Hitachi Solutions: ИТ е трансформиращ елемент на бизнеса за успешна конкуренция в бързо променящия се свят

Адриана Бейли, Country Manager за България в Hitachi Solutions

Hitachi Solutions: ИТ е трансформиращ елемент на бизнеса за успешна конкуренция в бързо променящия се свят

Адриана Бейли, Country Manager за България в Hitachi Solutions

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
417 прочитания

Адриана Бейли, Country Manager за България в Hitachi Solutions


2021 година също премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда?

Всяко препятствие открива и нови възможности, особено в ИТ сферата. Клиентите ни са базирани извън България, където пандемията се отрази по различен начин, но в крайна сметка създаде нови бизнес възможности за нас. Мисията на Hitachi винаги е била да подпомага обществото с иновативни решения и продукти. Следвайки тази цел и използвайки най-новото от "Майкрософт", успяхме да създадем дигитални решения, които да спомагат с борбата с пандемията. Екипи от всички държави бяха мобилизирани, за да завършат проектите рекордно бързо. Важно е да поддържаме високо ниво на експертиза и капацитет, за да може да отговаряме на времеви предизвикателства като тези, които пандемията ни представи.

Как се промениха вашата организация, вашите клиенти и начините за правене на бизнес?

Клиентите винаги се променят. Това, което днес е различно, сравнено с преди няколко години, е скоростта на промяната. Клиентите, които виждат възможността да инвестират, да се трансформират, да се конкурират, вероятно ще бъдат тези, които ще просперират в тази нова икономика. Дистанционната работа, поне до известна степен, ще остане и бизнесът ще намери нов баланс, който включва хибридна работа. Това ще е от полза за продуктивността, ефективността и удовлетвореността на служителите. Клиентите бяха принудени да минат изцяло към дистанционна работа и макар в това да имаше някои затруднения, доведе до промяна, която вече се случваше, но бе ускорена.

Като консултантски бизнес в Hitachi Solutions винаги сме имали смесен режим на работа: в офиса, дома и в офиси на клиента. Затова в много отношения новото нормално може да изглежда за колегите ни като старото нормално. За много клиенти обаче, които са свикнали да работят изцяло в офис, това беше голямо предизвикателство и някои се адаптираха по-добре от други. Голям фактор за по-бавната адаптацията беше, че наследените системи и приложения, чрез които клиентите управляват бизнеса си, не са били проектирани да се използват по този начин. Понякога тези системи не са достатъчно сигурни за достъп от разстояние, защото това никога не е имало значение преди това, или не са ефективни за отдалечени работници, защото никой не е бил отдалечен. Това определено откри нуждата за дигитална трансформация и спомогна на клиентите да преосмислят своите работни модели. Също така да преработят дизайна и платформите на своите ИТ системи, за да могат да отговорят на значително променените нужди на тяхната организация.

Как бихте оценили усилията и постиженията на вашия екип през изминалата година и какви стимули дадоха най-добър резултат?

Не само тук, в България, но и всичките ни екипи по света свършиха чудесна работа, за да се справят с пандемията, работейки с клиенти и колеги изцяло от разстояние. Особено когато се дискутират сложни процеси с голяма група хора и клиенти, които никога преди не са работили по този начин, е голямо предизвикателство това да бъде изцяло дистанционно. Трябваше да намерят нови начини за сътрудничество и да използват много по-добре от всякога технологиите за колаборация. Нашата организация се представи финансово изключително добре през последните 12 месеца, със значителен ръст на персонала в България, Европа и по света. Мисля, че най-добрата мотивация за хората е споделянето на успеха. Да се чувстваш част от нещо велико и да си член на екип, който постига страхотни неща. Нашите хора правеха това през последната година и продължават да го правят. Насърчаваме колегите ни да са индивидуалисти и да се развиват, като предоставяме менторска подкрепа, разнообразна и интересна работа.

В кои икономически области виждате най-голям потенциал за развитие?

Това донякъде зависи от това как измерваме и от гледната точка. За нас мярката е свързана с апетита и скоростта на усвояване на нови технологии.

Ако трябва да направя един по-обширен разбор, пазарът в САЩ безспорно води по отношение на скоростта на усвояване на нови технологии и клиентите често са готови да инвестират значителни суми, за да увеличат бизнес стойността си.

