Автомобилният сектор харчи най-много за цифрова трансформация – над $238 млрд.

Pixabay.com
Benjamin Marder

Автомобилният сектор харчи най-много за цифрова трансформация – над $238 млрд.

Големи инвестиции в технологии правят още производството на електроника, нефтената промишленост и производството на бързооборотни стоки, според ABI Research

Владимир Владков
286 прочитания

Pixabay.com

© Benjamin Marder


Автомобилостроенето и свързаните с него доставчици са индустриалният сектор с най-големи инвестиции в цифрова трансформация, показва ново изследване на ABI Research за развитието на т.нар. Индустрия 4.0. За този тип технологии за автоматизация автомобилните компании ще похарчат над $100 милиарда само през 2022 г., а до 2030 г. тези инвестиции ще надхвърлят $238 милиарда. Основната причина за толкова големите суми е, че ОЕМ производителите и техните поддоставчици (в България много фирми снабдяват с части и технологии големи западни компании) трябва да настроят производството си за прехода от автомобили с ДВГ към такива с електрическо задвижване, обясняват анализаторите.

Тенденции при автомобилните производители

  • По-големи инвестиции в платформи за индустриален дизайн, тъй като проектантските екипи трябва да създадат нови компоненти за ерата на електрификацията.
  • Доставчиците на производствени изпълнителни системи (Manufacturing Execution System - MES) и на системи за управление на производствените операции (MOM) променят своите решения, за да ги приспособят към променящата се производствена среда.
  • Подобно на партньорствата между доставчиците на технологии и отборите във Формула 1, доставчиците на технологии трябва незабавно да докажат своята добавена стойност, тъй като конкуренцията между OEM производителите се засилва, заявяват от ABI Research.

"Автомобилната индустрия не е единствената, която ускорява дигиталната си трансформация, зави Райън Мартин, директор проучвания на промишлени пазари в ABI Research. Индустрия 4.0 - известна още и като интелигентно производство, свързано производство, индустриален Интернет на нещата и други прозвища - революционизира начина, по който компаниите произвеждат, подобряват и разпространяват продукти, използвайки нови технологии."

"Тази трансформация не е ограничена само до производствения сектор, тя започна да оформя други индустрии и пазари по целия свят", добавя Майкъл Ларнър, директор проучвания на промишлените пазари в ABI Research, представяйки бялата книга за четири ключови индустрии, възприемащи Индустрия 4.0 - автомобилна, електроника и високи технологии, нефтена и газова промишленост, както и производството на бързооборотни стоки.

Производството на чипове

Всички потребители искат да имат най-новите електронни джаджи в джобовете си, в дома си, а вече и в колите си. Производителите на електронни устройства трябва да произвеждат милиони артикули, които да отговарят на все по-строги стандарти. Автоматизацията играе все по-нарастваща роля, тъй като необходимата сложност надхвърля възможностите на хората на производствената линия и производителите на системи за автоматизация трябва да инвестират в машинно обучение, за да поддържат нужното ниво на качество.

Освен това производителите на полупроводникови изделия до голяма степен премахнаха хората от целия производствен процес и илюстрират концепцията за производство без осветление. Местоположението на такива производствени съоръжения става все по-гореща тема, тъй като много фирми се стремят да разнообразят производството си и да го изместят от Азиатско-Тихоокеанския регион. Предвижда се разходите за цифрови технологии в сектора да надхвърлят $130 милиарда през 2030 г. при около $95 милиарда през тази година, изчисляват от ABI Research.

Компаниите трябва да инвестират във все по-сложни роботизирани решения, така че съоръженията да могат да ускорят производствените обеми, за да отговорят на нарастващото търсене на полупроводникови чипове, особено предвид настоящия им недостиг. Решенията за машинно обучение са способни да осигурят гаранция за качество, дори когато автоматизацията се ускорява, твърдят анализаторите.

Нефтена и газова индустрия

Тази индустрия продължава да бъде твърде нестабилна, като колебанията на цените са огромни и зависят от икономическите условия по света. Производителите използват цифрови технологии, за да следят операциите си, да гарантират, че получават максимален добив от всяко място. Индустрията обаче е нещо като "недосегаема", така че трябва да инвестира в технологии за наблюдение на емисиите и условията според местните разпоредби.

Всички части от веригата за добавена стойност дават приоритет на инвестициите в киберсигурността след известната кибератака срещу Colonial Pipeline. Предизвикателствата означават, че доставчиците трябва да увеличат разходите си за цифрови технологии със средногодишен темп на растеж (CAGR) от 5.8% (за периода от 2022 до 2030 г.), достигайки $15.4 милиарда през 2030 г., изчисляват от ABI Research.

Инвестициите в софтуер ще позволят на операторите да симулират производствени потоци или състоянието на цялото съоръжение. В допълнение към прогнозируемата поддръжка операторите ще търсят и системи за анализи на данни, които да им помогнат да оптимизират производството в съответствие с колебанията на цените. "Необходим е по-малко персонал на нефтените платформи, тъй като повечето процеси могат да бъдат автоматизирани и наблюдавани отдалеч", обясняват анализаторите.

Бързооборотните стоки

Производителите на бързооборотни стоки (FMCG) са подложени на сериозен натиск от различни посоки. Цените на суровините и на съставките продължават да растат, но търговците на дребно често отказват да приемат увеличенията на цените. Това предполага, че производителят на бързооборотни стоки разполага с верига за доставки, която доставя всички съставки, когато е необходимо. Освен това фирмите са подложени на натиск от гледна точка екология, социална политика и управление (ESG), като трябва да коригират своите опаковки и да използват по-малко вода при своите операции.

Технологиите играят роля в посрещането на тези предизвикателства, било то за по-добра видимост на веригата за доставки, прогнозиране на забавяния или препроектиране на опаковките. Но производителите са и загрижени техните рецепти да не попаднат в неподходящи ръце и, подобно на петролните и газовите компании, продължават да дават приоритет на разходите за киберсигурност.

Като се има предвид горното, общите разходи за цифровизация на този сектор ще достигнат $23.8 милиарда през 2030 г., или средногодишен темп на растеж 15%.

Автомобилостроенето и свързаните с него доставчици са индустриалният сектор с най-големи инвестиции в цифрова трансформация, показва ново изследване на ABI Research за развитието на т.нар. Индустрия 4.0. За този тип технологии за автоматизация автомобилните компании ще похарчат над $100 милиарда само през 2022 г., а до 2030 г. тези инвестиции ще надхвърлят $238 милиарда. Основната причина за толкова големите суми е, че ОЕМ производителите и техните поддоставчици (в България много фирми снабдяват с части и технологии големи западни компании) трябва да настроят производството си за прехода от автомобили с ДВГ към такива с електрическо задвижване, обясняват анализаторите.

Тенденции при автомобилните производители

  • По-големи инвестиции в платформи за индустриален дизайн, тъй като проектантските екипи трябва да създадат нови компоненти за ерата на електрификацията.
  • Доставчиците на производствени изпълнителни системи (Manufacturing Execution System - MES) и на системи за управление на производствените операции (MOM) променят своите решения, за да ги приспособят към променящата се производствена среда.
  • Подобно на партньорствата между доставчиците на технологии и отборите във Формула 1, доставчиците на технологии трябва незабавно да докажат своята добавена стойност, тъй като конкуренцията между OEM производителите се засилва, заявяват от ABI Research.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК