Endava е важно да правим дългосрочни инвестиции във всички региони, в които оперираме. Осъществяваме тази цел благодарение на увеличаването броя на клиентите и проектите, по които работим. Според последни данни над 95% е удовлетвореността на клиентите ни, същият процент клиенти се връщат при нас с идеи за нови проекти, а над 93% са готови да ни препоръчат за партньор.
Поздравления за тези резултати, но какво значат реално тези проценти?
Това, което прави Endava толкова успешна, е фактът, че хората ни препоръчват, защото са доволни от партньорството ни и продължават да работят с нас. Високият процент на удовлетвореност на клиентите ни гарантира възможността да работим по широк спектър проекти, често за лидери в различни индустрии. В Endava можем да предложим затворен цикъл от услуги, като ние работим в тясно сътрудничество с клиента, започвайки от идейно ниво и разработване на концепция, през прототип, тестване до създаването на краен завършен продукт. Експертният ни опит в индустрията и качеството на нашите продукти позволява на повече компании да се обърнат към нас като техен стратегически партньор, което се вижда и в увеличението на приходите на компанията за второто тримесечие на фискалната 2022 г. с 53,4%.
В същото време, като помагаме на нашите клиенти да продължават дигиталната си трансформация и да се възползват от всички пазарни възможности, ние гарантираме постоянното развитие на нашите екипи чрез работа по проекти за лидери на пазара, които изискват използването на последни технологии.
Кое е най-голямото предизвикателството в проектите?
В основата на нашия успех е разбирането на крайния клиент, независимо дали говорим за краен потребител или бизнес партньор, и разбирането как техните очаквания са се променили драстично през последните 10 години, да не говорим за последните 2 години. За нас най-голямото предизвикателство е да идентифицираме нуждите на клиента и да можем да ги оценим, така че да се погрижим за тях по възможно най-ефективния и ефикасен начин.
Споменахте развитието на служителите си - как им помагате освен с предоставянето на вълнуващи и иновативни проекти?
Благодаря за този въпрос, защото ми дава възможност да споделя за най-важното за нас в Endava, а именно хората. Ние вярваме, и това е залегнало като неизменна част от нашата корпоративна култура, че най-важната ни задача е да помагаме на хората: на нашите партньори и техните клиенти, на нашите служители и на общностите, в които оперираме. По тази причина в Endava сме разработили различни обучения и вътрешни програми, с които всеки може да повиши техническата си експертиза и да подобри меките си умения безплатно - от достъп до световни образователни платформи, през нашата Endava University, кариерните коучове помагат и съпътстват всеки в развитието му в компанията. Отделно сме разработили серия от стажантски програми, насочени както към студенти, така и към опитни хора със стаж с сферата на IT технологиите, които гарантират доход от първия ден в Endava, а едновременно дават възможност за обучение и дори преквалификация и смяна на технологиите. Партнираме си с няколко висши учебни заведения и виждаме, че можем да допринесем с опита си към развитие на технологичните общности в България.
Над 40% от новоназначените служители в "Endava България" идват като препоръки на настоящи служители, което говори достатъчно добре за удовлетвореността на хората в компанията. Това, с което сме най-известни и ни отличава от конкурентите на всички пазари, на които оперираме, е, че инвестираме в развитието на нашите хора и им помагаме да бъдат възможно най-добри, като развиват кариерата си, работят в международни екипи, обменят непрестанно опит и реализират успешни технологични проекти за глобални лидери.
Endava преосмисля връзката между хората и технологиите
Помогнахме на някои от водещите в света компании за плащания, финансови услуги, телекомуникации, медии, технологии, потребителски продукти, търговия на дребно, мобилност и здравеопазване да ускорят способността си да се възползват от нови бизнес модели и пазарни възможности. Като създаваме идеи и предоставяме динамични платформи и интелигентни дигитални изживявания, ние помагаме на нашите клиенти да стимулират бързата, продължаваща трансформация на техния бизнес.Използвайки технологии от следващо поколение, нашите гъвкави мултидисциплинарни екипи осигуряват комбинация от продуктови и технологични стратегии, интелигентни преживявания и инженерство от световна класа, за да помогнат на нашите клиенти да станат по-ангажиращи, отзивчиви и ефективни.
Endava има 11 001 служители към 31 март 2022 г., разположени в близост до клиентски местоположения в Австралия, Австрия, Канада, Дания, Германия, Ирландия, Холандия, Сингапур, Швейцария, Обединеното кралство, Съединените щати и крайбрежни центрове за доставка в Европейския съюз: България, Хърватия, Румъния и Словения; централноевропейски страни: Босна и Херцеговина, Молдова, Северна Македония и Сърбия; Латинска Америка: Аржентина, Колумбия, Мексико, Уругвай и Венецуела.
Наред с инвестирането в дългосрочни взаимоотношения с клиенти Endava признава значението на осигуряването на възнаграждаващи и предизвикателни кариери за нашите хора и по този начин се утвърди като предпочитан работодател в определени региони.
През изминалата година Endava откри офиси в 3 града в България, какви са следващите планове?
През последните няколко години въпреки различните предизвикателства, пред които бяхме изправени всички, Endava не само продължи растежа си в България, имаме офиси в София, Пловдив, Варна и Русе, като екипът ни надхвърля 400 души, но планираме откриване на нови локации, като в момента проучваме възможностите. За Endava е важно да правим дългосрочни инвестиции във всички региони, в които оперираме. Осъществяваме тази цел благодарение на увеличаването броя на клиентите и проектите, по които работим. Според последни данни над 95% е удовлетвореността на клиентите ни, същият процент клиенти се връщат при нас с идеи за нови проекти, а над 93% са готови да ни препоръчат за партньор.