Европа традиционно е по-бавна, като някои пазари са много по-консервативни например по отношение на преминаването към облачните услуги. Някои страни имат и регулаторни или други пречки, които забавят движението в тази посока. Но виждаме как големите европейски икономики, водени от Обединеното кралство, което е по-близо до модела на САЩ, също все повече Германия и Франция, осъзнават, че бизнесът трябва да бъде по-ефективен, по-гъвкав, по-свързан.

Наследената инфраструктура често възпира организациите и с икономическия натиск през последните две години от COVID, а сега и други фактори като инфлация и цени на енергията организациите попадат в две групи. Тези, които го виждат като възможност за инвестиция, за да се възползват от конкурентното предимство, и тези, които искат да контролират разходите си през трудни времена.

След като COVID ускори адаптацията към дистанционна работа, все повече от тези международни пазари търсят свежи мотивирани ресурси в по-малките държави и икономики. Пример за това е България. В страната ни навлязоха много чуждестранни работодатели през последните няколко години. Колко от тях ще се задържат е друг въпрос. Ние, Hitachi Solutions, oтворихме офиса си в България малко преди пандемията с ясния план, че сме тук, за да останем, и плановете ни за разрастване са по-амбициозни от всякога.

Ако трябва да определя топ 3 от гледна точка на специфични индустрии, наблюдаваме подем в: управлението на веригите на доставките и логистиката, професионалните услуги и публичния сектор.

Посочете три технологични тенденции, които ще променят в близко бъдеще пазарите, върху които сте се фокусирали?

Виждаме все по-нарастващо желание за преминаване към облачните услуги, все повече организации признават, че нямат друг избор, освен да преместят наследени локални приложения в облака и да преосмислят как да получат много по-голяма стойност. Това поставя на фокус повече бизнес въпроси, отколкото технически.

С преминаването към облачните услуги неизменно идва и темата за сигурността на данните, които се събират, съхраняват и използват ежедневно.

Machine Learning (ML), Artificial Intelligence (AI) и Low Code-No Code Applications също са тенденции, когато става въпрос за облачни услуги с потенциал за още по-голямо развитие. Те спомагат за увеличаване на продуктивността и намаляване на натиска върху ресурсите, доставяйки ускорени ползи за бизнеса.

Важна технологична тенденция е всъщност и опростяването на достъпа и разбирането на новите технологии и системи, докато те стават все по-комплексни. Например преди ML, AI и IoT започнаха като комплексни технологии, от които сравнително малка част от специалисти разбираха. Сега тенденциите са да бъдат достъпни до повече хора и да се ускори специализацията.

Ако трябва да обобщя 3-те важни тренда за нас, това са: облачните технологии и сигурността; облачните услуги с ускорени ползи за бизнеса и всеобщото улеснение, когато използваме технологии.

ИТ се превръща в трансформиращ елемент на бизнеса, който е необходим, за да се конкурира в свят, който се променя по-бързо от всякога.
Адриана Бейли:

С 12 години международен опит в сферата на ИТ, бизнес консултантството и Microsoft технологиите, към момента Адриана заема позицията на Country Manager Bulgaria за Hitachi Solutions. В отговорностите й влизат всички аспекти, свързани с текущото управление и развитие на центъра в България.

Адриана работи в Hitachi Solutions повече от 7 години и продължава гордо да вярва в културата и мисията на компанията. По нейна инициатива фирмата откри клона си в България, като тя го сформира и продължава да го управлява още от самото му създаване.

Адриана заминава за Великобритания преди 12 години, където започва да работи като независим Microsoft консултант. Проектите й са разнообразни, главно в публичния сектор. В първите няколко години паралелно с работата и учи статистика и компютърни науки. В Hitachi Solutions я довежда опитът й като Microsoft консултант, а впоследствие се прехвърля в предпродажбения екип, където контактува с потенциални клиенти и участва в създаването на преконфигурирани продукти, свързани с публичния сектор.

2021 година също премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда?

Всяко препятствие открива и нови възможности, особено в ИТ сферата. Клиентите ни са базирани извън България, където пандемията се отрази по различен начин, но в крайна сметка създаде нови бизнес възможности за нас. Мисията на Hitachi винаги е била да подпомага обществото с иновативни решения и продукти. Следвайки тази цел и използвайки най-новото от "Майкрософт", успяхме да създадем дигитални решения, които да спомагат с борбата с пандемията. Екипи от всички държави бяха мобилизирани, за да завършат проектите рекордно бързо. Важно е да поддържаме високо ниво на експертиза и капацитет, за да може да отговаряме на времеви предизвикателства като тези, които пандемията ни представи.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК